2013-12-02, 23:17
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ännu något mer du har fel om snarare.

Wow Nibiru2011!
Du har alltså suttit i denna tråden sedan 12:33 idag och konstant skrivit olika sågningar av bitcoins :P Imponeras lite av din ihärdighet, men du kanske borde skaffa en hobby
Citera
2013-12-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Wow Nibiru2011!
Du har alltså suttit i denna tråden sedan 12:33 idag och konstant skrivit olika sågningar av bitcoins :P Imponeras lite av din ihärdighet, men du kanske borde skaffa en hobby
Bitcoin är min hobby!
Nä, allvarligt du vet att man kan göra andra saker samtidigt som man är på nätet?
Citera
2013-12-03, 00:00
Medlem
Illuzionzs avatar
Är fybse eller bitcoinfog bra? Vilken av dom skulle ni rekommendera? Och ni som har handlat av dom hur snabba och bra service har dom?
Citera
2013-12-03, 00:11
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Bitcoin är min hobby!
Nä, allvarligt du vet att man kan göra andra saker samtidigt som man är på nätet?

Jo, men bitcoins verkar ändå uppta ganska mycket av din tankeverksamhet med tanke på hur ofta du postat idag. Av dina inlägg att döma så verkar du vara starkt negativ till bitcoin, måste vara ganska jobbigt att lägga så mycket negativ energi på det. Missförstå mig inte nu, din infallsvinkel kan vara nyttig så att inte alla Bitcoins-fans tappar verklighetsförankringen helt. Hade dock varit intressant att veta vad som driver ditt engagemang och om du varit mer saklig i dina påstående.
Citera
2013-12-03, 00:49
Medlem
Citat:
Jo, men bitcoins verkar ändå uppta ganska mycket av din tankeverksamhet
Inte så mycket faktiskt.

Citat:
Av dina inlägg att döma så verkar du vara starkt negativ till bitcoin, måste vara ganska jobbigt att lägga så mycket negativ energi på det.
Det är inte negativ energi.

Citat:
Missförstå mig inte nu, din infallsvinkel kan vara nyttig så att inte alla Bitcoins-fans tappar verklighetsförankringen helt.
Många verkar redan ha gjort det bitcoin kommer göra ett fåtal mycket mycket rika medan de flesta kommer förlora precis som i alla andra spel om pengar.

Citat:
Hade dock varit intressant att veta vad som driver ditt engagemang och om du varit mer saklig i dina påstående.

Jag är saklig och det som driver mitt engagemang är beroende av att jag inte gillar att folk/får luras in i misär och spekulationshets.
Citera
2013-12-03, 01:21
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Är fybse eller bitcoinfog bra? Vilken av dom skulle ni rekommendera? Och ni som har handlat av dom hur snabba och bra service har dom?
Det är två olika tjänster. Fybse handlar du bitcoins med.
Bitcoinfog är däremot en tumbler som du skickar över dina bitcoins till från t.ex fybse för att "röra om dom" så bitcoinsen blir svåra att spåra till dig. Men du kan däremot inte handla bitcoins där som du gör med fybse. Båda tjänster uppfyller sin funktion bra.
Citera
2013-12-03, 10:02
Medlem
72mms avatar
Citat:
Jag är saklig och det som driver mitt engagemang är beroende av att jag inte gillar att folk/får luras in i misär och spekulationshets.
Hade det verkligen varit på det viset hade du sagt vad alla andra (de bitcoin-troende inkluderade) redan sagt;
  • Ingen vet om Bitcoin kommer att överleva, om inte så kommer kursen gå mot noll
  • Bitcoin är alltså en högriskinvestering
  • Lägg inte mer pengar än vad du har råd att förlora
  • Kursen kommer fortsätta vara väldigt volatil
Men det säger du ju inte. Istället inriktar du dig på att försöka tala om för folk att de inte ska bry sig eftersom det, enl. dig, bara är en bubbla och pyramidspel. Att låta folk bestämma för sig själva är tydligen inget vi kan tillåta.

Jag råder ingen att investera i Bitcoin. Personligen har jag gjort det. Men det är mitt val, baserat på mina analyser. Har jag fel, och du rätt, skulle ett sådant råd visa sig vara mycket dåligt. Jag vill inte ge dåliga råd, jag vet ju inte. Å andra sidan, om Bitcoin kommer revolutionera världen som somliga påstår så vore det bästa för oss alla att basen av småinvesterare var så bred som möjligt, dvs så många som möjligt hade gjort en liten investering innan de stora pengarna rullar in. Visste jag att detta skulle hända skulle jag försöka tala om för folk att göra en liten investering. Men jag vet ju inte. Jag kan ha fel, så det vore fel att råda. Det gäller dig också. Om du har fel och vi faktiskt går mot en framtid dominerad av Bitcoin så har din predikan varit rent skadlig för folk. Har du någonsin reflekterat över effekten dina skriverier kan ha om du har fel?

