2014-05-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Inte handlat från den, men varit den fysiska butikendå den ligger i anslutning till en driving range i stockholm. Så bara positiva erfarenheter. En polare köpte sina ap2r därifrån också.

Trevligt, hittade Amp Cell 4-pw för 3k...är väldigt sugen på dom.
Citera
2014-05-02, 05:36
Medlem
Iam-Varfors avatar
Fan va gött!! Spelet har strulat nu i början av säsongen, men igår så släppte det mesta! Hade starttid 9.20 försov mig och var sen till banan och tänkte att idag kommer det bli skit..

Första 9 +9 med en trippel! In +7 tot +16 2 bättre än hcp. Mötte några polare på väg mot bilen och bestämde mig för att haka på dom och gå 18 till, slutade med att jag gick 1 bättre än hcp och en till sänkning!

Mycket pga min nya 60g Jävla skillnad på att ha en fullsving och en halvsving kvar, hade nog iaf 7-8 greenträffar med bra birdiechans på båda rundorna! Så nu blir det 2h puttning och 1h driver senare i eftermiddag när man jobbat klart!
Citera
2014-05-02, 12:03
Medlem
Kan någon förklara varför en del stänger driverhuvudet lite lätt ibland när de spelar? Vad ska det vara bra för?

Riktigt taggad att spela! Golf är grymt.
Citera
2014-05-02, 14:00
Medlem
ErPupones avatar
Någon härinne som hunnit spela johannesberg GK sedan uppstarten?
Citera
2014-05-02, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Kan någon förklara varför en del stänger driverhuvudet lite lätt ibland när de spelar? Vad ska det vara bra för?

Riktigt taggad att spela! Golf är grymt.

Oftast nybörjare som tror att de kommer slice:a mindre när de i själva verket bara kommer starta bollen mer vänster...
Citera
2014-05-03, 02:08
Medlem
Vilken trevlig tråd! Kul att man upptäckte den!

Själv har jag 11.0 i hcp, har spelat i ca 4 år dock har jag inte vart särskilt aktiv de två sista åren då jag även sommarjobbat på golfbanan, blir lite kaka på kaka att både spela och jobba där. Förövrigt så spelar jag med Mizuno MP63 vilka jag trivs mycket bra med! Puttern består av en Oddyssey Versa som även den funkar fint! Drivern är dock en gammal Cobra med loft på 12.0 grade, inte så jäkla kul att spela med, funderar på att byta till någon med lägre loft! Har ni några tips?

MVH, Bloody
Citera
2014-05-03, 06:39
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodymaryX

Själv har jag 11.0 i hcp, har spelat i ca 4 år dock har jag inte vart särskilt aktiv de två sista åren då jag även sommarjobbat på golfbanan, blir lite kaka på kaka att både spela och jobba där. Förövrigt så spelar jag med Mizuno MP63 vilka jag trivs mycket bra med! Puttern består av en Oddyssey Versa som även den funkar fint! Drivern är dock en gammal Cobra med loft på 12.0 grade, inte så jäkla kul att spela med, funderar på att byta till någon med lägre loft! Har ni några tips?

MVH, Bloody

Vad har du för svinghastighet?
Citera
2014-05-03, 09:25
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodymaryX

MVH, Bloody

Personligen hade jag tipsat om Cobra Bio Cell för den HCP-kategorien som också mönstrar ett mycket bra pris. Vill du gå något steg ytterligare framåt är min favorit Titleist 913D. Fick även turen att prova Callaway Alpha bara förra veckan och tyckte den var riktigt skön att slå med.

Personligen har jag äntligen idag avsatt 4 timmar för att testa ut årets utrustning fullt ut, alltid lika roligt!
Citera
2014-05-03, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Personligen hade jag tipsat om Cobra Bio Cell för den HCP-kategorien som också mönstrar ett mycket bra pris. Vill du gå något steg ytterligare framåt är min favorit Titleist 913D. Fick även turen att prova Callaway Alpha bara förra veckan och tyckte den var riktigt skön att slå med.

Personligen har jag äntligen idag avsatt 4 timmar för att testa ut årets utrustning fullt ut, alltid lika roligt!

http://www.dormy.se/drivers-138/cobr...edition-247405

Kolla denna Bio Cell-klubban som finns i begränsad upplaga. Lite Brasilien-feeling lagom till fotbolls-vm också. Tyckte den var rätt snygg faktiskt.
Citera
2014-05-03, 14:49
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
http://www.dormy.se/drivers-138/cobr...edition-247405

Kolla denna Bio Cell-klubban som finns i begränsad upplaga. Lite Brasilien-feeling lagom till fotbolls-vm också. Tyckte den var rätt snygg faktiskt.

Det är Cobras Masters Edition som kom för andra året i rad i år i och med Masters. Personligen gillar jag också färgen men kommer då aldrig ha den själv
Citera
2014-05-03, 15:10
Medlem
Citat:
Det är Cobras Masters Edition som kom för andra året i rad i år i och med Masters. Personligen gillar jag också färgen men kommer då aldrig ha den själv
Nej, det kanske blir tjatigt om man har den några år.

Förresten, är det plikt på att putta med greppet som man håller en biljardkö? Rätt fånigt att hålla på så men undrar om det är OK om man skulle få för sig att göra det?
Citera
2014-05-03, 16:41
Medlem
Citat:

Efter att ha slagit med Alphan i några veckor har jag insett att jag inte tycker om den. Tycker att den är viktad på ett konstigt sätt. Beställde ett motore speeder 7.2x till min 913D3 istället och kör med den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in