2014-03-09, 08:13
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
För han har fel, och det är ganska lätt att förstå då ingen byggnad innan 9/11 har rasat på grund av brand

Du ljuger igen. 1 WTC och 2 WTC rasade inte pga. brand.

Vänder vi på det så har massor av byggnader rasat pga. brand. Grannens gamla ladugård rasade ihop pga. brand.
Citera
2014-03-09, 08:22
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Så det var lite eld trots allt?
Får du nog bestämma dig halmgubbetrollkungen.

Har du rökt på igen?

Läs rapporterna från NIST, där står allt du behöver veta. Men jag vet att du aldrig kommer ta en siffra eller uträkning från en sådan rapport. Det skulle betyda att du måste tänka själv utan uppbackning från någon youtubefilm och vi vet hur det går för dig då du skall försöka belägga saker själv utan hjälp från andra foliehattar.
Vill du ta Niels harrit historien igen. Du vet, den gången du skulle övertyga oss om att det minsann "bevisats" att sprängmedlet som användes var nanothermite och det minsann inte hörs alls och det var så hemligt att ingen sett det innan den 9/11.
Problemet kom som ett brev på posten för dig då ditt "vittne" talade om för oss att det krävdes detutom 100-tals ton konventionella sprängämnen för att ta ner husen.
Skal du använda Niels Harrit mer?
Jag har hur mycket som helst på lager om Niels Harrit och hans sk. undersökningar av dammrester från södra Manhattan. Men jag vet att du inte har kunskapen eller modet att göra detta.För du är en feg skit.
En sån där feg skit som när youtubefilmerna tar slut så tar argumenten slut och du sitter bara där och rapar upp samma sak igen. Men jag finns här om du vill diskutera Niels Harrits undersökningar av dammet från södra Manhattan. *chicken sounds*
Citera
2014-03-09, 10:20
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Vill de inte ha ny utredning? vilken planet har du befunnit dig på senaste 10 åren

För han har fel, och det är ganska lätt att förstå då ingen byggnad innan 9/11 har rasat på grund av brand
Är det någon brandman i den organisationen som har kommit ut och erkänt att han personligen bara lydde order under 11 september och att allting egentligen var en konspiration? Vad exakt är det för order som brandmännen lyder under attackerna, enligt dig? Om du ska sitta och anklaga brandmännen för att ha vetskap om en konspiration som tog livet av tusentals människor, däribland deras egna kollegor och vänner, så får du nog utveckla lite.
Citera
2014-03-09, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Är det någon brandman i den organisationen som har kommit ut och erkänt att han personligen bara lydde order under 11 september och att allting egentligen var en konspiration? Vad exakt är det för order som brandmännen lyder under attackerna, enligt dig? Om du ska sitta och anklaga brandmännen för att ha vetskap om en konspiration som tog livet av tusentals människor, däribland deras egna kollegor och vänner, så får du nog utveckla lite.

Är det svårt? Jag har skrivit att brandmännen inte kände till att tornen var preparerade för att rasa, de som visste fanns betydligt högre upp i "näringskedjan"
Citera
2014-03-09, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Grannens gamla ladugård rasade ihop pga. brand.
Är det den nivå på analysskicklighet du har?
Citera
2014-03-09, 11:26
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Är det svårt? Jag har skrivit att brandmännen inte kände till att tornen var preparerade för att rasa, de som visste fanns betydligt högre upp i "näringskedjan"
Du har skrivit att brandmännen lydde order. Vad exakt är det för order som brandmännen lyder under attackerna och som man i så fall än idag håller tyst om?

Är det någon brandman i organisationen Firefighters For 9/11 Truth som har kommit ut och erkänt att han personligen bara lydde order under 11 september och att allting egentligen var en konspiration?
Citera
2014-03-09, 11:32
Medlem
Citat:
Du har skrivit att brandmännen lydde order. Vad exakt är det för order som brandmännen lyder under attackerna och som man i så fall än idag håller tyst om?

Men det är många brandmän som inte håller tyst, det är ju tvärtemot vad du säger

Citat:
Är det någon brandman i organisationen Firefighters For 9/11 Truth som har kommit ut och erkänt att han personligen bara lydde order under 11 september och att allting egentligen var en konspiration?
Behöver man "komma ut" och erkänna en sådan självklar sak? Om du jobbar och inte äger företaget du jobbar på så har du säkert någon som säger till dig med vad du skall göra.

Det är inte lätt att kritisera för man har del media att kämpa emot och sådana som dig som bara avfärdar alla som säger emot myndighetens officiella version, man blir en "konspiratör". Förmodligen har man känt till detta fenomen för det är långt ifrån första gången det händer mycket allvarliga händelser i USA som har helt andra förklaringar än de som sprids via media
Citera
2014-03-09, 11:41
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Men det är många brandmän som inte håller tyst, det är ju tvärtemot vad du säger

Citat:
Behöver man "komma ut" och erkänna en sådan självklar sak? Om du jobbar och inte äger företaget du jobbar på så har du säkert någon som säger till dig med vad du skall göra.

