2013-12-20, 00:01
Medlem
Klimatflyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatflykting
Ja, nyttig idiot är ett centralt begrepp som belystes väl i inlägget.

Al Gore har köpt ett hus som ligger mycket lågt och enligt IPCC är havsnivåhöjningen alarmerande. Pachauri säger tom i strid med vetenskapen att den är accelererande. Om man tror på detta köper man inte ett hus som ligger vid havet.

Menar du att huset inte ligger vid vattnet, eller vart vill du komma?
Citera
2013-12-20, 00:05
Medlem
Klimatflyktings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Som vanligt kommer du med falska uppgifter. Det var nämligen du själv som väckte frågan:

Åter har du bevisat att du är totalt opålitlig.

Ja, jag blev faktiskt lite förvånad själv när jag trodde att du hade bidragit med en värdefull frågeställning. Som du så riktigt påpekar var det ju faktiskt jag som gjorde det. Nu är jag inte förvånand längre.

Citat:
Edit: Det behöver ju inte sägas, men jag gör det ändå. Klimatforskningen visar hela tiden nya bevis för AGW, farhågorna med det varmare klimatet besannas.
Det är du, klimatflykting som vrider till allting.

Då kanske vi äntligen kan få ta del av ett av dessa bevis. Vilka farhågor är det som besannas?
Citera
2013-12-20, 06:15
Medlem
Brain Damages avatar
Jag är helt övertygad om att den helt normalt uteblivna uppvärmningen kommer att tillskrivas de idiotiska medlen agw-folket hittat på.

Det spelar mao ingen roll om temperaturen går upp, ned eller står stilla, miljömafian kommer vinna i alla lägen.

Det Klimatflykring och Talman försöker göra för att bidra till vishet i denna tråd hjälper tyvärr inte långt. Klåfiger har oss i nätet oavsett temperaturuppgång, temperaturnedgång eller statisk temperatur.

Vi är alla offer för den ursprungliga rädslan för ragnarök, vilken Klåfiger profiterat på i århundraden.
Citera
2013-12-20, 08:34
Medlem
Citat:
Som jag har förstått det är han det. Har du någon annan kandidat till titeln? Väder-Per?

Hade du någrakonkreta invändningar mot innehållet?

Kan hålla med om att han är en framstående klimatforskare, fram till sin död skulle jag nog säga Bert Bolin, nu ser jag ingen självklar kandidat.

Min invändning här var att basera ett påstående om lögn på en utsaga, förutum då att själva innehållet i den bakomliggande publikationen togs fram av ett oseriöst institut. Min liksom de flestas tid är begränsad så man måste sålla i vad man lägger tid på.

Citat:
Nej, han är för optimistisk avseende effekterna av föreslagna åtgärder för att hindra att människor har en dräglig tillvaro med hjälp av fossila bränslen. Inte ens de mest långtgående nedmonteringarna av civilisationen ger en effekt som överstiger 1K, du kan ju kolla i ipcc:s skrifter.

Det är du som snackar om nedmontering av civilisationer. Skillnaden mellan RCP2.6 och 8.5 är potentiellt betydligt mer än 1 grad. Någon lögn ser jag oavsett inte.

Citat:
Dessa scenarion bygger ju på omfattande tvångsåtgärder för att tvinga människor att inte använda den energi de behöver. I verkligheten är det ju så att vi helt utan sådana åtgärder inte är i närheten att av att nå två graders uppvärmning om IPCC:s fantasier skulle var rätt. lyckligtvis finns det ingenting som tyder på detta.

F n står temperaturen i atmosfären still och isarna växer.

Att du inte håller med IPCC:s prognoser är väl inget nytt, där får vi väl bara vara oense.

Citat:
Det är en naturlig följd av de utsläppsmål han ser som önskvärda, självfallet talar han inte om detta.
Andra ekofascister är mer frispråkiga och talar om dessa befolkningsmål.

Enbart guilt by association igen då, check.

Citat:
En UNEP-rapport med data från 2008 motsger inte att NSF har gått över från biobränslesponsorer till vindkraftsponsorer, vilket var vad jag skrev. UNEP är f ö Maurice Strongs skapelse och kan inte tillmötas någon som helst auktoritet i vetenskapliga sammanhang.

Fast det det handlade om var ju om SNF/Axelsson ljög om något, och det har du tydligen inget alls att visa på.

Citat:
Hockeyteamet är den grupp aktivistforskare som med alla tillgängliga medel offentligt stött hockeyklubban, trots att de mycket väl visste att det inte var ett robust forskningsresultat. Att hoceyklubban visar temperaturutvecklingen.

Publikationer verifierar slutsatserna i Mann et al 1998, vissa andra har framfört sina tvivel, det har bemötts osv osv. Jag anser att den seriösa vetenskapen är på Manns sida i detta.

Citat:
Nu var det ju inte detta det gällde utan att man just splitsade på termometerdata från 1960, 1980 och att detta inte angavs i IPCC-rapporten eller de många propagandatal och artiklar skrevs om saken.

Det är mycket underliggande forskning som inte går att finna direkt i IPCC rapporterna, är man intresserad får man gräva djupare, att all bakgrund inte kan presenteras är inte samma sak som en lögn.
Sen var det väl precis det det gällde i just det här fallet, mitt citat var den direkta fortsättningen på ditt, eller menar du att ditt citat inte handlade om rätt sak (nu börjar det bli krångligt)?

