2011-03-26, 21:29
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Ska testa det där med 1,2 och 3 på ranchen nästa gång Försöka hitta en mjuk och fin sving. Att ta i för mycket leder som sagt ingen vart Men det är ju sjukt hur jävla svårt det ska va att kolla på bollen vid impact. Ja måste helt enkelt vara dum i huvudet

Jag brukar säga till dom som är nybörjare att, försök att inte slå iväg bollen, utan tryck iväg den.
Det kanske låter lite suspekt...men när du väl "fått in rytmen" så kommer du att hajja
Citera
2011-03-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag brukar säga till dom som är nybörjare att, försök att inte slå iväg bollen, utan tryck iväg den.
Det kanske låter lite suspekt...men när du väl "fått in rytmen" så kommer du att hajja

Får hoppas det Golf är så sjukt kul har gett mig fan på att kunna svinga bra.
Citera
2011-03-26, 21:36
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:

Det är fruktansvärt beroendeframkallande

Har du fixat medlemskap?
Det blir roliga om ni är ett helt gäng som lirar.
Citera
2011-03-26, 21:37
Medlem
Citat:
Det är fruktansvärt beroendeframkallande

Har du fixat medlemskap?
Det blir roliga om ni är ett helt gäng som lirar.

Jaa då allt grejjat Var skeptiskt som tusan till golf och såga det hela tiden. Men när jag sen började lira var jag fast hehe
Citera
2011-03-26, 22:34
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Om du tycker det är så kul så tycker jag att du borde gå och ta ett snack med tränaren på klubben, ett par lektioner kan det verkligen vara värt om du vill göra det ordentligt!
Citera
2011-03-27, 01:21
Medlem
Cheiross avatar
Fick igår lördag mina nya Titleist CB 710 järn! Provslog lite med dem på rangen och när man träffar mitt i känns det ungefär som att slå på världens mjukaste balataboll hur hård bollen än är Mycket lättare att forma slagen än med sk. spelförbättrande järn också. I år ska jag tamejfan komma ner under 2,5 i hcp, och det känns som att dessa vapen kommer att hjälpa till lite.

Jävligt "cleant" utseende för att vara cavity backs med, känns precis som att man håller bladklubbor i handen. Kände dock att rena blad vore lite overkill för mig, och dessutom mycket mindre förlåtande. CB: orna känns därför som en perfekt kompromiss. I love you Titleist!

Någon mer än jag som har för vana att sova med nya klubbor i sängen första natten förresten?
Citera
2011-03-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Om du tycker det är så kul så tycker jag att du borde gå och ta ett snack med tränaren på klubben, ett par lektioner kan det verkligen vara värt om du vill göra det ordentligt!

Kanske borde göra det! Ska ut på ranchen senare idag i kylan hehe och försöka hitta ett tempo!
Citera
2011-03-27, 15:44
Medlem
Slår slice allt som oftast. Någon som kan berätta när och hur man ska rulla över handlederna? För mig sker det inte naturligt Vet inte om det ska det?
Citera
2011-03-27, 16:47
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Slår slice allt som oftast. Någon som kan berätta när och hur man ska rulla över handlederna? För mig sker det inte naturligt Vet inte om det ska det?

En rätt bra övning är att du ska försöka få hjärnan att säga åt dig att du ska svinga; innifrån och ut

Lägg en avslagen pegg snett till höger framifrån din boll, och låt klubbhuvudet svepa över den efter din träff.

"starkare grepp"
http://www.youtube.com/watch?v=6HlwVCXy4KY

Jag personligen tycker inte alls om detta, då jag får känslan av att klubban blir likt en böjd innebandyklubba ) <<-----

Testa dig fram vad som passar just dig, din sving och ditt spel.
Citera
2011-03-27, 17:23
Medlem
Citat:
En rätt bra övning är att du ska försöka få hjärnan att säga åt dig att du ska svinga; innifrån och ut

Lägg en avslagen pegg snett till höger framifrån din boll, och låt klubbhuvudet svepa över den efter din träff.

"starkare grepp"
http://www.youtube.com/watch?v=6HlwVCXy4KY

Jag personligen tycker inte alls om detta, då jag får känslan av att klubban blir likt en böjd innebandyklubba ) <<-----

Testa dig fram vad som passar just dig, din sving och ditt spel.

Tackar Jag ska prova. Är så frustrerande att aldrig träffa rent..
Citera
2011-03-27, 17:55
Medlem
doughies avatar
Citat:
Tackar Jag ska prova. Är så frustrerande att aldrig träffa rent..

Prova på att bara få bra bollträffar, genom att börja med en extremt kort sving, chiprörelse, för att sedan öka på längden.
Citera
2011-03-27, 20:32
Medlem
BibbiStorms avatar
Landade nyss på arlanda från spanien där jag vart på landskampsläger! Härligt att komma hem till minusgrader samt snöstorm!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in