2012-12-02, 18:37
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Tack för replik.

Första länken har ju en text som jag tolkar som ett ifrågasättande! av vrakdelens förekomst överhuvudtaget!

Sedan syftade jag inte på bilder av förvridna metalldelar i någons händer utan frånvaron av splittrade flygplanskomponenter på FILMERNA vi fått presenterade för oss vilka uppges visa fullskaliga jumbojets med folk och resväskor ombord krascha in i tornen.

Ta t.ex Lockerbieattentatet där väskor och flygplansdelar spritts över stort landområde då planet störtat jämfört med tornen som "sväljer" varenda cm av "flygplanen"

Du ljuger, fortfarande.

Lockerbie, var är filmerna från Lockerbie katastrofen som visar regnande flygplansdelar?

Sov du på varje fysiklektion i skolan?
Du tror inte att det är en väldig skillnad om du spränger ett plan i luften eller om du kraschar planet i över 800km/h in i ett hus?
Att ordet kinetisk energi ringer ingen klocka hos dig va?

Nej faktum är att ert raljerande med lögn efter lögn bara är pinsam.

Försök att göra något som ingen har lyckats med på över 11 år, kom med bevis eller fakta på att det skall vara en konspiration. Över 11 år och nada.
Jag slår vad om att du också kommer att misslyckas.
Citera
2012-12-02, 19:19
Medlem
Citat:
Det är en i grunden sund inställning, men om Dr Tinnitus hade fel om att inget kan ändra din uppfattning så måste det alltså finnas nåt eller nån som kan få dig att tänka om. Jag undrar bara vilken typ av fakta eller information som det kan handla om.

Tack

All fakta kring 9/11 är enligt mej redan solklar, mitt mål är inte idag att ta reda på vad som hänt, det är jag redan övertygad om, jag vill att så många som möjligt skall ha det insikten med. Det som Dr.t skriver har ingen förankring i verkligheten enligt mej, och det tycker tydligen många andra här med.

Men skulle det visa sig att tex. Det var ett flygplan som störtade in i NASA och inte en missil, om det skulle komma bevis med bilder, video, mm, allt som idag är konfiskerat, då kan man ju börja undra, men den dagen kommer aldrig komma.
Citera
2012-12-02, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Du ljuger, fortfarande.

Lockerbie, var är filmerna från Lockerbie katastrofen som visar regnande flygplansdelar?

Sov du på varje fysiklektion i skolan?
Du tror inte att det är en väldig skillnad om du spränger ett plan i luften eller om du kraschar planet i över 800km/h in i ett hus?
Att ordet kinetisk energi ringer ingen klocka hos dig va?

Nej faktum är att ert raljerande med lögn efter lögn bara är pinsam.

Försök att göra något som ingen har lyckats med på över 11 år, kom med bevis eller fakta på att det skall vara en konspiration. Över 11 år och nada.
Jag slår vad om att du också kommer att misslyckas.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lockerbieattentatet där anges det att det regnade flygplansdelar, nos och kabin var flera mil ifrån varandra. Det är du som ljuger.
Citera
2012-12-02, 19:24
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lockerbieattentatet där anges det att det regnade flygplansdelar, nos och kabin var flera mil ifrån varandra. Det är du som ljuger.

Har du problem med både sanningen och läsförståelsen?

Jag har inte jämfört med FILMER från 9/11, det har stom72 gjort.
Citera
2012-12-02, 19:30
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jone74
Men skulle det visa sig att tex. Det var ett flygplan som störtade in i NASA och inte en missil, om det skulle komma bevis med bilder, video, mm, allt som idag är konfiskerat, då kan man ju börja undra, men den dagen kommer aldrig komma.

Lögnerna fortsätter...

Allt är inte konfiskerat.
Det finns ju bilder från övervakningskameror. Så varför ljuga om detta?

Är du nykter?

