Citat:
Ursprungligen postat av
Urarva
Just när det gäller mångkulturalismen, så är jag tveksam till att det skulle spela någon roll vem som är i opposition respektive regering. Det är främst här som MSM fortfarande har avgörande makt - att hindra någon substantiell politisk omsvängning. Jag ser inte framför mig att något parti kommer att göra någon omsvängning i närtid. Däremot kan nog ett eller annat parti gå under på sikt.
Vi kan ju krydda din dystra prognos med andra variabler - tidningsdöden, upplageras och sotdöden för många av de traditionella medierna, tillväxt av alternativa medier, en treblocksriksdag med ökad dynamik, sociala spänningar och förfall i den offentliga sektorn.
Att någon sjuklövermedlem dör lämnar kortfristigt respit för de överlevande men någon eller några kommer att finna sig isolerade och snart finna att livet bjuder på massor mer möjligheter på den mörka sidan...
Kraften till förändring ligger i den absurda ytterlighetssituationen och konformismen i sakfrågan.
Någon kommer att hamna i kläm och upptäcka att den andra världen, på den mörka sidan, erbjuder så mycket mera.
Hav förtröstan och njut under tiden av den intellektuella ohederligheten, förtvivlan och skräcken som konformisterna har att bli utröstade och bortglömda fastän man så plikttroget ställt upp för saken......