2013-11-24, 13:10
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagoflime
Stämmer bra det. Masspostaren fortsätter i den tråden dessutom utan åtgärd. Å andra sidan är det lätt att se hur den postaren fått så många inlägg på så kort tid. Hur var det där med kvalité före kvantitet egentligen?

Har du rapporterat inläggen som du menar bryter mot regelverket?
Citera
2013-11-24, 19:00
Medlem
Hur fan kunde den här människan bli moderator (Tony Clifton)?
https://www.flashback.org/t2265325

Jag har aldrig sett maken till sämre kvalité på inläggen (utanför forumdelen om paranormala fenomen).

Jag kan inte ens sätta honom i ignorelistan (vilket han givetvis skryter om).
Borde man inte åtminstone kunna ignorera användare i forumdelar där användaren inte är moderator?
Senast redigerad av Daudodidi 2013-11-24 kl. 19:04.
Citera
2013-11-24, 19:54
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Hur fan kunde den här människan bli moderator (Tony Clifton)?
Ingen aning, kanske för att han gör ett bra jobb? En mod ska vara en som rensar i trådar och håller borta sånt som inte hör hemma där samt se till så att allting sker enligt reglerna.

Tony Clifton är knappast den enda mod som förvånat mig. Jag har hört rasistiska, hattfulla och rent ut sagt idiotiska uttalande från mods. Jag ser modsen som en helt vanlig användare. De flesta mods kan faktiskt inte supermycket om det ämnet de moddar i, utan de vet vad som hör hemma och kör på det. Och det fungerar!
Citera
2013-11-25, 09:40
Medlem
lamehaters avatar
Åsikter är åsikter och Tony får ticka precis vad fan han vill. Däremot är det ytterst larvig att i en spoiler säga att han är moderator och därför inte kan bli blockad. En liten tillsägning för det beteendet vore kanske på sin plats.
Citera
2013-11-25, 11:18
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Ingen aning, kanske för att han gör ett bra jobb? En mod ska vara en som rensar i trådar och håller borta sånt som inte hör hemma där samt se till så att allting sker enligt reglerna.

Tony Clifton är knappast den enda mod som förvånat mig. Jag har hört rasistiska, hattfulla och rent ut sagt idiotiska uttalande från mods. Jag ser modsen som en helt vanlig användare. De flesta mods kan faktiskt inte supermycket om det ämnet de moddar i, utan de vet vad som hör hemma och kör på det. Och det fungerar!
Du har helt rätt. Moderatorerna får ha vilka åsikter som helst när de inte agerar just som moderatorer. De lyder då under exakt samma regelverk som alla andra användare. När de agerar som moderatorer så skall det vara tydligt och inläggen undertecknade med just "Mod" eller "Moderator".

Vi har på vår att-göra-lista att göra den skillnaden ännu tydligare så att det inte skall vara någon tvekan om vad som är en moderators personliga åsikter och vad som är moderering.

admin4
Citera
2013-11-25, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe

Citat:
Ursprungligen postat av lamehater
Åsikter är åsikter och Tony får ticka precis vad fan han vill. Däremot är det ytterst larvig att i en spoiler säga att han är moderator och därför inte kan bli blockad. En liten tillsägning för det beteendet vore kanske på sin plats.

Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Du har helt rätt. Moderatorerna får ha vilka åsikter som helst när de inte agerar just som moderatorer. De lyder då under exakt samma regelverk som alla andra användare. När de agerar som moderatorer så skall det vara tydligt och inläggen undertecknade med just "Mod" eller "Moderator".

Vi har på vår att-göra-lista att göra den skillnaden ännu tydligare så att det inte skall vara någon tvekan om vad som är en moderators personliga åsikter och vad som är moderering.

admin4
Alltså, självfallet förstår jag att de ska kunna ha vilka åsikter de vill. Det är inte det jag reagerar på.

