2014-04-21, 18:27
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Köp och sätt dem i coldstorage.

Okej tack för svar! men hur gör jag det? hittar lite olika på google om coldstorage.
Du kan PMa om du vill! tack det uppskattas!
Citera
2014-04-21, 18:41
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Köp och sätt dem i coldstorage.

Via USB känns bra tycker jag, men vet ju inte hur jag ska gå tillväga
Citera
2014-04-21, 18:58
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Okej tack för svar! men hur gör jag det? hittar lite olika på google om coldstorage.
Du kan PMa om du vill! tack det uppskattas!
se denna https://www.youtube.com/watch?v=I1uefzJJ6nM&list=PLzctEq7iZD-7-DgJM604zsndMapn9ff6q
Citera
2014-04-21, 19:09
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
se denna https://www.youtube.com/watch?v=I1uefzJJ6nM&list=PLzctEq7iZD-7-DgJM604zsndMapn9ff6q

Tack för din hjälp!
Citera
2014-04-21, 20:15
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusdemon
Tack för din hjälp!
Inga problem, bli nu bara inte rädd när båten gungar. Det är värst de första gångerna, sen blir man luttrad för ras och rallyn!
Citera
2014-04-21, 21:11
Medlem
argusdemons avatar
Citat:
Inga problem, bli nu bara inte rädd när båten gungar. Det är värst de första gångerna, sen blir man luttrad för ras och rallyn!

Haha neej ska försöka att inte bli det!
Men innan bitcoinen rasade, visst var den uppe på ca 6000kr?
Nu när den ligger på ca 3500 kan man ju hoppas(drömma) att den går upp till 8000kr!! Det är ju möjligt!
Citera
2014-04-22, 01:15
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Tycker bästa sättet att sammanfatta erfarenheten av januari till idag är "degenererad".
Faller ihop långsamt och accepterar det.

Personligen flyttar jag mig dock inte en tum. Jag är väldigt positiv för närvarande. Vi har antingen kapitulerat eller är nära, möjligen att vi kan nå en släng till mot botten. Och bitcoin har inte försvunnit under tiden. Känns snarare mycket mer robust än förra sommaren. Så ur mitt perspektiv är jag förvånad om det inte blir en till volatil resa uppåt inom överskådlig framtid.

Fler människor har framför sig att inse att detta är framtiden. En rejäl majoritet, rent av. Om Bitcoin är grejen som får dem att inse detta så är det bitcoin som växer. Och än så länge så är det Bitcoin folk har framför näsan, i väntan på upptäckt.
Senast redigerad av Trillske 2014-04-22 kl. 01:24.
Citera
2014-04-22, 19:03
Medlem
Despiracys avatar
Nu sitter man då på BTCX.se och skall handla BTC (under 4000 så inge godkänning behövs)

Vilket skall man betala med så det går snabbast? Måste jag ta och skaffa Swish?(suck) eller går det lika bra med banköverföringen?

Vart finner jag en digital plånbok? Jag vill ha pengarna på mitt SR konto, är det den långa raden som börjar på 1 jag skall skriva in då?

Och sist men inte minst; När kommer Coinsen synas på mitt SR-konto?
Citera
2014-04-22, 19:27
Medlem
Despiracys avatar
edit -
Senast redigerad av Despiracy 2014-04-22 kl. 19:45.
Citera
2014-04-23, 00:05
Medlem
Vad är säkrast av dessa två förvaringsalternativ: En coldstorage från en onlineframtagen private key från bitaddres.org, eller en two-factor-authentification-adress på blockchain.info? Förutsatt att man har ett okej virusskkydd.

Om ingen har tagit pengar från coldstorage:en på en månad borde det väl betyda att den är helt säker från åtminstone hackattacker?
Citera
2014-04-23, 05:37
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Despiracy
Nu sitter man då på BTCX.se och skall handla BTC (under 4000 så inge godkänning behövs)

Vilket skall man betala med så det går snabbast? Måste jag ta och skaffa Swish?(suck) eller går det lika bra med banköverföringen?

Vart finner jag en digital plånbok? Jag vill ha pengarna på mitt SR konto, är det den långa raden som börjar på 1 jag skall skriva in då?

Och sist men inte minst; När kommer Coinsen synas på mitt SR-konto?

Handla på www.bitstamp.net istället. Btcx tar i snitt 15% i avgift, det är ocker. Möjligtvis är det bolaget bra att använda om man sysslar med pengatvätt.
Citera
2014-04-23, 12:28
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Handla på www.bitstamp.net istället. Btcx tar i snitt 15% i avgift, det är ocker. Möjligtvis är det bolaget bra att använda om man sysslar med pengatvätt.

Om man sysslar med pengatvätt så borde maxbeloppet på 3999:- ställa till med ganska mycket problem? ..... Få höra....?

Bitcoin = Tvättmaskin. Förstår jag dig rätt? Vad gör en torktumlare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in