2013-12-26, 12:05
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Om man sälkjer bitcoins på localbitcoins och får betalt med swish, kan köparen senare kräva tillbaks pengarna.

Det är "escrow", så du kan inte blåsa nån genom att ta emot pengar utan att skicka. Bitcoinsen du säljer blir "låsta" så fort nån lägger en köporder av dig, sen får du antingen släppa dem till köparen om du får betalt eller anmäla till localbitcoins att köparen aldrig betalat och så gör de nån slags undersökning.. Hur grundliga de är vet jag inte, har inte råkat ut för nåt problem än.
Citera
2013-12-26, 17:40
Medlem
Tänkte köpa lite coins från Bitstamp men förstår inte riktigt hur överföringen ska ske. De vill att man ska föra över pengarna till detta kontot:

IBAN: SI56290000170073837
BIC (SWIFT): BACXSI22

På Swedbank kan man bara fylla i max 5 siffror som clearingnummer. Vad ska jag göra?
Citera
2013-12-26, 18:02
Medlem
Logga in på LocalBitcoin så finns min annons ute (har en för Sverige med BTC´s på som är tillgängliga för escrow), är typ den ända som säljer juletid på den sidan, om det nu är så att man vi ha sina BTC på sekunden (nej, det tar inte mer än max 5 sekunder efter betalning).
Citera
2013-12-26, 19:20
Medlem
Baskis avatar
http://www.coindesk.com/indian-bitcoin-exchanges-suspend-operations-following-rbi-warning/
http://btcmy.net/index.php?threads/asia-richest-businessman-invests-in-bitpay.26/

Både positivt & negativt för Bitcoin som vanligt. Kursen ökar då så Indien kanske inte har så stor betydelse?
Citera
2013-12-26, 21:28
Medlem
Kallessidas avatar
Hur gör ni som säljer bitcoins? Jag har lite mer än 4st BTC och vill nu förvandla det till "cash"
Vill alltså sätta in allt i min bank... Hur gör jag?
Citera
2013-12-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallessida
Hur gör ni som säljer bitcoins? Jag har lite mer än 4st BTC och vill nu förvandla det till "cash"
Vill alltså sätta in allt i min bank... Hur gör jag?

Sälj dom på en tradingsida t.ex btc-e.com.

Varför vill du sälja dom nu? Behåll dom några år till.
Citera
2013-12-26, 22:27
Medlem
Är det några här som minear med ASICminer el. dylikt? Eller gräver över huvud taget?
Gjorde en snabb beräkning, och just BTC verkar vara väldigt svårt att göra vinst på genom mining.

Har inte följt tråden så länge men en sökning på "asicminer" i tråden gav bara ett resultat.
Citera
2013-12-26, 23:01
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QQM04R
Är det några här som minear med ASICminer el. dylikt? Eller gräver över huvud taget?
Gjorde en snabb beräkning, och just BTC verkar vara väldigt svårt att göra vinst på genom mining.

Har inte följt tråden så länge men en sökning på "asicminer" i tråden gav bara ett resultat.

Hade en egen liten rigg hemma en stund beståendes av en massa USB erupters..men sålde av alla nu och inkasserade över 12.000 kr

Investerade en del i onlinehashing på cex.io och sen har jag beställt lite fler usb-stickor
Citera
2013-12-27, 12:05
Medlem
Har vi Dispair på g nu eller är det helt andra mönster i BTC?
http://www.submitinfographics.com/full-size-infographics/Main-Stages-in-a-Bubble-2.0.jpg
Citera
2013-12-27, 13:27
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Har vi Dispair på g nu eller är det helt andra mönster i BTC?
http://www.submitinfographics.com/fu...Bubble-2.0.jpg

Är man inte intresserad i läsningen bakom hur trading verkligen fungerar så går det
alltid söka upp bloggare på nätet som vet mer än en själv.

Jämför deras tidigare beslut bara och håll koll på vad dem skriver.

- Så länge man förstår att man är sin egen agent och inte kastar frukt när det går fel : )

OT: Min kille säger att det är låg köpvolym så investering kan vara riskabelt.
Senaste dagarna har marknaden gjort korrigering, och nyheter (bra som dåliga)
lär behövas för större svängningar.
Citera
2013-12-27, 14:32
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Om man sälkjer bitcoins på localbitcoins och får betalt med swish, kan köparen senare kräva tillbaks pengarna.

Vad jag hört så är det swish eller banköverföring som gäller om man inte vill bli lurad. Men kan inte svara på om köparen kan "ta tillbaka" sin banköverföring i ett senare skede.
Citera
2013-12-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrugsAreSad
härligt! hoppas det växer sig riktigt stort!
det verkar redan nu finnas flera sidor där man kan växla till sig bitcoins så alltså fungerar redan valutan även fast det inte vuxit sig så stort än.

ska hålla ögonen på bitcoin.

Hur gick det köpte du några Bitcoins när du skrev detta inlägg 2011?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in