2014-09-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Intressant! http://mobil.svd.se/c.jsp;jsessionid=5562A49EAF56EAFB8EC40D3711B3141D. rocco4?cid=25991131&rssId=25966031&item=http%3a%2f %2fwww.svd.se%2f%3fservice%3dmobile%26amp%3barticl eId%3d3908768

Detta måste ju vara väldigt bra före Sverige angående Bitcoin, Klarna vad jag vet är rätt så stort.
Citera
2014-09-13, 22:34
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Är sugen på att börja med Bitcoin. Dock behöver jag lite rekommendationer vilken Wallet jag skall använda mig utav. Vilken använder ni och varför? Dessa finns som alternativ:

Bitcoin Core
MultiBit
Armory
Electrum
Citera
2014-09-14, 02:55
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Detta måste ju vara väldigt bra före Sverige
Det är precis vad det är!

"Bitcoin" skiter såklart fullständigt i vad Klarna säger eller inte säger - det är en fenomenalt, mikroskopiskt, liten spelare. Mer eller mindre inte ens kvantifierbar i sammanhanget.

För Sverige är det däremot stort. Om vi skulle få ett (inte helt otroligt) scenario där internet-världen ekonomiskt springer om världen utanför, så är det inte speciellt kul att vara ett land som inte har anammat internet.

Citat:
Vilken använder ni och varför?
Electrum för att det var det första jag testade och det har inte gjort mig besviken på någon punkt.

Via electrum insåg jag hur otroligt mycket simplare och kraftfullare bitcoin är än vanliga fiat/visa-lösningar, och de har jag ju använt hela mitt liv. Så med den referensram jag har så har jag inte ens orkat funderat på om det finns något ännu simplare och bättre än electrum. Ge det 30 min för att skapa lösenord, fundera över din wallet-strategi etc, sen är du både klar och säker.
Senast redigerad av Trillske 2014-09-14 kl. 03:04.
Citera
2014-09-15, 18:47
Medlem
simp00s avatar
är det någon som kan förklara för mig hur jag gör?

När jag försöker köpa bitcoin på localbitcoins.com så letar jag upp en annons där man kan köpa btc för sek , och jag skriver in 7800 i sek rutan då kommer det upp i btc rutan att för dem pengarna får jag 0.9750 btc , och detta är ju långt ifrån vad det motsvarar då 7800sek ska motsvara ca 2.29 btc.

även när jag trycker send request så står det tydligt högst upp.

Do you want to buy 0.9750 btc for 7800Sek.

Hur gör jag för att få det att bli rätt?
Citera
2014-09-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simp00
är det någon som kan förklara för mig hur jag gör?

När jag försöker köpa bitcoin på localbitcoins.com så letar jag upp en annons där man kan köpa btc för sek , och jag skriver in 7800 i sek rutan då kommer det upp i btc rutan att för dem pengarna får jag 0.9750 btc , och detta är ju långt ifrån vad det motsvarar då 7800sek ska motsvara ca 2.29 btc.

även när jag trycker send request så står det tydligt högst upp.

Do you want to buy 0.9750 btc for 7800Sek.

Hur gör jag för att få det att bli rätt?

Folk får sätta vilka priser de vill på en fri marknad. Du får välja en annan säljare som inte försöker skinna nybörjare. Hittar du inga kan du vända dig till Safello eller nån annan fima kanske?
Citera
2014-09-16, 11:18
Medlem
simp00s avatar
Gjorde en överföring till safello för att köpa btc i mitt namn.
Men jag förde över från en polares konto, Läste nu något någonstans om att det måste va ditt eget konto du gör överföringen från.

Stämmer det? Någon som provat förut och vet om den går igenom eller inte?

Om inte . hur långtid tar det innan dem betalar tillbaka?

Mvh
Citera
2014-09-16, 16:45
Bannlyst
är Bitstamp en stabil sida för köpa/sälj?
Citera
2014-09-16, 19:11
Medlem
TheGamers avatar
God dag!

Jag tänkte börja med bitcoins och har gjort ett konto på btxc, jag har nu några frågor:

1. Hur lång tid tar verifieringen på ett hum?
2. Måste jag ha en sån där "wallet"?

Det är så att jag vill hellre skriva in en summa i SEK, som sedan överförs till bitcoins och därefter skickar den adress jag vill ( d.v.s inte min, vill endast köpa, ej spara ).
Citera
2014-09-17, 01:39
Medlem
Hejsan.

Finns det i dagsläget någon hemsida där man kan handla bitcoins utan att behöva verifiera sig med passkopior osv? Kan tillägga att jag befinner mig i USA om det har någon betydelse.
Tack
Citera
2014-09-17, 03:22
Bannlyst
helvete jag vill ju köpa in mig nu men pengarna har inte kommit in än! satan så surt
Citera
2014-09-17, 03:50
Medlem
tetrominos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DENNISRITCHIE
Är sugen på att börja med Bitcoin. Dock behöver jag lite rekommendationer vilken Wallet jag skall använda mig utav. Vilken använder ni och varför? Dessa finns som alternativ:

Bitcoin Core
MultiBit
Armory
Electrum
Personligen så har jag mitt utskrivet på papper och använder ingen wallet än men jag har fått ett gott intryck av Armory när det gäller säkerhet, utifrån vad jag har läst.
Citera
2014-09-17, 12:49
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
God dag!

Jag tänkte börja med bitcoins och har gjort ett konto på btxc, jag har nu några frågor:

1. Hur lång tid tar verifieringen på ett hum?
2. Måste jag ha en sån där "wallet"?

Det är så att jag vill hellre skriva in en summa i SEK, som sedan överförs till bitcoins och därefter skickar den adress jag vill ( d.v.s inte min, vill endast köpa, ej spara ).

svarar på "2.": Det du egentligen måste ha är en bitcoinadress du själv förfarar över, sen om den adressen ligger på btxc, fybse, blockchains wallet eller annat är väl skitsamma. Så länge det är DU som managerar adressen med eget inlogg/öassword osv bestämmer du själv var de ska ligga.

Nackdelen med att INTE ha dom ligga på en s.k wallet är att det brukar vara dyrare transaktionsavgifter på de siter som inte agerar wallet, men kostnaden är oftast försummbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in