Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Ymer har ju mycket jobba på än , ändå tar han 2 futures i streck ,det är starkt som 18-åring ,tror dock han hjälps mycket av att ha Peter Carlsson som tränare, han har varit med förr och lär veta vad som krävs för att bli en bra spelare ,jag får lite Vinci vibbar, han hade väl ingen monsterserve heller,ingen jätte backhand , grym forehand dock och snabb , M Ymer är nog minst lika bra i alla fall,förlorade finalen i en grade 2 nu senast, men han är ju bara 15 så du lär få vänta

Ja han är en spännande spelare. Det jag har sett så verkar han vara otroligt seriös och han verkar ha en riktigt bra inställning, vilket är det viktigaste. Att han inte har en monsterserve ser jag inte som ett hinder. Touren domineras av spelare som är monster på att returnera och inte att serva. Just serven är någonting som man kan jobba på och förbättra väldigt mycket. Kolla på t.ex, Nadal, Ferrer och Djokovic. Ingen av dem har en monsterserve och har fått jobba väldigt mycket för att förbättra den. Nu har i och för sig Nadal ett liten fördel mot högerspelare i och med att han spelar med vänstern.
Sen kan man ju ta en spelare som Federer som exempel också, han servar inte så hårt utan med precision och variation.
Serven är viktig såklart men det är inte som förr så att man kan vinna Wimbledon bara för att man har en bra serve i stort sett, det räcker inte i dagens tennis.
Det som är otroligt viktigt är dock att man har en bra andraserve annars är det kört för en. Wawrinka är ett bra exempel på det, han har riktigt bra andraservar.