2014-07-14, 21:14
Medlem
För Ymer är det väl rätt att försöka nosa lite på högre nivå. Och att misslyckas, det är ändå en 2-3 års utveckling ytterligare han ska ha för att gå in på topp 100. Nick Kyrgios på #66 är den enda under 20 år som ligger topp 200. Ymers ranking är #7 för 18-åringar och #10 för under 20 år.
Citera
2014-07-14, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
För Ymer är det väl rätt att försöka nosa lite på högre nivå. Och att misslyckas, det är ändå en 2-3 års utveckling ytterligare han ska ha för att gå in på topp 100. Nick Kyrgios på #66 är den enda under 20 år som ligger topp 200. Ymers ranking är #7 för 18-åringar och #10 för under 20 år.

Ja och då har det ändå tagit ett bra tag för Kyrgios etablera sig också , var ganska mycket förluster för han på challenger nivå i början .
Citera
2014-07-15, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Han måste ju försöka ta sig upp på en högre nivå Ymer och Rosenholm också för den delen , Ymer är nog inte nöjd och stå stampa på runt 200 han vill ju upp topp 100 då måste han ju börja spela challengers någon gång , tror inte han är så nöjd med dagens match dock ,men Garin är väl nästan lika lovande som Ymer.

Edit : sen villa han ju försöka nå us open kvalet, är väl mer poäng i challengers.
Inte om man förlorar i början, noll poäng även om man förlorar första matchen (utan att kvalat in).
Nej, bättre att satsa på futures och fylla upp dom tre nollpoängarna han har.
Citera
2014-07-15, 09:51
Medlem
Citat:
Ja och då har det ändå tagit ett bra tag för Kyrgios etablera sig också , var ganska mycket förluster för han på challenger nivå i början .
Nu har Australien och Storbritannien ett utbytesprogram därför han fick spela Wimbledon utan att kvala.
Citera
2014-07-15, 16:19
Medlem
BleAivanos avatar
Larsson utslagen direkt.
Citera
2014-07-15, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Inte om man förlorar i början, noll poäng även om man förlorar första matchen (utan att kvalat in).
Nej, bättre att satsa på futures och fylla upp dom tre nollpoängarna han har.

Jo ,men troligen känner han väl själv att han är färdig på future nivå,helt enkelt att han är för bra och vill ta nästa steg , men visst kanske han kan nå 200 om han spelar future resten av året,men gör han några bra resultat på challenger touren klättrar han ju fortare , han verkar bestämt sig , han ska spela en challenger i italien här näst , men han var ju rankad 310 inför det här kvalet, nästa challenger lär han va rankad runt 280 , kanske går in direkt då till och med.
Citera
2014-07-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Larsson utslagen direkt.
Rasar ur topp-100, hamnar runt 110-120.Hennes överkvinna Kaia har vunnit många matcher nu på lägre nivå på grus efter Wimbledon, så hon kan nog överraska.
Citera
2014-07-15, 20:30
Medlem
Alltså så bedrövligt tråkigt det är och spela tennis vissa dagar, jag kan förstå elitspelare som får psyk bryt på banan ibland , för om man spelar kasst är det inte kul alltså haha , jag och min polare har typ spelat 8 gånger och jag har tagit ett set vi kör bäst qv 5 också.
Någon som har nå bra tips hur man lär sig serva tekniskt rätt , det är serven som är jobbigast, får typ börja poängen i underläge när jag får in första serven ha ha .
Annars måste jag börja på någon klubb och det känns lite dyrt för att lära sig serva främst , sattsar inte på börja tävla och grejer
Citera
2014-07-15, 22:02
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Alltså så bedrövligt tråkigt det är och spela tennis vissa dagar, jag kan förstå elitspelare som får psyk bryt på banan ibland , för om man spelar kasst är det inte kul alltså haha , jag och min polare har typ spelat 8 gånger och jag har tagit ett set vi kör bäst qv 5 också.
Någon som har nå bra tips hur man lär sig serva tekniskt rätt , det är serven som är jobbigast, får typ börja poängen i underläge när jag får in första serven ha ha .
Annars måste jag börja på någon klubb och det känns lite dyrt för att lära sig serva främst , sattsar inte på börja tävla och grejer

