Citat:
Ursprungligen postat av
enfindam
Om det inte är något paranormalt, vad kan det då vara? Eftersom jag inte är någon spökjägare själv så har jag inte riktigt koll på vad för sorts instrument dom använder sig av. Har hört ordet thermo scanner i vissa sammanhang och det är ju någon form av termometer.
Ja du, det är inte så dumt att ha lite koll på teknik o vetenskap, så kanske man inte behöver tro en massa skit som inte någonsin har kunnat bevisas...
Läs detta citat om coldspot...
Citat:
Ghost hunters may carry thermographic cameras and infrared thermometers (which can only detect surface temperatures, rather than ambient air temperatures) to detect the presence of purported cold spots in the ambient air of locations that are reported to be haunted.
Min fetning i citatet. Förstår du vikten av det som står i citatet? Jag tvivlar...
Spökjägarna kutar alltså runt med mätutrustning som är till för att mäta yttemperaturer på föremål, men försöker mäta tempskillnader i den omgivande luften.... Måhända det ser jäkligt seriöst och imponerande ut för okunniga som vill tro på skiten när de kutar runt med avancerad utrustning, men vi som har lite mer koll på vad det är för utrustning och vad den är till för bara garvar....
Källa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cold_spot