Men ni ser alltså ingen brist i kvalitén på hans inlägg?
Jag ser personangrepp, provokation, påhitt, argumentationsfel, off topic, och bara rent allmänt trams.

Jag ser det som att han själv bryter mot regelverket.
Citera
2013-11-25, 13:05
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Jag ser personangrepp, provokation, påhitt, argumentationsfel, off topic, och bara rent allmänt trams.

Jag ser det som att han själv bryter mot regelverket.
Bortsett från off topic och trams så är inget av det du räknar upp några regelbrott. Hans inlägg är inte rapporterat så därmed kanske mods i berört forum har missat det, eller så har de valt att låta det stå kvar ändå. Ditt inlägg som han svarade på var för övrigt också off topic och det är en svår gränsdragning när det gäller inlägg som frångår ämnet. En viss mån av off topic brukar tillåtas eftersom det är nära nog omöjligt att avhandla en fråga utan att det uppkommer stickspår.
Citera
2013-11-25, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Bortsett från off topic och trams så är inget av det du räknar upp några regelbrott. Hans inlägg är inte rapporterat så därmed kanske mods i berört forum har missat det, eller så har de valt att låta det stå kvar ändå. Ditt inlägg som han svarade på var för övrigt också off topic och det är en svår gränsdragning när det gäller inlägg som frångår ämnet. En viss mån av off topic brukar tillåtas eftersom det är nära nog omöjligt att avhandla en fråga utan att det uppkommer stickspår.
Off topic var väl det minsta problemet tycker jag Trams, personangrepp och ryktesspridning ser jag också.

Jo, jag hade kunnat rapportera det, men jag låter det hellre vara kvar så att folk här kan se och bedöma själva

Aja, jag kanske överreagerar eftersom det är mig han provocerar. Får hålla mitt löfte och ignorera honom i framtiden ändå
Citera
2013-11-25, 13:28
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
personangrepp och ryktesspridning ser jag också.
Det är helt tillåtet enligt reglerna, med förbehåll för att inlägget fortfarande måste vara relevant för diskussionen.
Citera
2013-11-25, 16:05
Medlem
.Chloes avatar
Citat:

Ingen av det ovanstående bryter mot reglerna och jag kan inte förstå att du tycker att Tony Clifton borde varnas på något sätt. Tony Clifton skiljer sig inte mycket från en helt vanlig användare, han har lite fler knappar och en rösträtt i Outlaws men annars har han samma medium som dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Regel 1.08
Det är dock en hög tolerans mot invektiv och personliga tillmälen på Flashback, vilket gör att tonen i vissa inlägg kan förefalla hård.
Dina argument kanske brister? Tony Clifton är kanske helt enkelt är mycket bättre på att diskutera än dig?
Citera
2013-11-30, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Har du rapporterat inläggen som du menar bryter mot regelverket?
Faktiskt inte, då det borde vara självklart för en moderator när någon masspostar i en tråd. Men efter viss korrenspondans med berörd moderator står det klart att moderatorn tar personlig ställning i sakfrågan och därför låter posthoran fortsätta sitt horeri medan förstagångspostare åker på varning direkt även om inläggen håller sig till topic. Lär bli en väldigt ensidig diskussion i den tråden med tiden. Allt i den berörda moderatorns tycke gissar jag.
Citera
2013-11-30, 17:14
Medlem
Mystiqes avatar
Denna kritik riktar jag inte till specifik moderator eller tidsram, det har skett förrut och det sker fortfarande.

Ifall inlägg har tagits bort utan något orsak, ifall ni får ett pm som har frågor varför detta handling. Var vänlig och förklara orsaken (jag vet ni har fullt upp till halsen med många pm) men ni kan inte ignonera på detta sätt?
Jag försöker hålla regler och etik, genom att ta inte upp frågan mot mods direkt på tråden...men samtidigt vill man veta på vilket sätt man har gjort fel...frågar man på tråden så finns risk för varning etc...

mvh M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in