"störtade in i NASA"
Detta tar priset i kategorin Idioter som försöker övertyga världen om en konspiration kring 9/11.
När man inte ens kan hålla i sär begreppen på vad som alla kunde se med egna ögon så kanske man skall ta och låta bli att skriva. Ja, inte för min skull, för jag får hysteriskt kul. Nej, låt bli och skriv för din egen skull.

störtade in i NASA
Nej NASA är ingen byggnad, det är en organisation. Pentagon är en byggnad.
Citera
2012-12-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Jag skrev väl aldrig att "andra är medvetslösa idioter"? Det är den typen av förvrängning som du uppenbarligen ännu inte har mognat från att använda som gör att intresset från min sida svalnar.
Då ber jag om ursäkt. Du skrev helt riktigt att "Om man inte förstår att 9/11 var en falskflaggad operation så befinner man sig nog i en väldigt djup koma" samt att jag "inte fattat en krona av vad som hände den 11 september 2001" och att det var "meningslöst att försöka förklara något som går in mellan [m]ina polisonger". Jag tycker att det lutar åt att du tycker att andra är åtminstone medvetslösa, och jag dessutom trögfattad, så jag sammanfattade det hela. Men det är väl bra om du inte tycker att vi är idioter.

Citat:
Jag postade helt enkelt filmerna här för att de var nya för mig och någon tanke på länktråden hade jag inte och jag förstår inte varför det ska finnas två trådar om samma sak. I forumet för Utrikes Politik har förfarandet prövats med mindre bra resultat.
Och jag påpekade då att om du inte hade nåt att säga om dem så borde de ligga i länktråden. Även om du inte förstår dig på reglerna så får du nog finna dig i dem. Dessutom är det för debattens skull bra om du beskriver innehållet i länkarna, även om du inte har nån lust att diskutera dem.

Citat:
Varför måste man ha "en favoritteori"? Jag är, som jag tidigare skrivit, öppen för flera samverkande orsaker till raserandet av tornen. Exempelvis finner jag inga problem med att både sprängämnen och kärnteknik kan ha använts. Jag har postat länkar till både Jeff Prager och Judy Woods tidigare, varav den förstnämndas faller bäst i min goda jord, men också för att jag aldrig satt mig in i den sist nämndes arbete. I fallet WTC 7 råder det ju inget som helst tvivel om att byggnaden sänktes av mänsklig hand och inte av effekterna av de båda planen.
Alltså tror du inte att det gick till på ett visst sätt (den officiella versionen), men du kan inte heller riktigt förklara hur det annars skulle ha gått till. Det ser jag som ett svaghetstecken, men du tycker annorlunda. Det gör varken dig eller mig till ett komaoffer, så om du vill undvika bajskastning är det märkligt att du avfärdar andra åsikter med så pass nedsättande och meningslösa kommentarer. Och uppenbarligen råder det tvivel om byggnad 7, annars skulle det inte finnas olika åsikter och teorier om orsaken till raset.

Citat:
För mig är det största intresset den politiska orsaken bakom denna fals flag op. Den ligger helt i linje med New World Order och jag hoppas du är så pass medveten att du vet att världen styrs i princip från Washington och Tel Aviv. Var det Bibbi eller Barak som tyckte att 9/11 var bra för "Israel"?
Och jag är mer intresserad av den faktiska händelsen och bevis/argument för och emot olika teorier om vad som hände rent praktiskt. Dina åsikter om en odefinierad maktelit i allmänhet och judar i synnerhet påverkar givetvis din syn på den aktuella händelsen på ett sätt som kanske kan förklara varför jag tycker att dina argument och din debatteknik är bristfällig.

Citat:
Vidare så har vi de fem dansande juvelerna som inte verkade helt omedvetna om vad som komma skulle. Ett flertal judar med turistvisum togs in till förhör av FBI men släpptes senare, uppenbarligen utan något mer än verbala reprimander, och kunde senare skryta på israelisk TV att "de var där för att filma eventet". Domink Suter, ägaren till Urban Moving, var ett tag uppsatt på FBI Suspect List, men hann fly till "Israel" innan han kunde förhöras.

