2010-09-08, 09:29
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclasapan
Varför inte passa på att spela Bro Hof? Va där och spelade Stadium Course några veckor efter Scandinavian Masters och kan säga att det va utan tvekan mitt livs bästa golfupplevelse och var värt varenda öre.

Magisk bana!

Har några polare som har sagt samma sak, dom öste beröm över banan, layouten...rubbet!
Som student får jag tyvärr vänta till nästa sommar...men den SKA spelas

Nån som är medlem på Svartinge, eller har lirat den?
Citera
2010-09-08, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Har några polare som har sagt samma sak, dom öste beröm över banan, layouten...rubbet!
Som student får jag tyvärr vänta till nästa sommar...men den SKA spelas

Nån som är medlem på Svartinge, eller har lirat den?

Dom ca 1500 det kostar att spela känns som lite mycket pengar vid första anblick men när man tänker på att det nästan är en heldagsupplevelse så är det faktiskt inte så mycket.
Vi hade teetime runt 09.00 och va ute där ca 1.5h innan för att slå på den grymma ranchen, känna av greenerna (rekommenderas starkt, det är en otrolig skillnad mot iaf min hemmabanas greener) samt dricka lite kaffe i cafét/puben/baren eller vad det ska kallas. Våran 4boll tog nog ca 5.5h med lunch inräknat och efteråt tog vi en öl och va tillbaka i STHLM city runt 16 har jag för mig så dividerar du antalet kronor per antalet timmar spenderat där blir det inte så fasligt dyrt!

Även hört ett rykte att Bro Hof i framtiden (ingen aning om när eller sanningshalten i ryktet) ska stängas för greenfee gäster så om det ligger något i detta så borde man snabba sig
Citera
2010-09-08, 17:13
Medlem
Gottihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roherian
I övrigt ser jag nog mest fram emot att faktiskt kunna se det på kanal10 i höst, det ska ju visas där sägs det. Me like.
Kvittar för mig. Har Viasat Golf också så. Polarn är inte lika nöjd dock. Han har canaldigital och dom erbjuder inte tv10, än.
Citera
2010-09-09, 02:13
Medlem
Köpte ett nytt järnset idag på Tradera, Titleist forged 775- CB från 2008 för 1500 spänn. Måste bara kolla om jag betalade för mycket eller om det var ett rimligt pris? Ska också sälja mina ett år gamla Nike Slingshot 4-PW, vad är ett rimligt pris att sälja dom för?
Citera
2010-09-09, 05:29
Medlem
Gottihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silas13
Köpte ett nytt järnset idag på Tradera, Titleist forged 775- CB från 2008 för 1500 spänn. Måste bara kolla om jag betalade för mycket eller om det var ett rimligt pris? Ska också sälja mina ett år gamla Nike Slingshot 4-PW, vad är ett rimligt pris att sälja dom för?

Slingshot går för 2,500kr på golfbidder. Vet inte om du får samma pris på blocket/tradera dock. Det beror förstås mycket på hur slitna dom är osv.

Får man fråga varför du byter mellan dessa set? Gillade du inte Slingshot?
Citera
2010-09-09, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottih
Slingshot går för 2,500kr på golfbidder. Vet inte om du får samma pris på blocket/tradera dock. Det beror förstås mycket på hur slitna dom är osv.

Får man fråga varför du byter mellan dessa set? Gillade du inte Slingshot?

Okej, det är stenknack i PW och 8an men inget som påverkar bollträffen. Jag tänkte köpa en ny driver egentligen men fick en av min kusin och då tänkte jag köpa ett nytt järnset istället och vad jag förstod så var 775 CB lite mer avancerade än mina slingshot. Gillar jag dom inte säljer jag dom vidare för samma pris förhoppningsvis!
Citera
2010-09-09, 15:37
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Okej, det är stenknack i PW och 8an men inget som påverkar bollträffen. Jag tänkte köpa en ny driver egentligen men fick en av min kusin och då tänkte jag köpa ett nytt järnset istället och vad jag förstod så var 775 CB lite mer avancerade än mina slingshot. Gillar jag dom inte säljer jag dom vidare för samma pris förhoppningsvis!

Jadå visst är 1500 ett bra pris för ett helset 775or, det måste jag säga så länge de är i någorlunda okej skick då. Vad var det för driver du fick då?
Citera
2010-09-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jadå visst är 1500 ett bra pris för ett helset 775or, det måste jag säga så länge de är i någorlunda okej skick då. Vad var det för driver du fick då?

Fick en Cleveland Titanium Quadpro, gillar skarpt att den inte är som de allra modernaste drivers. Den har ett jäkla klipp och tack vare den fick jag ihop en 41 runda på Bro Hof, Castle course i måndags!
Citera
2010-09-09, 15:54
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Fick en Cleveland Titanium Quadpro, gillar skarpt att den inte är som de allra modernaste drivers. Den har ett jäkla klipp och tack vare den fick jag ihop en 41 runda på Bro Hof, Castle course i måndags!

Ja du Quadpro kan jag snällt låta dig behålla för dig själv
Citera
2010-09-09, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Ja du Quadpro kan jag snällt låta dig behålla för dig själv

Du gillar den inte? WHY?!
Citera
2010-09-09, 17:00
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Du gillar den inte? WHY?!

Gillar helt enkelt inte utseendet på klubban. Blir så jävla osäker när jag ställer upp mig med den, när all självkänsla försvinner kan man ju lika gärna lägga ner
Citera
2010-09-09, 18:25
Medlem
Dannybois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclasapan
Varför inte passa på att spela Bro Hof? Va där och spelade Stadium Course några veckor efter Scandinavian Masters och kan säga att det va utan tvekan mitt livs bästa golfupplevelse och var värt varenda öre.

Magisk bana!

Kan bara hålla med!
Spelade den idag och banan är fan det bästa jag sett rent kvalitetsmässigt. Sen tycker jag kanske inte att den är särskilt rolig men golfupplevelsen är enorm.
Greenerna måste ju fan varit såpade, varenda boll bara rann. Man fick ju vara nöjd om man klarade 3-putt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in