2014-04-14, 17:03
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Ja, och nej. Förmodligen överskattar jag fortfarande MSMs grepp om den större allmänheten. Däremot har MSM definitivt fortfarande makt över politikerna. När journalisterna sticker fram sina skarpladdade mikrofoner, så rinner svetten längs politikerns ryggrad. Men i ökande utsträckning blir även politikerna medvetna om alternativmedia, och bekymrade över dessa.

Dagens pudel från Billström visar att MSM inte är uträknad, när det gäller påverkan på politikerna.

Ibland tycker jag att det är fel att benämna "fienden" MSM då det begreppet ger en onödigt snäv bild av sakers tillstånd. Propagandamaskineriet består av så mycket mer än bara de traditionella nyhetskanalerna.

Den propaganda som bygger upp den kulturmarxistiska världsbilden hos många vanliga människor finns i all den populärkultur och reklam som finns runtom oss - hela tiden och överallt. Hollywoods "moderna" filmideal gör större skada för många människor än vad DN:s ledarsida och tröttsamma zigenarsnyft gör.

Vad gäller SvD:s pk-spurtande som många observerat den sista tiden så tror jag att det kan handla som någon slags regimvänlig "skönhetstävling" inför en eventuellt kommande public service-tidning.
Citera
2014-04-14, 17:08
Medlem
medelklassmans avatar
Citat:
Just när det gäller mångkulturalismen, så är jag tveksam till att det skulle spela någon roll vem som är i opposition respektive regering. Det är främst här som MSM fortfarande har avgörande makt - att hindra någon substantiell politisk omsvängning. Jag ser inte framför mig att något parti kommer att göra någon omsvängning i närtid. Däremot kan nog ett eller annat parti gå under på sikt.

Vi kan ju krydda din dystra prognos med andra variabler - tidningsdöden, upplageras och sotdöden för många av de traditionella medierna, tillväxt av alternativa medier, en treblocksriksdag med ökad dynamik, sociala spänningar och förfall i den offentliga sektorn.
Att någon sjuklövermedlem dör lämnar kortfristigt respit för de överlevande men någon eller några kommer att finna sig isolerade och snart finna att livet bjuder på massor mer möjligheter på den mörka sidan...

Kraften till förändring ligger i den absurda ytterlighetssituationen och konformismen i sakfrågan.
Någon kommer att hamna i kläm och upptäcka att den andra världen, på den mörka sidan, erbjuder så mycket mera.

Hav förtröstan och njut under tiden av den intellektuella ohederligheten, förtvivlan och skräcken som konformisterna har att bli utröstade och bortglömda fastän man så plikttroget ställt upp för saken......
Citera
2014-04-14, 17:17
Medlem
Linqolns avatar
kommer denna journalist få behålla jobbet tills valet?

http://www.dn.se/ledare/signerat/val...fjaska-for-mp/
Citera
2014-04-14, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Ibland tycker jag att det är fel att benämna "fienden" MSM då det begreppet ger en onödigt snäv bild av sakers tillstånd. Propagandamaskineriet består av så mycket mer än bara de traditionella nyhetskanalerna.

Den propaganda som bygger upp den kulturmarxistiska världsbilden hos många vanliga människor finns i all den populärkultur och reklam som finns runtom oss - hela tiden och överallt. Hollywoods "moderna" filmideal gör större skada för många människor än vad DN:s ledarsida och tröttsamma zigenarsnyft gör.

Vad gäller SvD:s pk-spurtande som många observerat den sista tiden så tror jag att det kan handla som någon slags regimvänlig "skönhetstävling" inför en eventuellt kommande public service-tidning.

Det har du nog rätt i. MSM, men också hela kultursektorn, skolsystemet och stora delar av myndighetssverige; minns t ex diskussionen om Försvarsmaktens värdegrund. Så det är en hydra med många huvuden, som sysslar med medborgarindoktrinering.
Citera
2014-04-14, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Vi kan ju krydda din dystra prognos med andra variabler - tidningsdöden, upplageras och sotdöden för många av de traditionella medierna, tillväxt av alternativa medier, en treblocksriksdag med ökad dynamik, sociala spänningar och förfall i den offentliga sektorn.
Att någon sjuklövermedlem dör lämnar kortfristigt respit för de överlevande men någon eller några kommer att finna sig isolerade och snart finna att livet bjuder på massor mer möjligheter på den mörka sidan...

