2013-08-24, 07:57
Medlem
Jag tycker det är ganska bra modererat, och de få gånger man stöter på en moderator så berättar de tydligt vad man gjort fel på ett sakligt sätt. Tycker det funkar bra som det är nu.

Och lite av charmen med yttrandefrihet är ju att diskussionerna lätt blir lite spretiga, på gott och ont.
Citera
2013-08-24, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mansen66
Jag tycker det är ganska bra modererat, och de få gånger man stöter på en moderator så berättar de tydligt vad man gjort fel på ett sakligt sätt. Tycker det funkar bra som det är nu.

Och lite av charmen med yttrandefrihet är ju att diskussionerna lätt blir lite spretiga, på gott och ont.

Precis.

Jag har tre varningar men när jag tänker efter så förtjänade jag nog alla tre. Det är den där lilla rösten långt bak i huvudet som säger till när man vet att man på någon nivå förmodligen bryter en regel. Så chansar man och så får man en smäll på fingrarna med linjalen.
Citera
2013-08-24, 09:58
Medlem
Mattsson69s avatar
Vågar knappt posta inlägg längre.. Fler?

Fick min första varning och en veckas avstängning (MIN VARNING VAR BERÄTTIGAD), men seriöst, detta forumet har blivit ett stenhårt övermodererat skitforum.

Man vågar knappt längre yttra sig om det inte är 110% på ämnet och sitta o lusläsa funkar ju inte alls..

Det jag undrar är om någon mer än jag har gett upp hoppet för Flashback och insett att dess yttrandefrihet och glorydays är över?

Flashback kan nästan kännas som ett Wikipedia, allt du skriver måste vara exakt annars raderas det.

Du får inte ifrågasätta, du får inte hålla med, du får i princip inte göra någonting mer än att svara på TS fråga sen ska det vara över! Ett hjälpforum/Wikipedia..................

Nu känns det bara som ett övermodererat forum för att sälja annonser.
Citera
2013-08-24, 10:09
Medlem
Brutes avatar
Om du fått en enda varning på sex år, så kan du knappast uppleva det som övermodererat.
Men lite förvånande att du har fått en veckas avstängning p g a "trams och off topic", om du alltså aldrig haft en varning innan på dina sex år som medlem.

//Brute
Citera
2013-08-24, 10:11
Medlem
Varningsfrekvensen har gått upp senaste 1½- 2 år. Som det är nu vågar man inte skriva något som helst.
Flashback=Familjeliv=undergång. Moderatorerna har fått storhetsvansinne och hybris. Negergeneralerna har blivit sinnessjuka och får numera betalt direkt från regeringskansliet.

Min senaste varning var 1.06 för att jag FRÅGADE en TS om han var personen han beskrev i TS.

"vi bedömde att du tramsade, därför stängde vi inte av dig för gott"

(jag inser att jag förmodligen kommer få varning för att diskuterar moderatorsåtgärder, men det skiter jag i - jag brukar regga 20 namn åt gången ahahahahahaha)

Fucked up!
Citera
2013-08-24, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mattsson69
Du får inte ifrågasätta, du får inte hålla med, du får i princip inte göra någonting mer än att svara på TS fråga sen ska det vara över!

varför ljuger du?

om du hade läst reglerna så skulle du inte ha skapat den här tråden. följ dem och du klarar dig undan varningar och avstängningar.
Citera
2013-08-24, 10:15
Medlem
Mattsson69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Om du fått en enda varning på sex år, så kan du knappast uppleva det som övermodererat.
Men lite förvånande att du har fått en veckas avstängning p g a "trams och off topic", om du alltså aldrig haft en varning innan på dina sex år som medlem.

//Brute

Självklart fick jag och 30 andra en veckas avstängning för vi postade verajohnrumlänkar som gav 1-10 kronor (alltså 1.01) Men det var inte det frågan handlade om.

Undrar om du anser att det är ok med hur utvecklingen av Flashback har blivit och om du ser något problem med att posta inlägg.
Citera
2013-08-24, 10:28
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Självklart fick jag och 30 andra en veckas avstängning för vi postade verajohnrumlänkar som gav 1-10 kronor (alltså 1.01) Men det var inte det frågan handlade om.

Undrar om du anser att det är ok med hur utvecklingen av Flashback har blivit och om du ser något problem med att posta inlägg.

Du kunde ju inlett din trådstart att det handlade om "reklam och annonsering", istället för att indikera trams och ot som skäl för din första varning och avstängning.

Så mitt svar blir då att nej, ditt egna exempel spär inte på någon känsla av för hård moderering hos mig.

Jag får ca en varning per år, då något ironiskt ot-svar slinker ur mig. Helt ok nivå och rättvist.

//Brute
Citera
2013-08-24, 10:32
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Reflänkar har fallit under 1.01 under större delen utav din tid som medlem, om inte till och med så att det funkat på samma sätt redan innan du registrerade dig.
Citera
2013-08-24, 12:04
Medlem
BesserWissers avatar
jag tycker som ts, tyvärr.....det har blivit sämre...
Citera
2013-08-24, 12:05
Medlem
najass avatar
Trådar sammanfogade

/mod
Citera
2013-08-24, 12:15
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Att Flashback skulle vara bland de värsta forumen vad gäller modereringen är skrattretande. Det finns mig veterligen inget annat forum med så hög "rättssäkerhet". Det finns ett oändligt antal sidor/forum där det räcker att stöta sig en liten gnutta med en mod/admin för att bli bannlyst, vilket inte alls är fallet på FB.

Jag måste hålla med dig här. Det är precis som du skriver.
På många andra kända forum har jag blivit avstängd enkom för att
jag inte hållit med ts, exempelvis på SSU-forumet för att ta ett exempel.

Ts jämför antagligen med hur det var innan reglerna skärptes ytterligare.
Då kan man ju eventuellt hålla med ts litet grand.

Problematiskt är ordet. Det som är intressant OT för en viss skara, är
störande och förstörande för en annan skara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in