Citat:
Ursprungligen postat av
soulreaper
1. Du svarar på ett 4 år gammalt inlägg av en f.d moderator.
2. Det är användarens uppgift att i enlighet med regel 0.02 posta sin tråd i rätt underforum. Är man osäker kan man alltid fråga en moderator i det forum man tänkt placera sin tråd. Man vänder sig till moderatorn som papperskorgade tråden i första hand, därefter en admin, därefter startar man en tråd här. Allt finns att läsa i vår FAQ.
1. Jag har ju fått erfara att nya trådar eller liknande hamnar i papperskorgen och försöker därför hålla mig till de som finns till hands. Onödigt att skriva en ny tråd för en sådan petitess.
Men när vi är inne på ämnet vill jag påpeka medlemmars attityd till att antingen skriker folk "SÖÖK" eller så skriker folk "Idiot, skriver i en tråd som är över ett år gammal."
Hur ska det egentligen vara då? Lätt att säga "lagom" eller "Sunt förnuft" eftersom medlemmen alltid har rätt då, med samma resonemang kan jag ge mig själv rätt med dessa subjektiva ordval i negativa ordalag gentemot andra medlemmar.
2. Jag ansåg, och anser fortfarande jag placerade tråden i rätt underforum eftersom en "kampanj med bild emot kuppen i Ukraina" berör Utrikespolitik i allra högsta grad enligt min uppfattning. Jag står även fast vid det och moderatorn står fast vid sin punkt att denne har rätt.
För övrigt har jag själv drivit ett större forum och där hade åtminstone jag krav att en moderator känner till forumet, flyttar tråden rätt istället för att bara slänga den pga. eftersom (1) skapar irritation och (2) andra onödiga diskussioner som kan uppstå vilket (3) tar mycket mer tid än att placera den rätt först. En moderators uppgift är att moderera forum i första hand vilket kan skötas på två sätt.
(1) Det mekaniska effektiviserade sättet som ger kortsiktig avkastning
(2) Det medmänskliga sättet där moderatorn ses mer som en hjälpande hand.
Ibland kan en moderator behöva vara bådadera med förmåga att växla beroende på användarens förväntade intentioner, är det ett troll? Har det blivit fel?