2013-12-06, 14:55
Medlem
Ploppboys avatar
Vad tror ni Bitcoinen värderas till i början av veckan som kommer, jag gissar på $700~
Citera
2013-12-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Jag tror inte någon har gått till val på att legalisera stöld.

Stöld? De flesta cyptrioters pengar som togs tillbaka var ju från banken lånade pengar och företagskrediter. Sen tror jag inte politikern gick till val med ambitionen att Cypern skulle bli satt i konkurs.

Citat:
Du verkar ha en ganska konstig uppfattning om rättssäkerhet. Så om jag är cypriot så ligger ansvaret på mig att inte ha kapital i banker som även tillåter rika ryssars svarta pengar? Om jag ändå har det så är det rätt åt mig att jag förlorar dem?

Jag har all förståelse för cyprioters intresse för Bitcoins med bakgrund av detta. Faktum är att jag tror att vi kommer se detta som ett tema framöver. Intresset för Bitcoin kommer kraftigt öka i länder där de etablerade ekonomiska systemen på ett eller annat sätt har problem eller helt enkelt saknas; Argentina, Grekland, Cypern, Iran, vissa afrikanska länder, etc, etc.

Jag tror faktiskt inte Bitcoin är så populärt i Cypern som ni bitcoinförespråkare hintar om. Eller finns det några siffror på hur populärt det är där och hur många cyprioter som har köpt på sig pyramidpengar?
Citera
2013-12-06, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppboy
Vad tror ni Bitcoinen värderas till i början av veckan som kommer, jag gissar på $700~
Så mycket?
Citera
2013-12-06, 15:08
Medlem
timetoendits avatar
Citat:

Vad grundar du det på? Sitter och svettas nu och behöver lite förtroende här.
Citera
2013-12-06, 15:20
Medlem
Ploppboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timetoendit
Vad grundar du det på? Sitter och svettas nu och behöver lite förtroende här.

Jag tycker det ser ganska mörkt ut iaf på en kortare tidsperiod, till skillnad från trollet nibiru som vill ha död åt bitcoinen, uppgången på kort tid kan ryckas undan till roten innan den massiva uppgången, var kom den ifrån? valutan kan ju gå åt båda hållen men någonstans vill ju folk ha sina pengar när uppgången stangerat.

Jag kan ha fel jag kan ha rätt, men det ser uppenbarligen ut som en bubbla om man kollar charten.
Citera
2013-12-06, 15:33
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Stöld? De flesta cyptrioters pengar som togs tillbaka var ju från banken lånade pengar och företagskrediter. Sen tror jag inte politikern gick till val med ambitionen att Cypern skulle bli satt i konkurs.

Jag tror faktiskt inte Bitcoin är så populärt i Cypern som ni bitcoinförespråkare hintar om. Eller finns det några siffror på hur populärt det är där och hur många cyprioter som har köpt på sig pyramidpengar?
Om man tar kapital från privatpersoners konton så är det stöld.

Jag påstod inget om hur populärt Bitcoin är i Cypern, jag bara sade att jag trodde vissa länder skulle leda vad det gäller acceptans och varför.
Citera
2013-12-06, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
efter 6 nya block så kan du vara säker på att bitcoin-nätverket har accepterat din transaktion. mottagaren har då fått pengarna i sin plånbok.

Det är lite missvisande att säga att man har pengarna i sin plånbok, eftersom de inte finns där. Din plånbok består av en hemlig nyckel, som identifierar vilka bitcoins som är dina. Men man har dem aldrig i sin plånbok. Det är därför som en plånbok kan befinna sig offline för evigt, men ändå "ta emot" mer pengar.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Så du menar att staten har varit för snäll i Grekland och Cypern?
Inkompetent.

Det betyder ju inte att man får stjäla kapital från folk.

Ett aktiebolag har begränsat ansvar. Om det går i konkurs så kan man inte gå att kräva ersättning från ägarna (såvida de inte är borgenärer). Men en stat har inte begränsat ansvar. Om staten börjar närma sig konkurs, då måste medborgarna gå in och täcka upp (om inte skulden efterskänks). Det är inte stöld, det kallas normalt för "skatt" (ibland "riktad skatt"). Men sedan kan man mycket väl tycka det hela hanterades uselt av vissa länder.
Citera
2013-12-06, 16:55
Medlem
timetoendits avatar
Helvete vad den rasar! Är det bäst att behålla sina btc för lång sikt och köpa på sig när raset ebbar ut eller ska man få panik (som jag)?
Citera
2013-12-06, 17:03
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Helvete vad den rasar! Är det bäst att behålla sina btc för lång sikt och köpa på sig när raset ebbar ut eller ska man få panik (som jag)?

LOL

long, eh?

Jättebra. vi behöver longs när vi skal köpa tillbaks våra shorts runt $250
Citera
2013-12-06, 17:04
Medlem
Ploppboys avatar
Citat:

Panik och bitcoins är sällan bra, jag har själv tagit dumma beslut pga det för att det sedan återvänder ännu högre. Pump and dump
Citera
2013-12-06, 17:09
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Panik och bitcoins är sällan bra, jag har själv tagit dumma beslut pga det för att det sedan återvänder ännu högre. Pump and dump

"the pump" är över. Nu är det dump.

I dare you, pröva stå emot våra shorts nu.
Citera
2013-12-06, 17:10
Medlem
10% ned = ras, lol? En fjäril i Amazonas regnskogar kan orsaka nedgångar på 10% i bitcoin. Nedgångar under 50% klassas inte som ras i bitcoinvärlden, noobs.
Senast redigerad av Tobbesvensson 2013-12-06 kl. 17:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in