2013-12-13, 13:11
Medlem
Är norska sidan Justcoin bra?
Citera
2013-12-13, 13:13
Medlem
Bryshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Är norska sidan Justcoin bra?

Jag hade inga problem att köpa BTC där (va kanske 1 månad sen?). Det är ju dock garanterat att ta en liten stund när man kör banköverföring till ett annat land, tog väl ungefär 1 vecka?.
Skickade från ett Nordea konto.
Citera
2013-12-13, 15:00
Medlem
adolf512s avatar
såg denna denna videon där de påstod att bitcoin endast kan göra 80 transaktioner per sekund och att nuvarande blockstorleken begränsade antalet transaktioner till endast 7 per sekund, i så fall är bitcoin ännu tydligare rent bedrägeri där valutans brister pratas tyst om för att okunnigt folk skall ge sig in i leken.
Citera
2013-12-13, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryshan
Jag hade inga problem att köpa BTC där (va kanske 1 månad sen?). Det är ju dock garanterat att ta en liten stund när man kör banköverföring till ett annat land, tog väl ungefär 1 vecka?.
Skickade från ett Nordea konto.

Menade dock att dra ut pengar därifån? Vad är skillnaden mellan justcoin och bitstamp? Vilken är bäst för oss svenskar. justcoin är ju norskt så transaktioner borde gå tämligen snabbt?
Citera
2013-12-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
såg denna denna videon där de påstod att bitcoin endast kan göra 80 transaktioner per sekund och att nuvarande blockstorleken begränsade antalet transaktioner till endast 7 per sekund, i så fall är bitcoin ännu tydligare rent bedrägeri där valutans brister pratas tyst om för att okunnigt folk skall ge sig in i leken.
Detta är inte någon hemlighet, eller problem. Det finns planer för hur det skall hanteras, se https://en.bitcoin.it/wiki/Scalability.
Citera
2013-12-13, 16:15
Medlem
boms avatar
Citat:

SÄLJ!!!! SÄLJ!!! SÄLJ!!!!
Citera
2013-12-13, 16:50
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clopaderian
Detta är inte någon hemlighet, eller problem. Det finns planer för hur det skall hanteras, se https://en.bitcoin.it/wiki/Scalability.
Generellt sett är det ett stort problem att valutan inte är speciellt optimal att användas i allt för stor skala. Antagligen kommer bitcoin ramla tillbaka under 10$ när hypen är över och det krävs allt störra transaktionsavgifter för att hålla valutan säker, det oundvikliga slutet är total förintelse via 51% attack.
Citera
2013-12-13, 18:30
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Generellt sett är det ett stort problem att valutan inte är speciellt optimal att användas i allt för stor skala. Antagligen kommer bitcoin ramla tillbaka under 10$ när hypen är över och det krävs allt störra transaktionsavgifter för att hålla valutan säker, det oundvikliga slutet är total förintelse via 51% attack.
Du borde läst wikilänken innan du kommenterade igen.
Citera
2013-12-13, 20:26
Medlem
miles392s avatar
Har någon handlat på Btcx.se de senaste dagarna? Gjorde en order i onsdags förmiddag och har fortfarande inte fått mina bitcoins, är 100 på att jag skrev in allt rätt. Kan förstå om de har hög belastning men så här lång tid borde det inte ta.
Citera
2013-12-13, 21:04
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Du borde läst wikilänken innan du kommenterade igen.
Det gjorde jag men faktum kvarstår att bitcoin fungerar rätt dåligt som valuta av andra skäl tex att nätverket blir allt mer centralisirat av asic minets och där mindre pooler samt oberoende miners tvingas lägga ner.
Citera
2013-12-13, 22:55
Medlem
72mms avatar
Citat:
Det gjorde jag men faktum kvarstår att bitcoin fungerar rätt dåligt som valuta av andra skäl tex att nätverket blir allt mer centralisirat av asic minets och där mindre pooler samt oberoende miners tvingas lägga ner.
Att det inte längre finns vinst i att ha PCn stående på hemma i pojkrummet betyder inte att det är ett problem. Antalet noder, deras kapacitet, transaktions-avgifterna och bitcoin-kursen kommer balanseras mot varandra.
Citera
2013-12-14, 01:28
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
SÄLJ!!!! SÄLJ!!! SÄLJ!!!!
Har du kvar att sälja, vad fan håller du på med!!
Citat:
Alltså, man kan även idag försöka återupprepa random googlade citat man plockar upp som råkar stödja den godtyckligt uppkomna åsikt man vill förmedla. Man kan, men det blir väldigt fel såhär i informationsåldern. Det ser jättedumt ut. Du är varnad.
Senast redigerad av Trillske 2013-12-14 kl. 02:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in