2014-11-03, 23:27
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Och vem minns inte Santoro , fasen vad synd att sådana konstnärer förmodligen inte kommer komma fram inom tennis mer.
För det lär ju inte komma tilbaks känns det som

Nope, sant, som i Santoro - sant.. ..oro, guld, en gyllene era, och minns Mecir! Och italienaren vars namn jag glömt men med liknande udda spelstil, och en racket strängad som en håv!
Citera
2014-11-04, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Förvisso, betänk dock att Federer gått mot en ny vår, ivf given andrahandsfavorit i min bok.

Given andrahandsfavorit?

Federer har 11-11 i inbördes möten mot Murray, 2-2 mot Nishikori, 6-1 mot Raonic.

Det är snarare så att Federer inte lär ta sig vidare från gruppen utan att spela sin absolut bästa tennis i alla tre matcherna.

Djokovic har överlägsen statistik mot alla 3 spelarna spelarna i sin grupp.

Innan Paris fanns ju en chans att Federer skulle kunna sluta som världsetta. Nu är enda chansen att Federer vinner alla matcher, och Djokovic förlorar alla. D.v.s det kommer rimligen bara kunna ske ifall Djokovic skadar sig eller uteblir av annan orsak.
Senast redigerad av likewhatyoudont 2014-11-04 kl. 00:37.
Citera
2014-11-04, 00:40
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likewhatyoudont
Given andrahandsfavorit?

Federer har 11-11 i inbördes möten mot Murray, 2-2 mot Nishikori, 6-1 mot Raonic.

Det är snarare så att Federer inte lär ta sig vidare från gruppen utan att spela sin absolut bästa tennis i alla tre matcherna.

Djokovic har överlägsen statistik mot alla 3 spelarna spelarna i sin grupp.

Jag tippar alltid på form! Mycket förutom form som talar för Federer; Nadal halvskadad (?), snabb matta, bäst av tre. Självfallet dock Djoko storfavorit.
Citera
2014-11-04, 01:17
Medlem
Citat:
Jag tippar alltid på form! Mycket förutom form som talar för Federer; Nadal halvskadad (?), snabb matta, bäst av tre. Självfallet dock Djoko storfavorit.

Nadal spelar ju inte, har avslutat säsongen.
var något med blindtarmen tror jag.
Citera
2014-11-04, 07:55
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nadal spelar ju inte, har avslutat säsongen.
var något med blindtarmen tror jag.

My bad Snarare hel- än "halvskadad" således, tyckte jag saknade någon när jag kollade på lottningen, och det var ju inte vem som helst... konstigt förresten att de lottar som de gör, alltså så här tidigt, minns förr i världen då SO ibland kunde få in någon/några extra toppspelare som ville in på top-8 inför Masters/ATP-slutspelet.
Citera
2014-11-04, 13:21
Medlem
Lindstedt och Kubot öppnar emot Bryanerna, blir intressant.
Citera
2014-11-04, 15:32
Medlem
Citat:
Nope, sant, som i Santoro - sant.. ..oro, guld, en gyllene era, och minns Mecir! Och italienaren vars namn jag glömt men med liknande udda spelstil, och en racket strängad som en håv!

Davide Sanguinetti, som nådde sin peak 2002 med 2 atp titlar.Finalen i Milan vann Sanguinetti mot Federer och i Delray Beach Roddic.
Citera
2014-11-04, 22:20
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisson 81
Davide Sanguinetti, som nådde sin peak 2002 med 2 atp titlar.Finalen i Milan vann Sanguinetti mot Federer och i Delray Beach Roddic.

Thanx! Så var det ja.

EDIT Sorry guys! Helt förvirrad, SO har ju fan gått, helt lost, två sömnlösa nätter takes its toll... ska sluta kontaminera denna tråd och skapa en ny; "Nostalgitråden för griniga gamla gubbar, detta hände på centrecourten INNAN 1996"...
Senast redigerad av GoggeGogelius 2014-11-04 kl. 22:55.
Citera
2014-11-05, 17:41
Medlem
Lindell tillbaka i challengerlunket, förlorade i första omgången emot Mina på hård bana.
Citera
2014-11-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Lindell tillbaka i challengerlunket, förlorade i första omgången emot Mina på hård bana.

Jo,var ingen liten förlust heller.
Citera
2014-11-06, 08:44
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Kanske borde både Ymer och Lindell satsa på grus så mycket de bara kan, och sedan när de fått upp vanan på riktigt, gå över på hardcourt. Sålänge de spelade på grus kunde de utmana riktigt duktiga spelare, men när de började gå över på hardcourt tog de sig kanske vatten över huvudet och de har i princip inte gjort annat än att förlora. De håller inte ens Challengerklass där. Visst kan det vara bra att variera underlagen, men att bara åka runt och förlora i första omgången i olika hardcourt-turneringar gör ingen människa glad (förutom deras motståndare).
Citera
2014-11-06, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Kanske borde både Ymer och Lindell satsa på grus så mycket de bara kan, och sedan när de fått upp vanan på riktigt, gå över på hardcourt. Sålänge de spelade på grus kunde de utmana riktigt duktiga spelare, men när de började gå över på hardcourt tog de sig kanske vatten över huvudet och de har i princip inte gjort annat än att förlora. De håller inte ens Challengerklass där. Visst kan det vara bra att variera underlagen, men att bara åka runt och förlora i första omgången i olika hardcourt-turneringar gör ingen människa glad (förutom deras motståndare).

Mycket förståndigt inlägg. Både Ymer och Lindell är grus-lirare. Lindell mer extrem än Ymer. Finns ju många lirare som når upp till runt 70 på ATP genom att enbart lira grus i princip året om. Diego Schwartzman från Argentina är en sådan lirare. Tar strögames de få gånger han lirar hard, men vinner eller går till final i de flesta grus-challengers han ställer upp i och plockar således 45-90 pinnar varje vecka.
Varför ställa upp i tävlingar man näst intill garanterat tar 0 poäng i (torsk i rd 1 ger alltid 0 pinnar) Bättre att kriga på grus, ta stabila pinnar och ticka uppåt på rankingen varje vecka. Det tär ju dessutom på självförtroendet att torska direkt varje vecka och spelmässigt vara på en nivå som håller ATP700-1000 ungefär. Det skiljer verkligen så mycket på Lindell på hard och grus. Tror inte Lindell vinner en enda Future på hard. Inte en chans. På grus däremot kan han hänga med spelare upp mot top 50 i världen och även slå lirare i den klassen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in