2013-02-17, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Det är när någon säljer till det priset om jag har fattat det rätt, och inte när bitcoins sänks till det priset. Men om det sänks så går det ju definitivt fortare att köpa om du vill ha riktigt lågt.

Du får gärna specifiera problemet och vad som har hänt, jag förstår ej, kapiton brukar funka bra genom bankgiro.
Jävlar vad priserna bara stiger. Är mina pengar typ låsta tills jag faktiskt kan få bitcoins för det priset jag satte ut eller går det att avbryta? Jag läste inte på tillräckligt känner jag nu i efterhand.

Tack för svaret hur som helst.
Citera
2013-02-17, 15:22
Medlem
1979s avatar
Det här verkar ju seriöst. Ringer inga varningsklockor alls. Knarkare alltså.
Citera
2013-02-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mak1
Någon som har erfarenhet av mining?

Hur mycket är det möjligt att få ut med en vanlig bärbar dator per dygn? Alltså inte något fetingsetup med extrema grafikkort osv?

Undrar också hur det ser ut på kunskapsfronten ang. satoshidice och peerbet, någon som testat dessa?

Är också inne på http://skude.se/BTC/, där man kan, vad jag har förstått, logga in på olika sidor och skriva i en viss capchta med ett visst tidsintervall, för att FÅ bitcoins? Någon som lyckats med detta?

ingen minear med datorer längre. Du kan köra din bärbara dygnet runt i ett år och få ihop någon hundralapp. Du går minus när elen är betald.

Som tidigare nämnt är det bara ASIC som gäller nu...
Citera
2013-02-17, 15:43
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Det här verkar ju seriöst. Ringer inga varningsklockor alls. Knarkare alltså.
Har du lust att utveckla dina tankar lite?
Citera
2013-02-17, 15:55
Medlem
En till fråga angående satoshidice, måste man verifiera sin vinst på något sätt? Eller vad betyder det när det inte är verifierat? står så i både wallet och på satoshidices hemsida.
Citera
2013-02-17, 16:13
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
En till fråga angående satoshidice, måste man verifiera sin vinst på något sätt? Eller vad betyder det när det inte är verifierat? står så i både wallet och på satoshidices hemsida.
Nej.

SatoshiDice är "provably fair", vilket innebär att de kan bevisa att betet var helt slumpmässigt, och att de inte kunde påverka utfallet. Om du vinner eller förlorar avgörs av en hash av din bitcointransaktion och en hemlig sträng som ändras varje dag. När en dag har gått så släpps strängen öppet och då kan vem som helst se så att SatoshiDice inte har fuskat. Så när satoshidice säger att ditt bet är overifierat så menar de helt enkelt att de inte släppt dagens hemliga sträng än, men när de gör det i morgon så skulle du (eller vem som helst) kunna kontrollera att bettet skedde på det sätt som SatoshiDice har lovat.

Din wallet tror jag syftar på att din transaktion är okonfirmerad av bitcoinnätverket, d.v.s. inte hamnat i ett block. Det tar i genomsnitt 10 minuter. Tar du emot bitcoins av någon du inte litar på bör du vänta tills transaktionen fått åtminstone 1 konfirmation (det finns möjlighet att transaktionen tas tillbaka annars). Handlar det om en stor summa bör du vänta på några konfirmationer till. Men SatoshiDice lär inte försöka sig på denna attack så det är inget att bry sig om.
Citera
2013-02-17, 16:16
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:

Jag har aldrig använt satoshidice. Men en gissning bara. Kan det inte vara samma sak som när man flyttar bitcoins mellan olika wallets? En gång när jag gjorde det så kunde jag inte flytta bitcoinsen vidare innan de hade fått minst 4 verifieringar. Man kunde se på blockchain.info hur många verifieringar mina bitcoins hade fått.
Citera
2013-02-17, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Nej.

SatoshiDice är "provably fair", vilket innebär att de kan bevisa att betet var helt slumpmässigt, och att de inte kunde påverka utfallet. Om du vinner eller förlorar avgörs av en hash av din bitcointransaktion och en hemlig sträng som ändras varje dag. När en dag har gått så släpps strängen öppet och då kan vem som helst se så att SatoshiDice inte har fuskat. Så när satoshidice säger att ditt bet är overifierat så menar de helt enkelt att de inte släppt dagens hemliga sträng än, men när de gör det i morgon så skulle du (eller vem som helst) kunna kontrollera att bettet skedde på det sätt som SatoshiDice har lovat.

