Citat:
Ursprungligen postat av
it-takes-2
Tack för länken!
Spökförnekarna kan alltså inte bevisa att de som upplever andlig aktivitet har fel.
Näe, man kan alltså inte motbevisa sådant. Inte heller tekannan jag nämnde. Anser du dig vara en tekanneförnekare?
Samtidigt finns det inga vettiga belägg för vare sig tekanna eller spöken.
Citat:
Ursprungligen postat av
it-takes-2
Den senare gruppen tycks också ha svårt bevisa att andlig aktivitet förekommer. Det står alltså 0-0 mellan grupperna i detta avseende.
Tror du att det är någon form av tävling? Tycker nog att du går över larvighetsgränsen nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
it-takes-2
Ni som förnekar att spöken/andar finns och märks, vad har ni för argument för detta, när många familjer faktiskt vittnar om motsatsen?
Det finns mängder med rationella förklaringar till att man anser sig uppleva spöken.
När jag var riktigt ung, och var på en promenad med en bekant, pekade jag mot ett öde hus, och sa att det var någon som rörde sig därinne.
Min bekant såg också personen i huset, trots att jag bara hittade på. Min bekant ansåg ända upp i vuxen ålder, att vi sett ett spöke.
Det händer att vi ser saker som inte finns, det finns det belägg för. Jag skulle tycka att det vore otroligt spännande om det visade sig att det finns spöken, men i dag finns det inget som starkt visar att de finns. På samma sätt är det med Russels tekanna.