2014-03-22, 15:45
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Skulle den förvåningen innebära något för dig? Skulle du möjligen börja tvivla på att Det Okända är ett seriöst program? Eller skulle du intala dig själv att det var ett undantag?
Jag skulle inte börja tvivla eftersom jag redan har min uppfattning klar, nämligen den att det är ett seriöst prpgram. Jag skulle se det som ett undantag.
Citera
2014-03-22, 16:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag skulle inte börja tvivla eftersom jag redan har min uppfattning klar, nämligen den att det är ett seriöst prpgram. Jag skulle se det som ett undantag.

Hur i hela friden kan du då påstå att du har ett "öppet sinne"? Du skriver ju svart på vitt att du redan har bestämt vad du tror och att inte ens bevis i motsatt riktning kan få dig att tvivla...

Själv skulle jag gladeligen ta kontakt med varenda medium som finns om det visades att det faktiskt framkom bevis för att de kan kommunicera med andar och spöken eller liknande.
Citera
2014-03-22, 16:18
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:

Var går gränsen för att den uppfattningen kan börja vackla? När 3-4 medium erkänner? När merparten gör det? Eller när man måste lägga ner serien för att alla visat sig vara fejk?? Finns det någon gräns över huvud taget?
Citera
2014-03-22, 16:21
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur i hela friden kan du då påstå att du har ett "öppet sinne"? Du skriver ju svart på vitt att du redan har bestämt vad du tror och att inte ens bevis i motsatt riktning kan få dig att tvivla...

Själv skulle jag gladeligen ta kontakt med varenda medium som finns om det visades att det faktiskt framkom bevis för att de kan kommunicera med andar och spöken eller liknande.
Ännu en som blandar ihop mig med den stackars "amilofs", numera avstängd. Jag har aldrig använt uttrycket "öppet sinne".
Det är väl inget bevis för att hela programmet är bluff bara för att ett medium skulle bekänna att han bluffar?
Citera
2014-03-22, 16:28
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ännu en som blandar ihop mig med den stackars "amilofs", numera avstängd. Jag har aldrig använt uttrycket "öppet sinne".
Det är väl inget bevis för att hela programmet är bluff bara för att ett medium skulle bekänna att han bluffar?

Många här misstänker att du och amilofs är samma person - framförallt eftersom du alltid blir aktiv när hon försvinner. Men jag skulle aldrig påstå något sådant, givetvis......
Citera
2014-03-22, 16:29
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Var går gränsen för att den uppfattningen kan börja vackla? När 3-4 medium erkänner? När merparten gör det? Eller när man måste lägga ner serien för att alla visat sig vara fejk?? Finns det någon gräns över huvud taget?
Du tror väl inte på allvar att alla medium i "Det Okända" är fejk? Vi har ju fått se häpnadsväckande resultat den här säsongen av bl. a Birkan Tore och Pierre Hesselbrandt.
Citera
2014-03-22, 16:34
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Du tror väl inte på allvar att alla medium i "Det Okända" är fejk? Vi har ju fått se häpnadsväckande resultat den här säsongen av bl. a Birkan Tore och Pierre Hesselbrandt.

Massvis med medium runt om i världen - framförallt i USA - som haft mycket högre dignitet än amatörerna i Det Okända har ju avslöjats som bluffar. Påverkar inte sådant din allmänna tro på medium?
Citera
2014-03-22, 16:41
Medlem
Citat:
Massvis med medium runt om i världen - framförallt i USA - som haft mycket högre dignitet än amatörerna i Det Okända har ju avslöjats som bluffar. Påverkar inte sådant din allmänna tro på medium?

Gissar att svaret blir: här diskuterar vi programmet det okända....
Citera
2014-03-22, 16:44
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Inte alls, det finns bluffmakare överallt där pengar är inblandade.
Citera
2014-03-22, 16:51
Medlem
Citat:

Ok & PENGAR är inte alls inblandat när det gäller svenska medium?
Sen lär ditt svar bli: vi diskuterar programmet det okända...
Citera
2014-03-22, 16:52
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:

Och varför huserar de inte på just Det Okända?
Citera
2014-03-22, 16:58
Bannlyst
Några avslöjade medium's. http://gesusbloggen.wordpress.com/best-of-fake-medium/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in