2014-02-13, 13:30
Medlem
mjps avatar
Jag var på en show med terry evans och det satt 500 kvinnor där!och 10 killar. kvinnorna som satt där var i nån sorts sorg och skam och skuld då är det lätt att manipulera en hel grupp människor,det handlar bara om att tjäna pengar ...men terry var en entertainer av klass och jag fick en bra show för pengarna och han är klok och vis men om han kan tala med farmor det vete faen.om du går fram till en människa på en kyrkogård som du inte känner och säger :det finns mkt olöst sorg därinne så gråter hon såklart
Citera
2014-02-13, 14:07
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Vad människor väljer att tro på, vilka TV-program de tittar på eller var de vill lägga sina pengar är helt upp till dom själva och ingen annan.
Där är det nog ingen som säger emot dig. Det är inte heller det som är frågan.

Frågan är: Är det okej att sälja 'diamanthalsband' - tillverkad av glas?
Citera
2014-02-13, 14:26
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Där är det nog ingen som säger emot dig. Det är inte heller det som är frågan.

Frågan är: Är det okej att sälja 'diamanthalsband' - tillverkad av glas?
Nej, det är inte okey. Det är heller inte okey att hänga ut någon och kalla för bedragare om man inte är 100 % säker.
Citera
2014-02-13, 14:36
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Nej, det är inte okey. Det är heller inte okey att hänga ut någon och kalla för bedragare om man inte är 100 % säker.

Förstår du inte kritiken eller VILL du inte förstå?

Dessa människor driver en affärsverksamhet där de tjänar pengar.
Bevis bördan ligger HELT på dem.
Så länge Terry Evans inte är intresserad av att bevisa att han faktiskt kan det han tar betalt för är han en bedragare i mina ögon. Mannen pratar om kalsonger, fjärtar, gardiner och tjänar stora pengar på en kväll!

Ingen här har kommenterat någons "tro". (Nu vill jag säga vidskepelse, men det är en annan tråd).
Tro på vad fasen du vill. Spöken, gud, tomtar eller kakmonstret. Men börjar du ta betalat, eller kräver extra behandling av samhället - då uppstår ett problem.
Citera
2014-02-13, 14:40
Medlem
Muertosans avatar
Citat:

Om man frågar någon om de kan bevisa det de påstår (och sedan säljer) och de vägrar så blir man ju lite misstänksam.

Sen är det väl inte direkt att hänga ut när man undrar om en person verkligen kan tala med de döda. Sväljer du helt okritiskt ALLT som påstås? Om jag säger att du måste mörda din granne för han är satans avkomma, skulle du göra det då för du kan inte bevisa att jag har fel?
Citera
2014-02-13, 14:54
Medlem
Rust-Lees avatar
På tal om Evans.
Någon mer än jag som såg reprisen från "Det okända" nyss?

Så otroligt manipulativt klippt!
Det är absolut inte klippt i ordning!

1. Evans kommer in. Pratar som vanligt om att kände en "kraft" utanför huset.

2. Han går runt lite. Klassiska uttalanden. Knackningar, obehagskänslor. Inget specifikt.

3. Klipp till EFTERSNACKET. De står plötsligt i köket och småpratar och skrattar. Terry berättar EXAKT vad mannen i familjen berättade för kameran innan Terry kom. Ingen reagerar alls på det då uppenbarligen har de samtalat en stund om detta, men detta får tittarna inte se. Är man någorlunda uppmärksam upptäcker man att detta rör sig om ett samtal som har skett EFTER hela rundturen. Alla står avslappnade och dricker kaffe och småpratar.

4.Klipp till tidigare på dagen. Terry pratar om 2 st andar. En kvinna och man. Inget specifikt. Förutom namnet Lilly eller Lillemor och årtalen 1702 och 1722.

5. De "rensar" huset.

6. Terry FÅR en täckning av mamman som hennes dotter har ritat. (Hennes barn har en låtsas kompis). Plötsligt kommer Terry på att det också finns ett barn i huset som spökar. Inte ett ord om detta innan.

7. Ännu en rensning.

Det avsnitt var ovanligt flummigt för att vara Evans. Han pratar om kyrkor och energifält. Verkar har läst på om Currylinjer eller något. Extremt flummigt.
Men han hoppas att dessa "energifält" som kommer från en avrättningsplats (alla städer har en sådan) och 2 st kyrkor nu inte ska träffa familjens hus längre. Vi får hålla tummarna.
Citera
2014-02-13, 15:55
Medlem
runefjuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
På tal om Evans.
Någon mer än jag som såg reprisen från "Det okända" nyss?
Jag kollar på den nu (inspelat). Håller med dig om att mycket kändes som efterhandskonstruktioner av Evans, men jag reagerade dock på mammans beskrivning av hur hon pratat med spökbarnet genom dottern. Det kändes fasen rätt spooky på riktigt...
Citera
2014-02-13, 16:01
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runefjun
Jag kollar på den nu (inspelat). Håller med dig om att mycket kändes som efterhandskonstruktioner av Evans, men jag reagerade dock på mammans beskrivning av hur hon pratat med spökbarnet genom dottern. Det kändes fasen rätt spooky på riktigt...

