Citat:
Ursprungligen postat av
Fula Gubben
Kort, kärnfullt och korrekt.
Önskvärt vore att FB:are och andra med potential till insikt slutade att underskatta alternativ-media och slutade att överskatta MSM. Verkligheten--dvs ett SD kring 10%--talar sitt tydliga språk. Ingen propaganda kan stoppa de som vaknar upp och börjar tänka själva. Den gamla "Matrix"-metaforen med det röda pillret håller ännu.
Jag ser frågan om MSM:s överlevnad som betydligt intressantare än om Wolodarskiberg skulle råka släppa igenom någon ledare som förflyttade DNs position 0.5% och som en marginell del av befolkningen läser.
- F.G
Jag tror inte att dissidenter generellt underskattar altmedia, de flesta som förstår effekten av den nedbrytande massinvandringen förstår också att altmedia är en viktig men fortfarande marginaliserad opinionsbildare. Tyvärr har vi bockar i örtagården, jag tänker här på b.l.a. Judepixlat som medvetet styr den invandringskritiske bort från centrala delar av samtidens skeenden.
När det gäller MSM så är det snarare "vissa" dissidenter som underskattar dess betydelse för hur den vanlige svensken uppfattar världen och sin omgivning. Ingen undkommer att på ett undermedvetet plan påverkas av MSM's propaganda. Och nu talar vi inte bara om det som tidningarna prånglar ut till mediekonsumenterna, det gäller i lika hög grad TV-program, "dokumentärer", nyhetssändningar, såpor, filmer etc. Allt det här är fullproppat med budskap som pekar åt samma håll. Lägg där till den propaganda som numer inympas från att barnen börjat på dagis, värdegrundsdogmatiken som skolbarnen påtvingas samt att hela den intellektuella sfären är helt nedlusad med diverse dårar som inte backar en millimeter från satsen om allas lika värde. Jag har inte ens kommit till hur mångfaldsplaner, värdegrundsrunk och hbtq-certifieringar genomsyrar ALL statsförvaltning, akademien, myndigheter etc..
Vad gäller det röda pillret så är det inga 10% som ätit det. I så fall hade Motståndsrörelsen haft
10 000-tals aktivister som demonstrerat mot folkutbytet, eller åtminstone gav sitt stöd till det mer liberala SvP. Fan, 10% som röstar på SD är inget annat en piss i Nilen givet allvaret i situationen. Svensken har inte vaknat för fem öre. Och vad ska SD göra med sina 10%, de klarar ju inte ens av att stå upp i etnicitetsfrågan längre.
När det gäller MSM överlevnad så kan jag lugna dig med ett besked: De som styr det här landet kommer aldrig tillåta att deras verktyg för propaganda kommer till skada på något sätt, det är allt för viktigt. Det finns miljarder och åter miljarder pengar att fylla på med om kontot hamnar på minus. Att Shibstedt hellre låter SvD konka istället för att ta möjligheten att bli en försiktigt kritisk medieaktör i det åsiktshomogena medieklimatet betyder bara att tjäna pengar är sekundärt. Det är det mångkulturella samhället och värdegrunden som är viktigast att skydda, inte några miljarder hit eller dit.
Nej, mina damer och herrar, nu stundar ytterligare fyra år av ökenvandring under ett lika galet rödgrönt tokstyre. jag gissar på i runda slängar 450 000 beviljade PUT 2014-2018.
Massiv MSM-propaganda för somaliers förträfflighet osv. är givet. Och 2018 så går SD ihop med folkpartiet och presenterar språkkrav som deras främsta valfråga i valrörelsen 2018.
Heil Hitler