Citat:
Ursprungligen postat av
Sichti
Hej!
Jag har inte haft rätt till akassa under min arbetslöshet som varar än idag. Arbetsförmedlingen vill att jag ska aktvitetsrapportera varje månad i alla fall. Jag har struntat i detta eftersom jag anser att det är skitsamma med tanke på att jag inte har rätt till akassa.
Hur ser ni på det här med aktivitetsrapportering varje månad fast man inte får någon ersättning?
Du kan ju testa att aktivitetsrapportera under några månader för att se vad som händer. Aktivitetsrapporten kommer ju till en handläggare som samlar in informationen och ska utifrån detta hitta lösningar för dig.
Det tar väl inte speciellt lång tid att logga in och aktivitetsrapportera så den lilla tiden kan man väl avvara men det måste ju som sagt leda till något i slutändan.
Om du ser att det inte leder till något i slutändan så är det bara att ge fan i det, ingen ide att skicka in massa rapporter om sökta jobb om arbetsförmedlaren som tar emot rapporterna i andra änden inte bryr sig, hittar utbildningar, jobb eller andra lösningar för dig.