2015-10-17, 20:23
Medlem
Jag började filma dom med min tel o dammsugaren stod framme flera veckor
jag jagade dom med dammsugaren
jävlar då blev det fart på dom när dom såg att jag filmade o hade dammsugaren redo
Citera
2015-10-17, 20:26
Medlem
Än idag måste jag gå runt o ropa högt det här är mitt hus försvinn härifrån i GUDS namn kommenderar jag er
För dom är utanför o bara väntar på sin chans
o ta över mitt hem
men jag tar fram kamera o dammsugare
Senast redigerad av galiza 2015-10-17 kl. 20:29.
Citera
2015-10-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Sätt upp övervakningskameror kameror dygnet runt, då försvinner dom

Ja, spöken (och allt annat övernaturligt) har en tendens att dra sig undan när någon försöker bevisa dess existens.
Citera
2015-10-17, 20:51
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galiza
Än idag måste jag gå runt o ropa högt det här är mitt hus försvinn härifrån i GUDS namn kommenderar jag er
För dom är utanför o bara väntar på sin chans
o ta över mitt hem
men jag tar fram kamera o dammsugare
Det finns sätt att skydda sig på mot oönskade besökare. Du kan tända värmeljus och placera dom i en ring och sätta dig i mitten där du kan be en bön, Fader vår eller egna böner. Röken av vit, torkad salvia och havssalt kan rena ditt hem. Lycka till!
Citera
2015-10-17, 21:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Jag följer gärna med. Men det kan bli svårt att mäta något som inte finns i denna värld (alltså per definition inte existerar), med verktyg som det tydligen bara går att mäta naturliga fenomen med (alltså bara det som finns på riktigt, om vi ska vara ärliga).

Dumheten i att å ena sidan medge att det varken går att mäta, observera eller på något annat sätt konstatera att fenomenet existerar (förutom hörsägen och rena fantasier då), men å andra sidan argumentera för dess existens, är slående.
Nej, dumheten består i att ni påstår saker som att dessa entiteter består av energi när energi är ett mycket väl definierat och förstått begrepp, men när det kommer till att mäta så påstår ni helt plötsligt att det är "någon annan sorts" energier...
Det är helt enkelt en jävla massa trams. Kalla det för spöken, kalla det för troll, påstå att det är okänt eller vad ni vill men sluta dra in väldefinierade begrepp som energier, dimensioner och liknande bara för att det låter spännande..
Citera
2015-10-17, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, dumheten består i att ni påstår saker som att dessa entiteter består av energi när energi är ett mycket väl definierat och förstått begrepp, men när det kommer till att mäta så påstår ni helt plötsligt att det är "någon annan sorts" energier...
Det är helt enkelt en jävla massa trams. Kalla det för spöken, kalla det för troll, påstå att det är okänt eller vad ni vill men sluta dra in väldefinierade begrepp som energier, dimensioner och liknande bara för att det låter spännande..

Huh? Citerade du fel, eller förstod du inte att jag var sarkastisk?
Jag ville påvisa det idiotiska resonemang som de troende för om bevisföringen för det övernaturliga.

Jag håller med dig till fullo i kritiken mot spök-flummarna.
Citera
2015-10-17, 23:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Huh? Citerade du fel, eller förstod du inte att jag var sarkastisk?
Jag ville påvisa det idiotiska resonemang som de troende för om bevisföringen för det övernaturliga.

Jag håller med dig till fullo i kritiken mot spök-flummarna.

Jag förstod inte att du var sarkastisk - sorry - det finns så många här som inte är sarkastiska som jag har skrattat med lite glatt och kamratligt i tron att de skämtar men sen tokstörtat.. Nu när jag ser tillbaka på vad du skrev så inser jag att lite mer rödvin i grytan och ett glas mindre till mig själv så hade allt troligen blivit bättre

men det var ett gott fylligt bordeaux bör kanske tilläggas så det var ändå en övervägande positiv upplevelse till slut.
Citera
2015-10-18, 00:11
Medlem
Citat:
Jag förstod inte att du var sarkastisk - sorry - det finns så många här som inte är sarkastiska som jag har skrattat med lite glatt och kamratligt i tron att de skämtar men sen tokstörtat.. Nu när jag ser tillbaka på vad du skrev så inser jag att lite mer rödvin i grytan och ett glas mindre till mig själv så hade allt troligen blivit bättre

men det var ett gott fylligt bordeaux bör kanske tilläggas så det var ändå en övervägande positiv upplevelse till slut.

Haha, misstänkte det.

Jag kan hålla med om att det kan vara svårt att skilja mellan allvar och skoj när man hänger i detta forumet. Dumheten och icke-logiken har liksom ingen gräns.
Citera
2015-10-18, 14:36
Medlem
Citat:
Inga problem - om du definierar vad det är vi ska mäta så sover jag gärna över i Borgvattnet och tar med mig lämpligt instrument.

Energier.
Ta med lämpligt instrument.
Citera
2015-10-18, 14:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Energier.
Ta med lämpligt instrument.

OK, vad betyder det i detta sammanhang? Är det rörelseenergi, elektrisk energi, magnetisk energi, strålningsenergi, lägesenergi, termisk energi, någon annan av alla kända energiformer eller sån där speciell ande-energi som inte går att mäta?

Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Allting består av energi men än så länge så går det inte att mäta den energi som vi talar om här.

Och om det trots allt går att mäta - varför har ingen gjort det?.. som jag frågat tidigare..
Citera
2015-10-18, 15:15
Medlem
enfindams avatar
Citat:
OK, vad betyder det i detta sammanhang? Är det rörelseenergi, elektrisk energi, magnetisk energi, strålningsenergi, lägesenergi, termisk energi, någon annan av alla kända energiformer eller sån där speciell ande-energi som inte går att mäta?

Och om det trots allt går att mäta - varför har ingen gjort det?.. som jag frågat tidigare..
Det är svårt att mäta sådana här fenomen eftersom de inte vill bli uppmärksammade, de vill nog faktiskt vara ifred. En del har lyckats med hjälp av något instrument som känner av värme och kyla och andra med vanliga filmkameror.
Citera
2015-10-18, 15:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det är svårt att mäta sådana här fenomen eftersom de inte vill bli uppmärksammade, de vill nog faktiskt vara ifred. En del har lyckats med hjälp av något instrument som känner av värme och kyla och andra med vanliga filmkameror.

Om någon lyckas filma en ande med en värmekamera så borde det ju kunna bli rätt tydliga bevis - har du några bra exempel på det?
För ett par dagar sedan skrev du ju dock att dessa energier inte går att mäta, har du ändrat ståndpunkt sedan dess eller var du helt enkelt inte medveten om att man har uppfunnit termometern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in