Vet egentligen inte om jag är rätt person för att svara på detta, eftersom jag själv bara är en fd glad amatör, så du får ta det för vad det är. Serven är ju ett enormt viktigt moment men det är också ett av de knepigaste. Dels måste naturligtvis greppet vara rätt. Sedan gäller det att få till rotationen av kroppen rätt och tajmingen vid tillslaget av bollen. Haken är att allt detta mer eller mindre måste sitta samtidigt så det är lite knepigare att bara testa sig fram till den perfekta känslan, så som man gör med vanliga slag. Dessutom upplevde åtminstone jag det som att det var svårare att få till rotationen av kroppen rätt i samband med servarna än vid vanliga slag (och att serva med fel hand var det inte ens tal om).

Ett knep som jag fick lära mig var att sikta lite vid sidan av platsen som du tänkt att bollen ska gå till och sedan låta sidskruven (eller vad man ska kalla den för) som uppstår när du roterar kroppen dra in bollen rätt. Att man inte riktigt siktar i serverutan utan till höger om rutan om du är högerhänt och vice versa och liksom våga lita på att bollen hamnar rätt i alla fall under förutsättning att du träffar den rätt (detta är dock inte helt enkelt utan kräver lite träning). Titta gärna på hur Nadal servar så får du en liten bild av vad jag menar.

Dock tror jag faktiskt att du skulle vinna på att bara ta någon lektion just för servarna. Jag tror att det är svårt att bara läsa sig till hur du ska slå slaget utan det är som sagt en känsla du måste få in där många bitar måste vara på plats samtidigt. Dock är det även ett av få slag som man inte bara enkelt kan klura ut själv hur man ska slå (om man har lite racketvana), och det är ett så grundläggande slag för att vinna väldigt många poäng, så att enbart ta en lektion för att få ordning på just det momentet är nog inte bortkastat. Sedan handlar resten bara om mängdträning, och det kan du enkelt göra själv genom att ta med dig ett par bollrör till banan och bara stå och mata på egen hand.
Citera
2014-07-15, 22:46
Medlem
Pronation använder alla proffs i serven medan de flesta amatörer nog inte gör det. När min hand når nära högsta läget i serven är racket forfarande nästan upp och ner, sedan armvrider/pronerar jag rackethuvudet aggressivt mot bollen. Det är alltså ingen handledsrörelse utan rotation i axel- och armbågsleden, många blandar ihop detta. Med den grundrörelsen skapar man hög fart på rackethuvudet som man sedan med olika angrepp på bollen gör en serv med fart, med topspin, slice, kick osv.

https://www.youtube.com/watch?v=iONY6fcqZGg
Citera
2014-07-17, 16:10
Medlem
vi pratade ju om det är rätt eller fel v Ymer att börja spela challenger , kom och tänka på Zverev då , kolla hur många futures han spelat i år , inte en tror jag förlorat rätt mycket ,men nu vann han en challenger och håller på slå ut giraldo i tysk atp nu ,det går och ta olika vägar, men jag tycker Ymer gör rätt särskilt när han gjort så pass bra resultat i futures.
http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Zv/A/Alexander-Zverev.aspx?t=pa&y=2014&m=s&e=0#
Citera
2014-07-18, 16:10
Medlem
Citat:
vi pratade ju om det är rätt eller fel v Ymer att börja spela challenger , kom och tänka på Zverev då , kolla hur många futures han spelat i år , inte en tror jag förlorat rätt mycket ,men nu vann han en challenger och håller på slå ut giraldo i tysk atp nu ,det går och ta olika vägar, men jag tycker Ymer gör rätt särskilt när han gjort så pass bra resultat i futures.
http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Zv/A/Alexander-Zverev.aspx?t=pa&y=2014&m=s&e=0#
Skillnad att spela för en stor nation som Tyskland, han har 3 wildcards iår till 250/500 turneringar i
Tyskland emot Elias enda i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in