2014-04-01, 17:08
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotashi
http://btc-e.com

hur lämpligt är det att göra ett sådant aprilskämt på ett exchange egentligen ?

hahaha vilcken glidare
Citera
2014-04-01, 20:24
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
hahaha vilcken glidare

Vi på BTC-e känner oss så otroligt starka och i fas med marknaden att vi anser oss kunna kosta på oss ett skämt som detta. För visst är det väl det dom försöker säga?

Jävlig kaxigt och troligvis gillar jag detta. Har inte bestämt mig ännu.
Citera
2014-04-01, 20:43
Medlem
massepojkens avatar
Som jag nämt tidigare så skulle jag hjälpa min chef att köpa bitcoin.

Måste ge mkt högt betyg till www.bitstamp.net Överföring, samt identifieringsprocess klar på 3 dagar.
Idag handlade chefen bitcoin för 547.000 SEK.

Gubbjäveln fick en snittkurs på 473$.
Men han är ändå underbart sinnesjuk. Nu yrar han om att bitcoin ska till himlen..

Råder bitcoinyra på vårt företag. Nu har även tjejerna i receptionen börjat peppra på med bitcoinfrågor.

Om det mot förmodan skulle gå åt helvete för bitcoin kan det nog vara läge byta arbetsplats . Om det däremot går enligt plan. Ja herrejävlar vad masse kommer att få ligga
Senast redigerad av massepojken 2014-04-01 kl. 20:52.
Citera
2014-04-01, 20:56
Medlem
Sweetiepies avatar
Masse, sluta trolla.
Citera
2014-04-01, 20:58
Medlem
benjaminjuhlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Råder bitcoinyra på vårt företag. Nu har även tjejerna i receptionen börjat peppra på med bitcoinfrågor.
Fan, efter det där (som omöjligen kan stämma) börjar man undra om det där med mikrofonen i skidbussen ens var sant.
Citera
2014-04-01, 21:04
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Masse, sluta trolla.

Vill bara försöka väcka er kreativa ådra lite. Syftet är som alltid att denna tråd skall ligga i framkant informationsmässigt om bitcoin.
Senast redigerad av massepojken 2014-04-01 kl. 21:09.
Citera
2014-04-01, 21:35
Medlem
vizuals avatar
låter nice masse

http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/21xy3x/rapper_50_cent_changed_his_name_to_00001_bitcoin/

edit: aprilskämt...
Senast redigerad av vizual 2014-04-01 kl. 21:38.
Citera
2014-04-01, 21:43
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
låter nice masse

http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/21xy3x/rapper_50_cent_changed_his_name_to_00001_bitcoin/

edit: aprilskämt...

Snacka om att tråden är i framkant. Namnbyte till bitcoin var ju uppe på tapeten här nyligen!
Citera
2014-04-01, 22:16
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Snacka om att tråden är i framkant. Namnbyte till bitcoin var ju uppe på tapeten här nyligen!
vad menar du?
Citera
2014-04-01, 22:21
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
vad menar du?

Det var väl du som skulle döpa om dig till Bitcoin Franzen
Citera
2014-04-01, 22:26
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Det var väl du som skulle döpa om dig till Bitcoin Franzen

haha nej? det var inte jag
Citera
2014-04-02, 11:12
Medlem
massepojkens avatar
När man är mitt uppe i en investering så tenderar man att slå bort dålig info och ta in den bra.
Så funkar det iallafall för min del.

Troligvis även för er andra.

Åtskilliga gånger har jag mindfuckat min egen hjärna för att rättfärdiga en investering.

Finns mkt med bitcoin som får mina varningsklockor att ringa.

Kina. Kineserna tryckte upp bitcoinkursen till all time high under ett par galna veckor. Nu ser vi förbud mot bitcointransaktioner komma.

Vad betyder det egentligen för bitcoin att tappa en stor del av det kinesiska intresset?
Självklart kommer nya betallösningar uppstå men det är nog tyvärr så att vi till stor del kommer tappa kina. Den del av världen som boostade kursen.

Klassificeringen i Usa som handelsvara istället för valuta. Här väljer vi återigen att underskatta detta stategiska beslut från världens viktigaste land. Detta enligt många ett är ett enormt bakslag för bitcoin.

Adoptionen går egentligen i slowmotion. Sverige är skrämmande efter hällande detta. Trots att bitcoin tar allt större plats ser vi egentligen inga företag som bryr sig. Webbhallen är ju det enda av vikt.

Forum. Detta är bara så jävla skumt. Verkar vara en sjukt liten krets av folk som verkligen lobbar och förhör sig om bitcoin på olika forum.

Tycker a
även att det egentligen är väldigt få som hänger på reddit och liknande.

Här i sverige pratar vi denna tråd på flashback och bitcoin.se som tyvärr är helt stendött. Där pratar vi ca 20! Personer som läser en artikel.

Är det så att vi är så innehelvete skickliga på självbedrägeri att vi lurar oss själva att tro att bitcoin är hett. Är det egentligen så att bitcoin bara är en liten parantes och att vi är snett på det?
Senast redigerad av massepojken 2014-04-02 kl. 11:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in