2014-03-13, 16:07
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Dina inlägg är cyniska och beskriver inte verkligheten som den är. Det finns bluffmakare i den här branschen liksom i alla branscher, de som är seriösa blir ofta kvar i den.

Om en kvinna utbildar sig till medium och bestämmer sig för att vara helt seriös - då kommer hon att få leva på soc-bidrag. Vem skulle gå till ett medium som erkänner att hon inte får någon "kontakt" ?? Ärlighet varar absolut inte längst i den här äckliga branschen!
Citera
2014-03-13, 16:09
Bannlyst
De som tror på detta trams bör spärras in på mentalsjukhus.

De som tjänar på detta trams bör spärras in för bedrägeri.
Citera
2014-03-13, 16:11
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Om en kvinna utbildar sig till medium och bestämmer sig för att vara helt seriös - då kommer hon att få leva på soc-bidrag. Vem skulle gå till ett medium som erkänner att hon inte får någon "kontakt" ?? Ärlighet varar absolut inte längst i den här äckliga branschen!
Hur kan du vara så säker på det? Många har dessutom detta värv som en bisyssla och tjänar pengar på annat håll.
Citera
2014-03-13, 16:38
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Hur kan du vara så säker på det? Många har dessutom detta värv som en bisyssla och tjänar pengar på annat håll.

I princip alla de medium som är med i Det Okända har visats sig vara bedragare, fuskare, klåpare.... Ändå behandlas de som någon slags "elit" bland andepratarna i Sverige.

Om dessa banditer hade varit rakryggade och ärliga så hade de aldrig nått samma framgång.

Så fort det handlar om verksamhet som bygger på enbart folks tro så visar det sig alltid att det är de mest cyniska som lyckas bäst. Och deras skockar av fans skiter uppenbarligen i att de titt som tätt avslöjas - tvärtom grinar man över att de som avslöjar dem är elaka!!!
Citera
2014-03-13, 16:47
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker84
Som någon mer skrev så nedvärderar jag inte folk som tror på nått, (finns vissa undantag dock)
men jag har ändå svårt att förstå hur en högre makt visar sig för en troende person? och varför skulle den då visa sig för en troende person och inte för en icke troende? Nä jag tror bara det handlar om hjärnspöken, dvs man ser det man tror att man ser
Och nyfikenheten har ju inget med tro att göra, det handlar ju enbart om att man är nyfiken på
OM denna högre makt finns och i såfall var finns ett konkret bevis och hur kommer JAG då i kontakt med tex min döda mormor? Varför visar hon sig inte även om jag sitter i lugn och ro och försöker komma i kontakt med henne?
Och om det är som du själv skriver, dvs att han kommer bara till dom som tror på honom, ja det tolkar iaf jag som att det bara handlar om ett hjärnspöke?
Om du nu är skeptiker och inte tror vare sig på gud eller någon andlig värld, hur kan du då förvänta dig att det går att komma i kontakt med dina anhöriga på andra sidan? Den ekvationen går inte ihop för mig.
Citera
2014-03-13, 16:53
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Om du nu är skeptiker och inte tror vare sig på gud eller någon andlig värld, hur kan du då förvänta dig att det går att komma i kontakt med dina anhöriga på andra sidan? Den ekvationen går inte ihop för mig.

Så andarna kontaktar bara de troende? Man blir alltså inte bara imbecill när man gått över till andra sidan - man blir högfärdig också?

När du dör - kommer du vägra kontakta de av dina anhöriga som är icke-troende då? Tänk om dina barn blir förnuftiga personer med kritiskt tänkande - tänker du skita i dem då när du blivit ande??
Citera
2014-03-13, 17:00
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Så andarna kontaktar bara de troende? Man blir alltså inte bara imbecill när man gått över till andra sidan - man blir högfärdig också?

När du dör - kommer du vägra kontakta de av dina anhöriga som är icke-troende då? Tänk om dina barn blir förnuftiga personer med kritiskt tänkande - tänker du skita i dem då när du blivit ande??
Nej, naturligtvis inte, men det är bara vissa personer som kan uppfatta dom.
Citera
2014-03-13, 17:11
Medlem
NormaJeans avatar
Det som JAG tycker är fel är att ta betalt för sådana tjänster som kanske bara är lögn, jag säger inte att de inte finns för jag är ingen expert på det men varför uppenbarar dom sig inte på film? Vissa kanske är blyga men om de kan visa sig för random personer så kan de väl visa sig för kameran... Programledaren Caroline har blivit manipulerad att gå från skeptiler till "troende", bara för att någon har sagt vad som har hänt, men hon har aldrig sett något själv...Hmm
Citera
2014-03-13, 17:14
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Dina inlägg är cyniska och beskriver inte verkligheten som den är. Det finns bluffmakare i den här branschen liksom i alla branscher, de som är seriösa blir ofta kvar i den.

De som är "seriösa" tar inte betalt.
Andlighet ska man ha som en hobby och ett vanligt jobb vid sidan av. Tycker jag.
Citera
2014-03-13, 17:27
Medlem
boqpods avatar
Hela diskussionen kring detta är ganska meningslös. Den liknar argumentationerna när det kommer till android eller iphone. Det är ingen mening med att försöka övertala eller motbevisa vad som är bäst eller vad som är rätt, fel, sant eller falskt.

Alla har sin egen verklighet att utgå ifrån, så att försöka förändra någon annans verklighet är lönlöst.
Man måste själv känna efter vad som är relevant.
Människor i största allmänhet är väldigt bra på att söka logiska förklaringar till allt. Så även jag.
Jag är av typen som anser att all världens religioner är påhittade av människor i syfte att kontrollera dem. Således - det finns ingen gud i min värld.

Så kommer vi till andar eller kalla det vad ni vill. Jag röker varken gröna blad eller tar piller med roliga färger, jag tror inte på gud eller har några andra vanföreställningar för mig.
Jag har aldrig trott på andar och aldrig varit intresserad. Det har alltid varit bullshit i min mening.
Men det har hänt saker runt omkring mig som helt enkelt inte kan förklaras. Jag har sett, känt och hört saker som inte hör hemma i det "normala". Jag gillar det inte, söker inte efter det och tänker inte speciellt mycket på det heller.

Det är ingen idé att försöka övertala er som inte tror på det "övernaturliga", jag har min verklighet och ni har eran.
Citera
2014-03-13, 17:31
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
Andlighet ska man ha som en hobby och ett vanligt jobb vid sidan av. Tycker jag.
Det är väl utmärkt om man kan leva på sin hobby, de ska väl ha en månadslön som alla andra?
Citera
2014-03-13, 18:03
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
If you'r good at something, never do it for free.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in