Klart det är spooky!

Min tjejs-systers-barn har två!

Riktigt jäkla obehagligt
Man hör på natten hur hon talar till dem och skyller att bus på dem.
Inget ovanligt alls. Till och med vanligt. Har absolut inget med andar eller spöken att göra.

Men visst är det obehagligt.
Citera
2014-02-13, 16:05
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Förstår du inte kritiken eller VILL du inte förstå?

Dessa människor driver en affärsverksamhet där de tjänar pengar.
Bevis bördan ligger HELT på dem.
Så länge Terry Evans inte är intresserad av att bevisa att han faktiskt kan det han tar betalt för är han en bedragare i mina ögon. Mannen pratar om kalsonger, fjärtar, gardiner och tjänar stora pengar på en kväll!

Ingen här har kommenterat någons "tro". (Nu vill jag säga vidskepelse, men det är en annan tråd).
Tro på vad fasen du vill. Spöken, gud, tomtar eller kakmonstret. Men börjar du ta betalat, eller kräver extra behandling av samhället - då uppstår ett problem.
"Dessa människor driver en affärsverksamhet där de tjänar pengar". Herregud, vad förskräckligt! En man som tjänar pengar på sin begåvning. Hur menar du att Terry Evans ska kunna bevisa sina kontakter med andevärlden? Det är ju lika befängt som om en präst skulle vara tvungen att bevisa Guds existens för att kunna utöva sitt yrke. Allt går inte att bevisa i den här världen och det är bara att acceptera.
Senast redigerad av enfindam 2014-02-13 kl. 16:44.
Citera
2014-02-13, 16:26
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
"Dessa människor driver en affärsverksamhet där de tjänar pengar". Herregud, vad förskräckligt! En man spm tjänar pengar på sin begåvning. Hur menar du att Terry Evans ska kunna bevisa sina kontakter med andevärlden? Det är ju lika befängt som om en präst skulle vara tvungen att bevisa Guds existens för att kunna utöva sitt yrke. Allt går inte att bevisa i den här världen och det är bara att acceptera.

Ja, det är förskräckligt! Det är det som ÄR ett bedrägeri! Vad är det du inte förstår?

Och sluta fjanta om att det inte går bevisa!
Om Terry kan tala med döda vore det extremt enkelt att bevisa!
Men av någon anledning "försvinner" andarna varje gång en icke-troende närmar sig.
Trams.

Och nej, jag kommer aldrig acceptera att någon bedragare åker land och rike runt och tar betalt av sörjande människor.
Citera
2014-02-13, 16:38
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ja, det är förskräckligt! Det är det som ÄR ett bedrägeri! Vad är det du inte förstår?

Och sluta fjanta om att det inte går bevisa!
Om Terry kan tala med döda vore det extremt enkelt att bevisa!
Men av någon anledning "försvinner" andarna varje gång en icke-troende närmar sig.
Trams.

Och nej, jag kommer aldrig acceptera att någon bedragare åker land och rike runt och tar betalt av sörjande människor.
Berätta för mig hur Terry Evans, på ett enkelt sätt, skulle kunna bevisa sina kontakter med döda?
Citera
2014-02-13, 16:43
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
"Dessa människor driver en affärsverksamhet där de tjänar pengar". Herregud, vad förskräckligt! En man spm tjänar pengar på sin begåvning. Hur menar du att Terry Evans ska kunna bevisa sina kontakter med andevärlden?
Terry vet inte vem/vad han har kontakt med.

Då han inte vet det, kan han naturligtvis inte veta att det t.ex. är döda anhöriga!
Och han kan då naturligtvis inte heller 'ge bevis för' liv efter döden. Men sälja kurser där han lär ut hur man gör - det han inte har en aning om hur man gör - då ingen lyckats göra det... Det går utmärkt.
Likaså att sälja tjänsten att förmedla vad döda anhöriga vill säga, till sörjande efterlevande.

Man behöver bara använda lite logik, för att konstatera att han med detta lurar sina anhängare. Dom kan känna sig blåsta - den dag dom börjar använda sina hjärnceller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in