Citat:
Ursprungligen postat av
rayprice
Hur övertygar man ledningen bäst att ge mig 165 dagar tjänstgöringstid? Går på 2kust och vill hem och jobba i sommar, samt pappa som har jordbruk behöver hjälp på gården! Nån som har expertråd?

Ville först bli båtförare men har ändrat uppfattning nu...
Säg som det är, att du inte är intresserad av någon ledarskapsutbildning.
Sen finns det ju andra sätt, beroende på hur lat du är och vad du vill få ut av tiden där. Misstänker starkt att det inte direkt är svårare än att att gå och sjukskriva sig varje gång det är marsch eller läger och dom kommer rätt snabbt att vara tämligen ointresserade. Att skylla på värk i knän, rygg eller liknande är ju inget som de egentligen kan kontrollera och är sjukt paranoida över eftersom staten är ersättningsskyldig om du drar på dig någon skada
Dock skulle jag väl kanske rekommendera att du tar och utnyttjar den tid du har där, men helt enkelt säger som det är att du inte är intresserad. När du säger att du är frivillig dit så utgår jag alltså från att du bor i Sverige? Du kommer ändå inte att bli krigsplacerad när du bor utomlands så troligen är redan det en orsak till att välja någon annan såvida man inte själv insisterar. Ingen aning om det är så men känns ju onödigt att utbilda någon som sen aldrig blir krigsplacerad någonstans.