2011-02-12, 19:47
Medlem
Kongo_89s avatar
varför funkar inte streamarna till rs match
Citera
2011-02-12, 20:09
Medlem
Nej som Monfils spelar är det inte konstigt att han är skadad jämt. Hade en stream från Rotterdam men den dog. Bet365 har plockat bort den från sin lista.
Citera
2011-02-12, 21:58
Medlem
Forulfs avatar
Robin mot Tsonga i finalen i Rotterdam i morgon, perfekt för Robin som aldrig har torskat mot fransmannen. Av allt att döma försvarar han sina poäng från fjolåret, starkt jobbat!

För att gå händelserna i förväg åker Robin i morgon kväll vidare till Marseille där han endast har en kvartsfinalplats att försvara, således mer poäng att plocka innan det är dags att fälla ryssen i Davis Cup. Därefter är är dte dags at se fram emot den amreikanska hard core, förlåt, hard courtsäsongen....
Citera
2011-02-12, 23:17
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Robin mot Tsonga i finalen i Rotterdam i morgon, perfekt för Robin som aldrig har torskat mot fransmannen. Av allt att döma försvarar han sina poäng från fjolåret, starkt jobbat!

För att gå händelserna i förväg åker Robin i morgon kväll vidare till Marseille där han endast har en kvartsfinalplats att försvara, således mer poäng att plocka innan det är dags att fälla ryssen i Davis Cup. Därefter är är dte dags at se fram emot den amreikanska hard core, förlåt, hard courtsäsongen....

Open 13 i Marseille är en tävling där Robin ofta spelar riktigt bra! Kan det vara för att han allt som oftast ser lika galen ut som en legionär, vars starkaste fäste är just i Marseille..

Kommer bli mycket intressant att se vilket lag Kapten Enqvist mönstrar mot Sovjet. Söderking på 1:a singeln är ju gjuten i sten, men andrasingeln är h e l t öppen och troligen handlar det mest om vem som kan trötta ut sin bolsjevikiske motståndare mest då ingen av våra 8 kandidater ens kommer kunna knipa set på Youzny eller Davydenko.

Som jag ser det har vi 4 namn som på allvar kan spela en 2:a singel utan att bli totalförnedrade..

Pim Pim - Kommer falla med flaggan i topp med typ 7-6 7-5 6-2 mot båda björnarna

Nick Lindahl - Fighter som kommer hålla ryssen stången rätt länge, men torsk 3 * 6-3 känns naturligt

Micke Ryderstedt - Bra serve o forehand som kan riva loss i något set men 6-4 7-5 6-1 torsk blir det

Filip Pripic - Har sin nivå, som inte riktigt räcker till här, men kan nog nosa på ett resultat runt 6-3 6-2 6-4 mot båda ryssarna

Nu tänker ni nog att jag glömt Christian Lindell, men det har jag inte. Om matchen varit på grus hade Lindell varit "watchclean" (som baren-håkan sa..) men på hardcourt så får han stryk av svenska div 1 spelare..

Någon som ska dit förresten? Jag ska nog se alla 3 dagarna som det ser ut just nu. Har tickets till hela helgen i alla fall
Citera
2011-02-13, 01:50
Medlem
Benganiolos avatar
vad kostar ett fredagspass?
Citera
2011-02-13, 03:30
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benganiolo
vad kostar ett fredagspass?

295 kr + eventuell bokningsavgift.
Citera
2011-02-13, 09:44
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Open 13 i Marseille är en tävling där Robin ofta spelar riktigt bra! Kan det vara för att han allt som oftast ser lika galen ut som en legionär, vars starkaste fäste är just i Marseille..

Kommer bli mycket intressant att se vilket lag Kapten Enqvist mönstrar mot Sovjet. Söderking på 1:a singeln är ju gjuten i sten, men andrasingeln är h e l t öppen och troligen handlar det mest om vem som kan trötta ut sin bolsjevikiske motståndare mest då ingen av våra 8 kandidater ens kommer kunna knipa set på Youzny eller Davydenko.

Som jag ser det har vi 4 namn som på allvar kan spela en 2:a singel utan att bli totalförnedrade..

Pim Pim - Kommer falla med flaggan i topp med typ 7-6 7-5 6-2 mot båda björnarna

Nick Lindahl - Fighter som kommer hålla ryssen stången rätt länge, men torsk 3 * 6-3 känns naturligt

Micke Ryderstedt - Bra serve o forehand som kan riva loss i något set men 6-4 7-5 6-1 torsk blir det

Filip Pripic - Har sin nivå, som inte riktigt räcker till här, men kan nog nosa på ett resultat runt 6-3 6-2 6-4 mot båda ryssarna

Nu tänker ni nog att jag glömt Christian Lindell, men det har jag inte. Om matchen varit på grus hade Lindell varit "watchclean" (som baren-håkan sa..) men på hardcourt så får han stryk av svenska div 1 spelare..

Någon som ska dit förresten? Jag ska nog se alla 3 dagarna som det ser ut just nu. Har tickets till hela helgen i alla fall

En gammal räv tittar in, kul att se dig!

Du har helt rätt i vad du säger vad gäller andra singeln mot ryssarna. Med det som bakgrund kan man fundera på varför man inte har valt grus som underlag, Robin ska slå båda ryssarna på vilket underlag som helst. Nu när läget är som det är förordar jag Pim-Pim som andra singelgubbe. Grabben har rutin, bra servekapacitet och vi vet vad han kan i sina bästa stunder. Framför allt vet ryssjävlarna vad han går för, och psykologi ska inte underskattas i tennis. De övriga du nämner känns inte som realistiska alyternativ, Lindahl har mer att bevisa först. Då hade det känts intreantare att ge Daniel Berta chansen att få ett genombrott och bli nationalhjälte.....

Gottegris som ska se det på plats, en annan får nog vackert hålla till godo med TV. Eller, om det inte sänds på nån kanal, på ett sätt som är förbjudet at nämna vid namn här.....
Senast redigerad av Forulf 2011-02-13 kl. 09:48.
Citera
2011-02-13, 11:51
Medlem
Pim Pim är nog bästa valet för andrasingel. Han skulle kunna plocka set av Davydenko som inte har någon vidare form för tillfället. Det kommer som vanligt att hänga på dubblen. Vi måste räkna med att Söderling tar båda singlarna och att vår andragubbe troligen förlorar båda sina. Lindahl, Ryderstedt och Prpic har inga vapen som kan rubba någon av ryssarna. Pim Pim har i varje fall en fet serve, som om den sitter kan tvinga fram några tiebreaks och då kan ju allt hända.
Citera
2011-02-13, 12:24
Medlem
Vobblers avatar
Snart kör vi igång! Ska man spela en slant på 2-0 till Robin? Tyvärr vet man aldrig var man har Tsonga, om han får en bra start på matchen kan det lika gärna bli fransk seger idag. Söderling har dock sett grym ut hela veckan. Vad han rör sig bra nu! Inte alls lika styltig som innan, helt annat fotarbete. Tror det blir en kanonmatch.
Citera
2011-02-13, 14:41
Medlem
Forulfs avatar
Där servade Robin hem första set, härligt!
Citera
2011-02-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Där servade Robin hem första set, härligt!
1-1 i set nu, Tsonga tog andra.
Citera
2011-02-13, 15:32
Medlem
allt.o.ingets avatar
Söderling har blivit kraftigt bättre framför nät! Det är nästan så att man vill att han ska gå fram mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in