Citat:
Ursprungligen postat av
Bunny
1. Står det i beslutet du fått från a-kassan att du kommer att få 45 avstängningsdagar?
2. Om svaret på fråga 1 är ja, kan du ju alltid maila eller ringa anonymt till en a-kassa och fråga vad som händer om du får felaktig utbetalning trots att du lämnat korrekta uppgifter.
Svaret är nej, det står inget i beslutet från a-kassan att jag kommer få 45 avstängningsdagar.
Det var på mitt arbetsgivarintyg som jag kryssade i att arbetet upphörde på min egen begäran. Sen ser jag iofs nu att jag glömt skicka in en annan helt ny blankett, som går in mer i detalj på *varför* jag sade upp mig själv. Men själva uppgiften att jag sagt upp mig på egen begäran står klart och tydligt ifylld på arbetsgivarintyget de fått, och det bör ju vara tillräckligt för att a-kassan ska kunna besluta om 45 dagars avstängning (eller åtminstone begära in mer info) eftersom jag inte angivit något giltigt skäl att slippa avstängning. Jag har inte dolt någonting för dem.
Så frågan är: Vad gör jag nu när a-kassan beslutat att INTE stänga av mig 45 dagar trots att jag har redovisat egen uppsägning utan giltiga skäl till varför?