Kraften till förändring ligger i den absurda ytterlighetssituationen och konformismen i sakfrågan.
Någon kommer att hamna i kläm och upptäcka att den andra världen, på den mörka sidan, erbjuder så mycket mera.

Hav förtröstan och njut under tiden av den intellektuella ohederligheten, förtvivlan och skräcken som konformisterna har att bli utröstade och bortglömda fastän man så plikttroget ställt upp för saken......

Det är viktiga saker som du nämner, men utgör väl också en annan dimension av mediekriget, där massornas allt mindre vilja att betala för MSM, kan leda till att staten tar ut kostnaden skattevägen och förser, ett förvisso decimerat, MSM med varianter på presstöd. Vi får se hur deta går, men intressant är det förvisso.
Citera
2014-04-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linqoln
kommer denna journalist få behålla jobbet tills valet?

http://www.dn.se/ledare/signerat/val...fjaska-for-mp/

Ja, tills valet är över. Sedan är det oklart. Men valresultatet, och det faktum att valet blir över, kommer sannolikt att leda till rätt stora förändringar inom Sveriges politiska och mediala elit. Hur det då går för Helmersson återstår att se.
Citera
2014-04-14, 17:37
Moderator
Meijis avatar
Sydsvenskan ger sig inte.

Citat:
Billström vägrar förklara lögn om simundervisning

[---]

I går begärde Sydsvenskan en kommentar från ministern. Men Billström lät hälsa att hans kalender är "extremt tight". Någon förklaring till Sydsvenskans läsare ville han inte ge personligen.

Istället svarar hans pressekreterare Anna Erhardt i ett sms:

- Det var olyckligt att använda just den uppgiften och det är bra att Sydsvenskans undersökning visar att få undantas.

- Det är dock ett problem att simkunnigheten varierar stort mellan olika stadsdelar. Malmö stads välfärdsredovisning visar att det i Rosengård bara är 27 procent av eleverna i femte klass som kan simma medan andra stadsdelar ligger över 90 procent.

Att det är ett problem att simkunnigheten är låg bland elever i vissa bostadsområdet är alla överens om. Men nu var det ju faktiskt inte det lögndetektorn handlade om. Utan huruvida var fjärde elev på vissa Malmöskolor slipper simundervisning, som Billström hävdade. Vilket alltså inte var sant.

För att ge Billström ännu en chans skickar Sydsvenskan en ny fråga om inte ministern ändå vill förklara sig för läsare och väljare. Ett misstag kan man ju alltid be om ursäkt för och rätta till.

Du anklagas för lögn men vill alltså inte bemöta beskyllningen?

Nu ringer Anna Erhardt upp.

- Jag tycker det är grovt att kalla det för en lögn, säger hon.

Hur Billström har tänkt får vi alltså inte veta. Möjligen har han och hans tjänstemän blandat ihop siffrorna. 27 procent var andelen för simkunnighet bland femteklassare i Rosengård. Något helt annat än att "25 procent av eleverna är undantagna från simundersvining".

Lögndetektorns röda visare ger fortfarande fullt utslag för Billström: Lögn.

http://unvis.it/www.sydsvenskan.se/s...mundervisning/

Tidningen skriver också inledningsvis i en artikel:

Citat:
Skärpt lag får fler att simma

Migrationsminister Tobias Billström, tillika talesperson i integrationsfrågor i sitt parti Moderaterna, tycker att allt för många elever beviljas befrielse från simundervisningen.

Som Sydsvenskan kunde berätta igår, så ljög ministern om hur många elever det egentligen handlar om som är undantagna. I Malmö är det enstaka elever som har befrielse, och nästan alla har det av andra skäl än religiösa eller kulturella – det handlar till exempel om funktionshinder och klorallergi.

http://unvis.it/www.sydsvenskan.se/s...ler-att-simma/

PS Läs artikeln för att se listan över, hur Malmös skolor följsamt anpassar sig efter muslimska elevers krav.
Citera
2014-04-14, 18:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Sydsvenskan ger sig inte.
Återigen, motargumentet kommer naturligt.

