Citat:
Ursprungligen postat av
Cassini
Jag tycker att det är lite märkligt att Leo Borg inte har avancerat upp lite på rankingen utan snarare tappat det senaste året, med tanke på den tennis han faktiskt kan spela emellanåt. Jag ser inte honom spela under året förutom i de två svenska ATP-turneringarna då, men han måste ha en väldigt låg lägstanivå och sällan komma upp i sin bästa nivå.
Jag har sett honom ganska många gånger nu och även följt honom resultatmässigt. Han har en hög högstanivå, jättefin slägga till forehand, även hans dubbelfattade backhand är riktigt fin. Dessutom är han faktiskt riktigt teknisk. Då han går fram på nät har han bland de mjukare handleder man ser inom tennisen.
Han har nog byggt upp fysiken en del framförallt benstyrka, men jag tycker fortfarande att det fattas lite på överkroppen och det gör att han inte orkar fullfölja matcherna och att han lätt slits ut. I matchen igår syntes det tydligt att han hade något slitage på högerarmen som är hans slagarm. Han måste bygga upp muskler där. Lättare sagt än gjort såklart.