Din wallet tror jag syftar på att din transaktion är okonfirmerad av bitcoinnätverket, d.v.s. inte hamnat i ett block. Det tar i genomsnitt 10 minuter. Tar du emot bitcoins av någon du inte litar på bör du vänta tills transaktionen fått åtminstone 1 konfirmation (det finns möjlighet att transaktionen tas tillbaka annars). Handlar det om en stor summa bör du vänta på några konfirmationer till. Men SatoshiDice lär inte försöka sig på denna attack så det är inget att bry sig om.

Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Jag har aldrig använt satoshidice. Men en gissning bara. Kan det inte vara samma sak som när man flyttar bitcoins mellan olika wallets? En gång när jag gjorde det så kunde jag inte flytta bitcoinsen vidare innan de hade fått minst 4 verifieringar. Man kunde se på blockchain.info hur många verifieringar mina bitcoins hade fått.

Ska jag vara ärlig så fattar jag inte mycket av det här, men det fungerar och jag vinner. Jag kommer nog spela jävel på det här i den kommande veckan. Men först ska jag köpa weed.

edit: vinner kanske var fel, nu har jag spelat bort 1btc.
Senast redigerad av Skrotnisseochhansvanner 2013-02-17 kl. 16:51.
Citera
2013-02-17, 18:11
Medlem
Hejsan, jag antar att min fråga kan vara besvarad men med tanke på ett den är ganska specifik och att det finns 1135 svar i tråden tänkte jag att någon vänlig själ kanske bara kan ge mig ett kort svar och inte så mycket sarkasm. Tack på förhand!

Jag vill handla för 3.7 BTC ungefär och jag tänkte använda MtGox för att köpa 4 BTC. Hur mycket behöver jag föra över för att få alla BTC jag behöver? Jag tänkte då främst för avgifter för att göra en Bank Transfer till MtGox och växlingskurserna osv. Jag är hemsk på matte så be mig inte räkna ut det själv snälla. Svar uppskattas mycket! Hur mycket har jag kvar om jag för över 700 SEK till MtGox?

MVH
Citera
2013-02-17, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsakTy
Hejsan, jag antar att min fråga kan vara besvarad men med tanke på ett den är ganska specifik och att det finns 1135 svar i tråden tänkte jag att någon vänlig själ kanske bara kan ge mig ett kort svar och inte så mycket sarkasm. Tack på förhand!

Jag vill handla för 3.7 BTC ungefär och jag tänkte använda MtGox för att köpa 4 BTC. Hur mycket behöver jag föra över för att få alla BTC jag behöver? Jag tänkte då främst för avgifter för att göra en Bank Transfer till MtGox och växlingskurserna osv. Jag är hemsk på matte så be mig inte räkna ut det själv snälla. Svar uppskattas mycket! Hur mycket har jag kvar om jag för över 700 SEK till MtGox?

MVH

Det är en av anledningen varför jag handlar genom svenska säljare av BTC, för att slippa räkna om dollar. Kapiton vill tex ha 182 per btc, Så sätt in 800kr vettja. Bör väl täcka avgifter med marginal.

Och tro mig, man blir så jäkla less när man saknar typ 1-2 dollar för att köpa det man vill ha.
Citera
2013-02-17, 19:28
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ska jag vara ärlig så fattar jag inte mycket av det här, men det fungerar och jag vinner. Jag kommer nog spela jävel på det här i den kommande veckan. Men först ska jag köpa weed.

edit: vinner kanske var fel, nu har jag spelat bort 1btc.

Kom gärna med uppdateringar om du fortsätter spela. Skulle vara kul att höra om du vann eller förlorade. Jag funderar på det själv för jag har det så jävla knapert så lite extra klirr i kassan skulle inte sitta fel.
Citera
2013-02-17, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Kom gärna med uppdateringar om du fortsätter spela. Skulle vara kul att höra om du vann eller förlorade. Jag funderar på det själv för jag har det så jävla knapert så lite extra klirr i kassan skulle inte sitta fel.

Som med allt spel så ska man inte spela om man inte kan förlora pengarna. Och ärligt talat så går det väl ingen vidare just nu, blir även less på att man måste vänta 10min mellan varje runda Sitter nu på 1,3 BTC och började med 2.

edit: Hela planen från början var att öka med dom 2 dollar jag saknade för att köpa weed Men nu måste jag kämpa mig till 2 btc först. Blev väl lite girig.
Senast redigerad av Skrotnisseochhansvanner 2013-02-17 kl. 19:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in