Förhoppningsvis blir du avfärdad som extremist, så skadan blir inte så stor.
Citera
2013-12-03, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Hade det verkligen varit på det viset hade du sagt vad alla andra (de bitcoin-troende inkluderade) redan sagt;
  • Ingen vet om Bitcoin kommer att överleva, om inte så kommer kursen gå mot noll
  • Bitcoin är alltså en högriskinvestering
  • Lägg inte mer pengar än vad du har råd att förlora
  • Kursen kommer fortsätta vara väldigt volatil
Men det säger du ju inte. Istället inriktar du dig på att försöka tala om för folk att de inte ska bry sig eftersom det, enl. dig, bara är en bubbla och pyramidspel. Att låta folk bestämma för sig själva är tydligen inget vi kan tillåta.

Jag råder ingen att investera i Bitcoin. Personligen har jag gjort det. Men det är mitt val, baserat på mina analyser. Har jag fel, och du rätt, skulle ett sådant råd visa sig vara mycket dåligt. Jag vill inte ge dåliga råd, jag vet ju inte. Å andra sidan, om Bitcoin kommer revolutionera världen som somliga påstår så vore det bästa för oss alla att basen av småinvesterare var så bred som möjligt, dvs så många som möjligt hade gjort en liten investering innan de stora pengarna rullar in. Visste jag att detta skulle hända skulle jag försöka tala om för folk att göra en liten investering. Men jag vet ju inte. Jag kan ha fel, så det vore fel att råda. Det gäller dig också. Om du har fel och vi faktiskt går mot en framtid dominerad av Bitcoin så har din predikan varit rent skadlig för folk.
Men snälla "en framtid dominerad av bitcoin" är ju bara en pastellfärgad dröm med lukt av tulpan!

Inse att Bitcoin är en pyramidal jättebubbla som bara väntar på att explodera! Det enda som håller kursen uppe är att den är så lättmanipulerad vilket också gäller en stor del av investerarna eller ska vi säga fåren?

En del av det du skriver ovan är nog inte det folk som läser denna tråd har tagit till sig.
Citera
2013-12-03, 10:41
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Men snälla "en framtid dominerad av bitcoin" är ju bara en pastellfärgad dröm med lukt av tulpan!

Inse att Bitcoin är en pyramidal jättebubbla som bara väntar på att explodera! Det enda som håller kursen uppe är att den är så lättmanipulerad vilket också gäller en stor del av investerarna eller ska vi säga fåren?

En del av det du skriver ovan är nog inte det folk som läser denna tråd har tagit till sig.

Ska du bara hålla på att argumentera för att bitcoins är värdelöst och "rädda oss" från att gå på den stora bluffen, håll dig till trading-tråden istället och försök argumentera för din sak. Den här tråden är nog mer avsedd för en generell diskussion om Bitcoin...
https://www.flashback.org/t2125720
Citera
2013-12-03, 10:54
Medlem
72mms avatar
Citat:
Dröm? Vad får dig att tro att jag analyserar Bitcoin baserat på känslomässiga grunder? Det är ju fullt möjligt att ogilla utvecklingen men ändå agera för att dra nytta. Tror du individer som köper guld som försäkring mot petrodollarns förestående kollaps vill ha en global ekonomisk kris?

Citat:
Det är din analys. Så jag antar att du avstår från investeringar, alternativt tar en risk och säljer av för att säkra innan allt spricker. Gott så. Jag gör en annan bedömning, och agerar således något annorlunda.

Citat:
Jag hoppas verkligen inte att den här tråden används som kunskapskälla vad det gäller Bitcoin. Sedan den senaste internet-burna revolutionen för 20 år råder det ju inte någon brist på information, sann eller falsk. Kunskap fås genom att analysera den information som finns där ute.
Citera
2013-12-03, 10:54
Medlem
zBr9s avatar
Någon verkar ha snott 92,000 BTC, men borde väl vara nästan omöjligt att få över dom till vanliga bankkonton utan att åka fast? http://www.newstatesman.com/future-proof/2013/12/theres-%C2%A360m-bitcoin-heist-going-down-right-now-and-you-can-watch-real-time
Citera
2013-12-03, 11:44
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Någon verkar ha snott 92,000 BTC, men borde väl vara nästan omöjligt att få över dom till vanliga bankkonton utan att åka fast? http://www.newstatesman.com/future-proof/2013/12/theres-%C2%A360m-bitcoin-heist-going-down-right-now-and-you-can-watch-real-time

LOL, det går nog dock inte att tag fast han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in