2013-12-24, 11:32
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Har någon sålt btc på localbitcoins? Har det gått smidigt och snabbt att hitta köpare på mtgox marknadspris?

Sålt ett par veckor, för Bitstamp plus 9-10 procent, har gått skitbra. Man får ju lägga sig ungefär på samma pris som andra säljare. Om sen bitstamp*1.09 är som MtGox vet jag inte.
Citera
2013-12-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Sålt ett par veckor, för Bitstamp plus 9-10 procent, har gått skitbra. Man får ju lägga sig ungefär på samma pris som andra säljare. Om sen bitstamp*1.09 är som MtGox vet jag inte.

Okej, hur har du tagit betalt? Swish? Paypal?
Citera
2013-12-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk

"får lägga sig"? Det är väl bitstamp som sätter säljpriset för användarna eller?
Citera
2013-12-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
"får lägga sig"? Det är väl bitstamp som sätter säljpriset för användarna eller?

Nej, Bitstamp är ett exchange precis som alla andra. Priset sätts av vad köpare och säljare är beredda att köpa respektive sälja för.
Citera
2013-12-24, 23:53
Medlem
Ser några av bitcoinsförspråkarna här några problem med att 2 miningpooler har kontroll över 50% av Bitcoinminingen? Decentralized, my ass!
https://blockchain.info/pools?timespan=24hrs
Citera
2013-12-25, 01:54
Medlem
Jag råkade skicka 1 BTC (drygt 4 000 sek) till blockchain.infos adress av misstag när jag skulle testskicka en mBTC till ett av mina andra konton. Har skrivit ett mail till dem om detta. Tror ni att jag har någon som helst chans alls att få tillbaka den? Varför inte i så fall?
Citera
2013-12-25, 02:10
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Jag råkade skicka 1 BTC (drygt 4 000 sek) till blockchain.infos adress av misstag när jag skulle testskicka en mBTC till ett av mina andra konton. Har skrivit ett mail till dem om detta. Tror ni att jag har någon som helst chans alls att få tillbaka den? Varför inte i så fall?
Tveksamt, hur ska du kunna bevisa att det är du som skickat?
Citera
2013-12-25, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FooFighters
Tveksamt, hur ska du kunna bevisa att det är du som skickat?

Eftersom de kan kolla att min mejl som jag skickar från är kopplad till mitt konto.

Jag har fått tillbak BTC:n nu i alla fall (fort gick det!)! Min tacksamhet till supporten på blockchain! Skickade dem en dricks på $50 .
Citera
2013-12-25, 13:28
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Okej, hur har du tagit betalt? Swish? Paypal?

Banköverföring och Swish.

Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire

Bitstamp är som Sotashi sa en "exchange", där alltså folk själva förhandlar om priset genom att lägga köp- och säljordrar. På localbitcoins får man som säljare välja en av de stora marknaderna och sen ett procentuellt påslag, eller så ställer man manuellt ett pris men det är inte så smart eftersom man då kan hamna långt under eller över "marknadspris" bara nån timme senare.

Intressant läsning:
https://localbitcoins.com/guides/equation-howto/
Citera
2013-12-25, 19:34
Medlem
Schlaktarnns avatar
Hur lätt är det att bli lurad på localbitcoins när köparen av btcx vill skicka pengar via payson till mig?

Jag skickar btcx i escrow
Han överför summan till mitt paysonkonto (utan garanti)
Jag släpper escrow

Kan han på något sätt ta "tillbaka" sin betalning han gjorde på payson?
Senast redigerad av Schlaktarnn 2013-12-25 kl. 20:07.
Citera
2013-12-25, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Hur lätt är det att bli lurad på localbitcoins när köparen av btcx vill skicka pengar via payson till mig?

Jag skickar btcx i escrow
Han överför summan till mitt paysonkonto (utan garanti)
Jag släpper escrow

Kan han på något sätt ta "tillbaka" sin betalning han gjorde på payson?

Skippa sådana idiotiska betalmedel och sälj enbart bitcoins genom banköverföringar.
Ganska uppenbart att han försöker blåsa dig om han vill betala med payson/paypal etc.
Citera
2013-12-25, 23:00
Medlem
Om man sälkjer bitcoins på localbitcoins och får betalt med swish, kan köparen senare kräva tillbaks pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in