Det är inte lätt att kritisera för man har del media att kämpa emot och sådana som dig som bara avfärdar alla som säger emot myndighetens officiella version, man blir en "konspiratör". Förmodligen har man känt till detta fenomen för det är långt ifrån första gången det händer mycket allvarliga händelser i USA som har helt andra förklaringar än de som sprids via media
Nu pratar vi om brandmännen som, enligt dig, lydde order under attackerna. Är det någon av brandmännen i Firefigters For 9/11 Truth som har gått ut och erkänt att han bara lydde order från män "högre upp" under attackerna? Du får som sagt utveckla lite vad du menar med den här ordern.
Citera
2014-03-09, 11:48
Medlem
Citat:
Nu pratar vi om brandmännen som, enligt dig, lydde order under attackerna.
Svårt och veta vilken förklaring du behöver. Kan du istället själv berätta hur du tror att brandmän jobbar?
Citera
2014-03-09, 11:57
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Svårt och veta vilken förklaring du behöver. Kan du istället själv berätta hur du tror att brandmän jobbar?
Nej, det ska inte vara ett dugg svårt. Du har här i tråden helt och hållet avfärdat vittnesmål från brandmän som befann sig på plats under attackerna. Du antyder att deras vittnesmål inte betyder ett dugg eftersom brandmännen är inkompetenta och/eller bara lyder order från männen bakom scenen.

Min väldigt enkla motfråga är då: Vad exakt är det för order som brandmännen lydde?

Du har inte kunnat utveckla vad det var för order eller vem som gav den. Jag kan däremot ge dig en order och ett namn. Brandchefen Daniel Nigro gav sina kollegor en order om att utrymma området kring WTC7. Är bradchefen också inblandad i konspirationen eller?

Citat:
"The most important operational decision to be made that afternoon was the collapse had damaged 7 World Trade Center, which is about a 50 story building, at Vesey between West Broadway and Washington Street. It had very heavy fire on many floors and I ordered the evacuation of an area sufficient around to protect our members, so we had to give up some rescue operations that were going on at the time and back the people away far enough so that if 7 World Trade did collapse, we wouldnít lose any more people."
Citera
2014-03-09, 12:07
Medlem
Citat:
Nej, det ska inte vara ett dugg svårt. Du har här i tråden helt och hållet avfärdat vittnesmål från brandmän som befann sig på plats under attackerna. Du antyder att deras vittnesmål inte betyder ett dugg eftersom brandmännen är inkompetenta och/eller bara lyder order från männen bakom scenen.

Min väldigt enkla motfråga är då: Vad exakt är det för order som brandmännen lydde?

Du har inte kunnat utveckla vad det var för order eller vem som gav den. Jag kan däremot ge dig en order och ett namn. Brandchefen Daniel Nigro gav sina kollegor en order om att utrymma området kring WTC7. Är bradchefen också inblandad i konspirationen eller?

Snarare en del här som ej är mottagliga för information.

Är "Daniel Nigro" högst upp i näringskedjan så är har han förmodligen fingrarna i syltburken, nu tror inte jag han är högst upp utan även han får förmodligen order från någon annan

Du kan jämföra med andra händelser, ta när USA skulle ha anledningar för att starta krig mot Vietnam. Läs här om det man använde som "ursäkt" för att gå in med trupper.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vietnamkriget#Tonkinbuktsintermezzot
I oktober 2005 hävdade en fd anställd hos National Security Agency att myndigheten avsiktligt vinklade underrättelserapporter till Johnsonadministrationen rörande incidenten i Tonkinbukten för att dölja tidigare misstag. Månaden därpå avklassificerade NSA topphemliga dokument som visade att den första sammandrabbningen, 2 augusti 1964, förvisso hade ägt rum men att det var den amerikanska jagaren USS Maddox som hade öppnat eld först medan den andra sammandrabbningen, 4 augusti, aldrig hade ägt rum överhuvudtaget.
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-03-09 kl. 12:10.
Citera
2014-03-09, 12:09
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Är det den nivå på analysskicklighet du har?

Jag sänker mig ner till din nivå.

Då du generaliserar och skriver...
Citat:

Jo det har det, min grannes ladugård rasade pga. brand. Och det finns 1000-tals exempel på byggnader som rasat pga. brand både innan och efter 9/11.

Men sen är det faktiskt så om vi skall höja nivån ovan ditt förstånd så är det ingen förutom foliehattar och andra idioter som påstått att 1 WTC eller 2 WTC rasade pga. brand.

Det hade du vetat om du läst dom rapporter du kritiserar.
Men du är väl lika jävla feg som dom andra foliehattarna och vågar helt enkelt inte läsa och peka på felaktigheter i deras beräkningar. Du vet väl att det inte finnspå youtube och därför undviker du detta och fortsätter generaliserar idiotiska påståenden helt utan relevans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in