Citat:
OK muslimerna undantas tydligen inte från simundervisningen, ändå ligger deras simkunnighet på 25% när resten av Malmö ligger på 90%.
Ergo, muslimerna är efterblivna & utbildning är bortkastad på dom.
Citera
2014-04-14, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Jan Tullberg kommer ut med en bok om invandringspolitiken.

http://avpixlat.info/2014/04/04/den-...eras-i-ny-bok/

Jag försökte leta upp Lykeion förlag på nätet men utan framgång. Är det här återigen en bok som ges ut på eget förlag? Någon som vet?
Tullbergs bok finns nu att köpa.

http://www.bokus.com/bok/97891981665...dringspolitik/

Edit Och att ladda ned gratis tydligen, "gratis specialutgåva" står det.

http://www.lasningen.se/ladda-ner-gratis-specialutgava/
Senast redigerad av Anomiea 2014-04-14 kl. 21:32.
Citera
2014-04-14, 21:29
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ja, och nej. Förmodligen överskattar jag fortfarande MSMs grepp om den större allmänheten. Däremot har MSM definitivt fortfarande makt över politikerna. När journalisterna sticker fram sina skarpladdade mikrofoner, så rinner svetten längs politikerns ryggrad. Men i ökande utsträckning blir även politikerna medvetna om alternativmedia, och bekymrade över dessa.

Dagens pudel från Billström visar att MSM inte är uträknad, när det gäller påverkan på politikerna.

Jodå. Och vid den här punkten i diskussionen brukar jag säga att politikerna ser samma sak som alla andra tänkande personer, nämligen ett MSM som raskt försvagas, och politikerna kommer bara att fortsätta ta hänsyn till MSM så länge allmänheten bryr sig om MSM. Dvs, det är bara en tidsfråga innan politikerna börjar skita högaktningsfullt i medias blajiga drev och PK-korståg, och börja vända sig direkt till medborgarna. Det är märkligt att inget parti (utom SD) valt att bygga upp en direkt kommunikation med väljarna, men tillsvidare så förlitar man sig på den gamla strukturen.

Vi kan vara säkra på att det i de stora politiska bunkrarna sitter folk och bevakar gammel-medias vikande läsarsiffror med lika stort intresse som här på FB.
Citera
2014-04-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jodå. Och vid den här punkten i diskussionen brukar jag säga att politikerna ser samma sak som alla andra tänkande personer, nämligen ett MSM som raskt försvagas, och politikerna kommer bara att fortsätta ta hänsyn till MSM så länge allmänheten bryr sig om MSM. Dvs, det är bara en tidsfråga innan politikerna börjar skita högaktningsfullt i medias blajiga drev och PK-korståg, och börja vända sig direkt till medborgarna. Det är märkligt att inget parti (utom SD) valt att bygga upp en direkt kommunikation med väljarna, men tillsvidare så förlitar man sig på den gamla strukturen.

Vi kan vara säkra på att det i de stora politiska bunkrarna sitter folk och bevakar gammel-medias vikande läsarsiffror med lika stort intresse som här på FB.

Säkert gör det det, men vi är ännu inte där, även om utvecklingen tycks utstakad i den riktningen. Vi får väl också se om det blir någon public service-tidning. Det skall inte uteslutas att det blir ett försök.
Citera
2014-04-14, 22:34
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Jag tror du överskattar våra politiker. De flesta är totalt inkompetenta tyckare som knappt klarar av att öppna sin egen mail. Jag är övertygad om att en majoritet tror att alla läser DN kultur eller slaviskt plockar upp kvällstidningen på vägen hem. Du har helt rätt i din analys om att MsM redan är överspelat till stor del, men jag tror inte att Romson eller Birgitta Ohlsson har fattat det. Seriöst, googla bara en bild på dem så ser du ju själv att det är nån sort efterblivna barn. Det är årtionden sen vi hade politiker som var vuxna nog att analysera sin omvärld - och det menar jag gäller samtliga partier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in