2014-02-13, 20:14
Medlem
Jag gjorde en överföring från min icke-synkroniserade plånbok förut. Nu flera timmrsenare så har den inte dykt upp fysbe. Måste man vänta på att plånboken synkroniserats helt innan något händer?
Citera
2014-02-13, 20:35
Medlem
Sweetiepies avatar
Vem ser köpläge nu med de stora kursfallen?
Citera
2014-02-13, 20:44
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ärligt talat förstår jag inte vad kritikerna menar när de förutspår Bitcoins död. Så länge det finns minst en nod kvar i nätverket så finns valutan kvar.

Tja, Dogecoin är exakt lika bra som Bitcoin.....
För övrigt antar jag du är medveten om vad Beenie Babies var?
Citera
2014-02-13, 21:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
I dagens Metro förutsåg Günther Mårder Bitcoins död. Dock måste jag säga att jag inte är jätteförvånad över hans ställning, med tanke på att han säkert är inkörd på keynesianism och har tilltro till staten.

I min mening kommer Bitcoin endast dö om det ersätts med något bättre, vilket jag också välkomnar. Kryptovalutor är här för att stanna och innovationen kommer ej bara att gå upp i rök. Redan idag har Bitcoin egenskaper som är mer attraktiva än hos fiatpengar. T.ex. droger, som media och kritiker gärna drar upp, handlas mycket säkrare och anonymt genom Bitcoins än med VISA eller PayPal.

Ärligt talat förstår jag inte vad kritikerna menar när de förutspår Bitcoins död. Så länge det finns minst en nod kvar i nätverket så finns valutan kvar.

Det stora hotet mot bitcoin är som jag ser det om staterna lyckas kapa kopplingarna till övriga valutor. Då blir bitcoin endast en egen ö som man inte kan komma till eller ifrån och den ön har ännu inte hunnit bli tillräckligt stor.

.
Citera
2014-02-13, 21:52
Medlem
flashhorans avatar
btcx.se e så seg jävla idioter säger inte hur mycket tid det kommer ta utan bara att det dröjer fy fan 2 dagar har gått redan. De själv köper från mtgox och bitstamp lol hade jag vetat skulle jag ha köpt från de istället direkt. Vet någon här vart man kan köpa bitcoin på marknads pris med kredit kort,banköverföring eller paypal som går snabbt ???

De svenska sidor säljer för dyrt och är långsamma.
Citera
2014-02-13, 22:09
Medlem
Kika på en länk om Bitcoins på mupp Aftonbladet.

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/brottscentralen/article33784.ab

Någon som vet vilka valuter han pratar om 05.02 in i videon?? Som han påstår är helt anonyma?
Citera
2014-02-13, 22:19
Medlem
flashhorans avatar
kan betala 1000 dogecoins till den som hjälper mig
Citera
2014-02-13, 23:04
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Vad då "exakt lika bra"? En bråkdel av tjänsterna som tar Bitcoins tar även Dogecoins, vilket gör Dogecoins en bråkdel så bra. Tekniskt sett bygger Dogecoin på Litecoin, som bygger på Bitcoin, så den är ju inte speciellt innovativ.

Försöker du likna Bitcoins med Beanie Babies or what?
Citera
2014-02-13, 23:08
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det stora hotet mot bitcoin är som jag ser det om staterna lyckas kapa kopplingarna till övriga valutor. Då blir bitcoin endast en egen ö som man inte kan komma till eller ifrån och den ön har ännu inte hunnit bli tillräckligt stor.
Du är helt ute och cyklar. När man väl har kryptovaluta är det extremt enkelt och snabbt att byta den mot en annan kryptovaluta. Problemet är ju att gå från fiat till krypto. Där har staten också större möjlighet att sätta upp hinder.
Citera
2014-02-13, 23:24
Medlem
boms avatar
Citat:

Mycket gnäll från dig, har du köpt Dogecoins nu?
Citera
2014-02-13, 23:49
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
I dagens Metro förutsåg Günther Mårder Bitcoins död. Dock måste jag säga att jag inte är jätteförvånad över hans ställning, med tanke på att han säkert är inkörd på keynesianism och har tilltro till staten.

I min mening kommer Bitcoin endast dö om det ersätts med något bättre, vilket jag också välkomnar. Kryptovalutor är här för att stanna och innovationen kommer ej bara att gå upp i rök. Redan idag har Bitcoin egenskaper som är mer attraktiva än hos fiatpengar. T.ex. droger, som media och kritiker gärna drar upp, handlas mycket säkrare och anonymt genom Bitcoins än med VISA eller PayPal.

Det som är den största poängen med bitcoin är att den är tekniskt decentraliserad.
Och som jag har sagt, finns det ett förankrat förtroende(som erbjuder tjänster av olika ting) så finns det ett värde. Ingen aning vem Günther Mårder är, men efter vad jag googlat kan jag också cyniskt förstå varför han har en sån ställning som han har men om han var lika kortfattad i metro som den här artikeln http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=5781870 så kan jag inte direkt påstå att det bygger på någon djupare analys från hans sida.

Citat:
- Jag tror att datacentret i Boden som byggs nu kommer att klara sig ett par år, men inte på lång sikt, säger Günther Mårder.

Hur långt är lång sikt? Är han medveten om att datacentret kan börja mina andra relevanta valutor? Har han någon aning om hur LÅNG TID det kan ta att mina alla Bitcoins? Miners kommer ALLTID BEHÖVAS https://bitcointalk.org/index.php?topic=71176.0

SOM JAG HAR SAGT - Det finns ett förankrat förtroende och en öppen teknik i dessa valutor, det är ALLT vad FIAT exempelvis inte har.

Citat:

Jag antar att du kan förklara likheterna och varför Dogecoin "är exakt lika bra som Bitcoin", jag ser fram emot din förklaring.

Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Vem ser köpläge nu med de stora kursfallen?
Jag!

Men inte för att sitta och hålla på bitcoins utan mer för att investera i andra valutor som jag fördjupat mig lite om ur olika områden som jag tror kan ha en stor chans att etablera sig.
Senast redigerad av raxmouse 2014-02-14 kl. 00:03.
Citera
2014-02-13, 23:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du är helt ute och cyklar. När man väl har kryptovaluta är det extremt enkelt och snabbt att byta den mot en annan kryptovaluta. Problemet är ju att gå från fiat till krypto. Där har staten också större möjlighet att sätta upp hinder.

Det där var ett lite av en "Goddag yxskaft kommentar". Med övriga valutor avsåg jag givetvis inte andra kryptovalutor, det borde varit uppenbart.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in