2014-01-14, 20:27
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag tror att TV-tittaren kan avgöra om en produktion är seriös eller inte. "Det Okända" fortsätter att sändas år efter år och det visar på ett tydligt intresse. En och annan skeptiker som tittar med skräckblandad förtjusning också, kanske?

Farmen är ett jävla bra program som sänds år efter år!
Det bevisas av att en och annan "Bonde söker fru"-tittare kollar in med skräckblandad förtjusning.
Citera
2014-01-14, 21:06
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Tydligen är det många som ser på Det Okända och trots det fortsätter tro på spöken....
..eller så blir ännu fler spöktroende.
Citera
2014-01-14, 21:11
Medlem
Citat:
..eller så blir ännu fler spöktroende.

Mest troligt att det finns massor av idioter....
Citera
2014-01-14, 23:15
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHIMERAS
En ung själ är underbar att följa, och jag ser inte ner på någon.
Fridens liljor, vad är din definition av en ung själ?
Citera
2014-01-15, 02:41
Medlem
Undrar vad andarna tänker om dom också kollar på programmet, om dom skrattar eller gråter.
Citera
2014-01-15, 02:56
Medlem
Sweetiepies avatar
Under alla dessa säsonger.

Har mediumen någonsin frågat eller har andarna berättat något mer intressantare än "jag tänker på dig och ställ blomkrukan i fönstret". Vad sägs om hur det känns att vara död?
Citera
2014-01-15, 05:12
Medlem
Muertosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie

Har mediumen någonsin frågat eller har andarna berättat något mer intressantare än "jag tänker på dig och ställ blomkrukan i fönstret". Vad sägs om hur det känns att vara död?

Du är för lustig du, varför skulle de börja prata om sådana ointressanta saker när BLOMKRUKOR STÅR PÅ FEL STÄLLE!?!!?!"
Citera
2014-01-15, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie

Jag har på känn att intressanta saker är på gång nu när Terry Ewans håller på att organisera andarna i ett slags paranormal motsvarighet till LO.

Gillar man kalsonghumor så har dessutom väldigt djuplodande saker redan dryftats!
Citera
2014-01-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHIMERAS
En ung själ är bara i början på sin resa av många livstider.

Om du bara visste hur mycket rädsla det finns bland människor, och det vanligaste uttrycket för det att folk skämtar och skrattar åt saker som de inte förstår.....

Jag är tvärtemot dig inte "rädd" för att livet tar slut när vi dör.
Tvärtom ser jag ingen omöjlighet i att vi verkligen upphör existera och kanske t.om föredrar att det skulle vara på det sättet efter ett liv man varit nöjd med.
Rädslan för att upphöra existera kan nog sägas vara stenen som satt i stort sett alla religioner (mig veterligen) som någonsin existerat i rullning.
Kristendomens synsätt med uppståndelse på den yttersta dagen bygger också på ett slags "icke-existens" i väntan på uppståndelsen,så jag förstår egentligen inte vari denna rädsla bland kristet troende ligger.

Måste man ha "extra-allt"? Räcker inte ett liv?
Jag skulle vilja säga att ni som tror på reinkanation/uppståndelse är de som verkligen är rädda,men vad vet jag som är en "ung själ"?
Citera
2014-01-20, 10:50
Medlem
enfindams avatar
Del 3 av 11. Mediet Terry Evans beger sig till Mariefred för att ta reda på vad det är som stör Laila Nilsson och hennes dotter Sofie. Laila tillåts inte sova en hel natt utan att en mystisk skuggfigur angriper henne. Sofie har tröttnat på att se sin mamma plågas och har vänt sig till "Det Okända" för att få hjälp.
Citera
2014-01-21, 12:12
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Del 3 av 11. Mediet Terry Evans beger sig till Mariefred för att ta reda på vad det är som stör Laila Nilsson och hennes dotter Sofie. Laila tillåts inte sova en hel natt utan att en mystisk skuggfigur angriper henne. Sofie har tröttnat på att se sin mamma plågas och har vänt sig till "Det Okända" för att få hjälp.

Återigen ett djävla skitsnack! Pinsamt avsnitt, komiskt!
Citera
2014-01-21, 16:12
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Återigen ett djävla skitsnack! Pinsamt avsnitt, komiskt!
Han väcker onekligen starka känslor, Terry Evans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in