Citat:
Ursprungligen postat av
R.B.Scott
Låter bra med snabba greener, det gillas. Hoppas det inte stormar allt för mycket på fredag bara, surt att behöva slå en hybrid på 14e

. Gillar inte stormgolf. Efter ett gäng bedrövliga rundor så hittade jag lite stabilitet igår med en runda på mitt hcp så ser fram mot helgen med tillförsikt men framförallt ska det bli jäkligt kul. Fick ett bra starthål på min lott så det är skönt att slippa gå så långt innan första slaget tycker jag. Ska försöka ha någon sorts spelplan för en gångs skull, försöka vara lite klok på banan. Vad man än säger, om man tävlar vill man ju vinna

.
Scott, En liten rapport från Söderby-banan!
Fairways är inte i bra skick utan vi fick en klubbas lägesförbättring! Utnyttja det för marken är stenhård. Vilket kan bekräftas med att mina trätreor regelbundet stannade kring 240 meter, så är du långtslående spela med mindre klubba om det finns risk för att det landar i vatten eller bunker, rullen kan ligga på 50 meter ibland mer, nedklippta ruffar så bestraffningen för sneda slag är minimal. Min idé idag var att Jag spelade banan och brydde mig inte om genvägar (utom en) osv. Det gav bra resultat (ledde faktiskt tävlingen med tre hål kvar att spela. Men klantade till det och smet iväg med en 8:a på en par fyra

Sanden i bunkrarna var lite stenig och på 18.e var det stenhårt med lite puder på
Greenerna upplevde jag som ojämna, de på första nio var snabbare än de på sista nio och 16:e en par 3:a var bedrövlig. ojämn och lite tuvig. Tappade en birdie på grund av det.
Hoppas det gick bra för dig!
B-T-B