Det är långt ifrån första gången i historien som israeliska judar spionerar i USA och jag menar att det är ganska klart att de hade förhandskännedom och kanske till och med var behjälpliga med tanke på hur lätt de påstådda kaparna kunde kliva ombord. Att dådet skulle ha planerats och utförts helt på egen hand av några "islamister" finner jag bara befängt och bortom rim och reson.
Återigen så hänger jag inte med i dina resonemang. Här får du det att låta som att det faktiskt kan ha varit kapare på planen, även om du tidigare inte alls verkade tro på att planen kapades. Kan du förklara hur du får det att gå ihop?
Citera
2012-12-02, 21:31
Medlem
Elgiganten... Jag menade givetvis Pentagon, skrev ganska fel...

Sen att du är en idiot som påstår att det finns bilder på ett plan som kraschar in i sidan på Pentagon bevisa det då.... Jag har ej sett något som liknar ett flygplan, det fanns inte ens delar från den sortens plan som påstås ha flugit in i byggnaden, dom kanske smälte av flygplansbränslet enligt dej haha
Men om Du har sett eller vet något så posta gärna det här.
Lika kul var gång att läsa vad tommskallar som du tror på.

Visa bilder/film på ett flygplan som crashar in i Pentagon...ett bevis som säger att du har rätt...och inte bara nån explosion.
Citera
2012-12-02, 21:36
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Elgiganten... Jag menade givetvis Pentagon, skrev ganska fel...

Sen att du är en idiot som påstår att det finns bilder på ett plan som kraschar in i sidan på Pentagon bevisa det då.... Jag har ej sett något som liknar ett flygplan, det fanns inte ens delar från den sortens plan som påstås ha flugit in i byggnaden, dom kanske smälte av flygplansbränslet enligt dej haha
Men om Du har sett eller vet något så posta gärna det här.
Lika kul var gång att läsa vad tommskallar som du tror på.

Visa bilder/film på ett flygplan som crashar in i Pentagon...ett bevis som säger att du har rätt...och inte bara nån explosion.
En ny idiot som inte orkar läsa tråden. Exakt det du sitter och bölar om har vi diskuterat hundratals gånger redan. Kom med något nytt annars har du ingenting att komma med.
Citera
2012-12-02, 21:54
Medlem
Skunkjobb

Ja jag vet detta.. Och om du läser trådarna innan så tog jag detta som ett exempel där det handlar om huruvida bra det bevisar saker...och att det inte är konstigt att man misstror versionen som säga vara sann..

Läs tråden istället för att bara skriva på.
Elgiganten ville ta upp diskussionen igen...Jag säger bara att då kan han försöka bevisa det han säger..men det kan han inte.
Citera
2012-12-02, 21:58
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Skunkjobb

Ja jag vet detta.. Och om du läser trådarna innan så tog jag detta som ett exempel där det handlar om huruvida bra det bevisar saker...och att det inte är konstigt att man misstror versionen som säga vara sann..

Läs tråden istället för att bara skriva på.
Elgiganten ville ta upp diskussionen igen...Jag säger bara att då kan han försöka bevisa det han säger..men det kan han inte.
Vad är det du "vet"? Att det var flygplan som kraschade in i Pentagon (eller var det NASA )? I så fall så är det väl inget att bråka om.

Jo förresten, du har skrivit upprepade gånger att den officiella historien innefattar Jumbojet som flög in i det ena och andra. Ingen har påstått att det var det flygplanet. Jumbojet är Boeing 747 och inget annat.
Citera
2012-12-02, 22:11
Medlem
Du verkar lite trög

Citat:
Exakt det du sitter och bölar om har vi diskuterat hundratals gånger

Jag vet att det diskuterats mycket om det i forumet, men det var inte det jag vill poängtera.
Det var Elgiganten som hängde upp sig och sa att där fanns bevis.. Sen att jag skrev fel är väl inget att hänga upp sig på... Eller jo det är ju det ni gör.
Citera
2012-12-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Har du problem med både sanningen och läsförståelsen?

Jag har inte jämfört med FILMER från 9/11, det har stom72 gjort.
Vad svamlar du om, du frågade efter filmer över regnade flygplansdelar, nä jag hänvisade inte till någon film, en enkel text, jo jag kan läsa kan du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in