2014-02-10, 17:51
Medlem
Muertosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Man kan inte styra över andevärlden. Det är inte direkt som att ringa ett telefonsamtal och be att få tala med vederbörande. Det är dom och inte vi som väljer när dom vill träda fram.

Det är därför de aldrig vill avslöja vem som mördade dem men när flams-tv kommer och frågar om deras underkläder så svarar de VAR gång? Det här låter SÅ trovärdigt så jag förstår inte hur någon ens kan tänka TANKEN att det inte skulle vara på riktigt...
Citera
2014-02-10, 18:23
Medlem
Finalswes avatar
Citat:
När du släcker lampan ikväll och ser in i det kompakta mörkret, glöm inte att ställa frågan - är jag ensam här? Godnatt!

Det är då man klär av sig naken och börjar ta på sig själv och viskar erotiskt:
"Om det är en ande här inne så är det här för dig "

Spöken och det paranormala är bara hjärnan som spelar en ett spratt, Det är ju konstigt att ingen tänker på det paranormala när det är ljust och man är jätte glad. Det är bara när det är mörkt eller dystert som tankarna kommer fram och man börjar se saker.
Citera
2014-02-10, 19:06
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Det är inte lätt att ge ett signalement ens för levande, det måste vara ännu svårare för de icke levande.

Så du menar att det i princip aldrig spökar hemma hos gärningsmän som utfört mord,dråp eftersom andarna ej kan identifiera dem?
Döingarna plågar hellre sina anhöriga med pruttprat?

Du tror inte att identifikationsproblemen för icke levande beror på att de är....döda...?

Jag skulle vilja säga att de dödas svårigheter är oöverstigliga p.ga det faktum att de faktiskt är döda och att döda människor inte meddelar sig överhuvudtaget!

Angående förnimmelse av mord. Radioprogrammet övernaturligt i P1 tog upp mediumet Lena Ranehags
"träffsäkerhet" och arbetsmetoder i följande obetalbara ljudklipp: http://www.youtube.com/watch?v=hnCxb82yTvI

Det borde vara straffbart att hålla på som Ranehag gör!
Citera
2014-02-10, 19:06
Medlem
Citat:
Att förkasta en hel programserie är att göra det lätt för sig, i vissa fall lyckas man mindre bra, i andra bättre. Det är synd att dessa medium möts med sådan skepticism, de skulle vara till god hjälp där brottsutredningar har kört fast.
Alltså. Först hänvisar du ivrigt till ett fall där du i princip påstår att en mördad människa har berättat för medium diverse grejer om hur de blev mördade - alltså ett fall där mediumen lyckades bra. När du sedan får en kommentar som sänker detta påstående totalt i sank, så kommer du med ovanstående kommentar och ignorerar helt det du skrev innan!? Ful debatteknik!
Citera
2014-02-10, 19:16
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KA67
Ful debatteknik!

Det handlar nog inte så mycket om ful debatt-teknik,det handlar nog mer om att lura sig själv att tro oavsett vilka motargument man möter. Tänk vad som skulle kunna hända om hela ens världsbild skulle raseras,bäst att förtränga...
Citera
2014-02-10, 19:46
Medlem
Muhamedssons avatar
Snart dags för dagens avsnitt. Vi får hoppas att Jörgen kan se till att få lugn och ro hos dagens drabbade.
Citera
2014-02-10, 20:06
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhamedsson
Snart dags för dagens avsnitt. Vi får hoppas att Jörgen kan se till att få lugn och ro hos dagens drabbade.
Det ska bli spännande att se Jörgen ta sig an ännu ett "fall", alltid lika fascinerande att se honom arbeta.
Citera
2014-02-11, 16:04
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KA67
Jag såg en Det okända-trailer i dag, för ca en timme sedan, där speakern sade något typ "Vem kastar saker hos Mia och Ulf?" (namnen minns jag nog fel).
Redan där är det ju vinklat, och folk som är ute efter något annat än endast underhållning borde redan där dra öronen åt sig. För varför utgår man, redan där, ifrån att det är någon som kastar saker, i stället för att bara undra vad det är som händer - alltså ha en öppen attityd?!

Har inte sett detta, eller avsnittet - men att folk ringer och vill vara med och skämma ut sig i TV direkt utan att först ha försökt fånga ev fenomen på film visar vad det handlar om...

Det okända har nu i 10 år och ca 200 avsnitt tror jag, INTE en enda gång fångat något på film, trots många bra chanser till det - och trots dom ALLTID är just på platser som sägs ha fenomen..! Dom försöker inte ens!

Nu vet jag inte vem som är det påstådda mediet som är med i detta avsnitt - men garanterar att h*n kommer dit och hittar precis samma sorts spöken som just h*n alltid gör - spöken som skiljer sig från dom som dom andra påstådda medierna alltid "träffar på". Visst är det underligt :-]

http://gesusbloggen.wordpress.com/20...annu-en-chans/
Citera
2014-02-11, 16:08
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Typiskt WOOOO-WOOOO beteende...
Pipa iväg med en kass ursäkt/påstående, märkvärdigt lika Svamilofs men ni har säkert gått samma kurs..

Ja men så är det ALLTID! Men det är klart har man inga argument för sin sak, så kan man ju briljera med sin okunskap och skämma ut sig istället - vad det nu ger en..!
Citera
2014-02-11, 16:10
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Senast igårnatt vaknade jag halvt till tidigt på morgonen och svävade någonstans mellan dröm och vaket tillstånd. Kände en stark kraft att någon tryckte ner mig hårt så jag inte kunde röra mig. Blev rädd och vaknade då till och upptäckte att det var nog inte på riktigt... sedan dalade jag ner i igen och samma sak hände igen.

Är det sådana här fenomen som Det Okända-medverkade blir övertygade om är spöken?

Det vanligaste är just att "vakna" och inte kunna röra sig och känna tryck... Men att se och höra saker är inget ovanligt heller + mer obehagligt att någon tar i en osv...
Citera
2014-02-11, 16:17
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Det är inte direkt som att ringa ett telefonsamtal och be att få tala med vederbörande. Det är dom och inte vi som väljer när dom vill träda fram.

JO! Det är precis vad det sägs vara - av Benny Rosenqvist

Han har tom ringt upp Ted Gärdestad INNAN och hört så han var där och att det var OK att ringa upp honom

Varsågod - kom med dina bortförklaringar för detta nu...

http://gesusbloggen.wordpress.com/20...gen-en-kandis/
Citera
2014-02-11, 16:20
Medlem
GesusPetterssons avatar
Citat:
Jag håller med, det borde vara möjligt att få ut mer information. Det gjordes ju ett försök i programmet "Förnimmelse av mord". Det hade varit intressant om någon fick kontakt med Olof Palme t. ex.

Detta "program" har gått i flera länder - inte ett endaste något har kommit fram!

Det enda som hände i den Svenska versionen vara att Lena Ranehag, Sveriges egen Sylvia Browne, avslöjades med att hot-reada!

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle10390772.ab

http://gesusbloggen.wordpress.com/20...else-av-bevis/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in