2013-11-28, 16:55
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knatch
använd sök, både jag och några andra har redan förklarat detta i denna tråden.
Gjorde som du beskrev, räknade ut med det dåvarande (1 timme sen) marknadsvärdet hur mycket jag skulle få för 1000kr som jag har på mitt konto. Lade min order och sedan dess har det inte hänt ett skit. Ordern ligger kvar och är aktiv. Inga pengar har heller dragits från mitt konto. What do?
Citera
2013-11-28, 16:57
Medlem
dr.doritos avatar
Nybörjare här.

Om jag ska börja köpa bitcoins. Var är ju nu det enklaste/smidigare, säkraste och billigaste sättet att göra detta på?
Citera
2013-11-28, 17:03
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Gjorde som du beskrev, räknade ut med det dåvarande (1 timme sen) marknadsvärdet hur mycket jag skulle få för 1000kr som jag har på mitt konto. Lade min order och sedan dess har det inte hänt ett skit. Ordern ligger kvar och är aktiv. Inga pengar har heller dragits från mitt konto. What do?
Kolla orderdjupet så kan du antingen se hur många som har lagt köpordrar över ditt pris, eller se vad säljordrarna ligger på och lägga en order på de priserna så går den igenom direkt.

https://www.fybse.se/orderbook
Citera
2013-11-28, 17:13
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Kolla orderdjupet så kan du antingen se hur många som har lagt köpordrar över ditt pris, eller se vad säljordrarna ligger på och lägga en order på de priserna så går den igenom direkt.

https://www.fybse.se/orderbook
Problemet där är att alla säljordrarna ligger på 7500+, vilket är en hel del mer än jag vill handla för just nu.
Citera
2013-11-28, 17:21
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Problemet där är att alla säljordrarna ligger på 7500+, vilket är en hel del mer än jag vill handla för just nu.
Du behöver ju inte köpa en hel BTC, men det folk säljer för just nu är 7500 SEK/BTC. Du kan ju lägga en order på exempelvis 0,5 BTC för priset 7500 SEK/BTC. Då kommer du få en halv BTC för 3750 SEK.

Vill du ha det billigare får du hoppas att kursen går ner.
Citera
2013-11-28, 17:24
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Du behöver ju inte köpa en hel BTC, men det folk säljer för just nu är 7500 SEK/BTC. Du kan ju lägga en order på exempelvis 0,5 BTC för priset 7500 SEK/BTC. Då kommer du få en halv BTC för 3750 SEK.

Vill du ha det billigare får du hoppas att kursen går ner.
Eller byta sida :-) T.ex Bitstamp.

Cirka 160$ skillnad på Mtgox och Bitstamp för stunden för övrigt hehe.
Citera
2013-11-28, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Eller byta sida :-) T.ex Bitstamp.

Cirka 160$ skillnad på Mtgox och Bitstamp för stunden för övrigt hehe.
Jag fattar inte. Har Mtgox en egen marknad för bitcoins medan bitstamp har annan marknad?
Citera
2013-11-28, 17:40
Medlem
dr.doritos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Everglot
Jag fattar inte. Har Mtgox en egen marknad för bitcoins medan bitstamp har annan marknad?

Ja, precis som en aktie kan handlas på både NASDAQ i NY och Nasdaq OMX i Stockholm till olika värden. Dock brukar ju värdena justeras efter varandra.
Citera
2013-11-28, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.dorito
Ja, precis som en aktie kan handlas på både NASDAQ i NY och Nasdaq OMX i Stockholm till olika värden. Dock brukar ju värdena justeras efter varandra.
Fattar. Tack.

Fritt fall ca 25 min efter att man köpte in sig på btcx.se. Dock inte intresserad av bitcoins utan lite andra coins som ska köpas..
Citera
2013-11-28, 17:59
Bannlyst
Men även om en vill köpa för 2000 kr per bitcoin och någon vill sälja är det väl ändå den person som är villig att betala 7000 kr per bitcoin som får första delen av kakan så att säga...

Visst?
Citera
2013-11-28, 19:27
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Jag satte in 0.3 BTC på BTCguild, har ej fått dom kreditade men överföringen är klar på blockchain. Dubbelkollat adressen och den stämmer, någon som varit med om liknande? Fick svar från supporten på 5 min första gången då trodde han det handlade om withdrawal sen när jag skrev att det var deposit så har han inte svarat (7 timmar nu).
Citera
2013-11-28, 19:28
Medlem
Satan vad btc har stigit. Jag köpte 150 bitcoins för ca ett år sedan... Kostade ca 10k... hade jag inte köpt dödsknark hade jag varit miljonär nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in