Citat:
Tänk dig tanken att Jimmie Åkesson skriver ett i ett email att han vill utvisa alla invandrare i Sverige och att aftonbladet får tag på detta. Skulle du då tro på partiprogrammet eller emailet?

Tack och lov bryr jag mig inte om Jimmie Åkesson, däremot har jag läst en hel del om det sk "Climate Gate" och jag liksom de oberoende granskningar som gjort är eniga i att det inte finns några direkta oegentligheter.

Citat:
Det handlar inte om att det skall förklaras på min nivå, det handlar om att det skall förklaras på Spencers, Lindzens, Michaels mfl nivå.

Menar du att dom måste förenkla det ännu mer då eller? Det finns ingen skyldighet för ett forskningsorgan att förklara allt dom gör så att alla fattar. Hur som helst finns en hel del skrivet runt det hela och kontaktuppgifter på GISS sida om någon vill veta mer, har herrarna ovan testat detta och fått nobben menar du?

Citat:
Cool the Past, Heat the Present. Q.E.D. (jag antar att du har skrivit fel)

Aha, jag skrev visst "Medlet för årtiondet i sin helhet var efter homogenisering 2,464 grader (dit flyttar jag inte) och efter 2,446 grader", efter 2 gånger, my bad. Det skall vara 2,464 efter, 2,446 innan. Så ja det blev varmare för 30-talet efter homogenisering

Citat:
Det är långt ifrån heltäckande, vilket var vad jag anmärkte på.

Och du fick en förklaring till varför det är så. Vem gör det till lögnare, nationella meteorologiska instituten?

Citat:
Då kan du säkert visa vad hon har fel om..

Du har fel om du tror att allmänt pladdrande i en blogg är bevis på att någon är en lögnare, och det var återigen vad det hela handlar om.

Citat:
Ja, självklart. Vad skulle jag annars ha menat?

Ja det kan man ju undra. Det verkar ju inte som att dom i så fall inte vet om det riktigt själva eftersom han klart och tydligt anges vara Co-chair sedan 2013 enligt deras egen hemsida. http://www.wbgu.de/en/council-members/
Citera
2013-12-20, 08:36
Medlem
Citat:
Ja, nyttig idiot är ett centralt begrepp som belystes väl i inlägget.
.

Ja det är klart att det är väl ungefär på den nivån du är bekväm att röra dig så det är inte konstigt att du tycker om det.
Citera
2013-12-20, 08:51
Medlem
Citat:
Menar du att huset inte ligger vid vattnet, eller vart vill du komma?

Ja, precis det menar jag. Diverse sensationsjournalister och skeptiker, exempelvis http://heartland.org/policy-documents/sea-level-rising-gore-buys-multi-million-dollar-oceanfront-mansion har glatt hoppat på nyheten om Al gores "Oceanfront mansion", och där är väl där någonstans du hittat detta också. Efter en minuts googlande fick jag fram adressen till Goes hus i Montecito, lägg in i google earth (var så god att testa själv, väldigt lätt att hitta)och vad finner man?

Hans hus ligger ca 3 kilometer från kusten och ca 150 meter över havet. Om vi ser till IPCCs prognoser så säger det mer pessimistiska (inte mest sannolika) en havsnivåhöjning på maximalt ca 60cm from till nästa århundrade. Låt oss säga en medelhöjning på 7mm/år så tar vi i riktigt ordentligt. IPCC prognoserna sträcker sig ju egentligen inte längre så vi får väl helt enkelt se utifrån detta när paret Gore börjar bli blöta om fötterna. Det dröjer således strax över 21 000 år innan dom riskerar sin egendom. En del personer fattar uppenbarligen inte skillnaden mellan "Ocean front", och "Ocean View".

Så om du inte kan visa på något annat hus som Gore nyligen köpt,kan man tolka ditt uttalde "Varför skulle annars Al Gore köpa en fastighet som enligt IPCC snart kommer att befinna sig under vatten?" som något annan än en...lögn?

Sen hur var det med Hansen, du svarade ju klart och tydligt ja på frågan "Har han blivit åtalad för någon kriminell aktivitet, dömd? Vari består hans lögn?. Jag väntar fortfarande på bevis för detta.
Senast redigerad av Elorin 2013-12-20 kl. 08:56.
Citera
2013-12-20, 12:43
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Kan du vara så vänlig att presentera ett iaf, det borde inte vara så svårt om det kommer nya hela tiden. OBS Naturvetenskapliga bevis ej domedagsprofetior från AB och liknande.
Det finns massor av tillräckliga bevis som övertygar tusentals klimatforskare världen över och miljontals andra människor, som värnar om livet på planeten. Vi har gått igenom detta många gånger här i tråden och genomgående förkastar ni allt, ofta med helt bisarra argument och direkta lögner.
Flera av er uttrycker dessutom en stor nonchalans inför miljöproblem och mänskliga problem överhuvudtaget.
Ni är en grupp individer, som har helt andra problem än kvalitén på klimatforskningens resultat, som är trovärdiga, vad NI än påstår.
Problemen finns hos er själva, det är bara ni som kan lösa era personliga problem.
Citera
2013-12-20, 12:46
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elorin
Ja, precis det menar jag. Diverse sensationsjournalister och skeptiker, exempelvis http://heartland.org/policy-documents/sea-level-rising-gore-buys-multi-million-dollar-oceanfront-mansion har glatt hoppat på nyheten om Al gores "Oceanfront mansion", och där är väl där någonstans du hittat detta också. Efter en minuts googlande fick jag fram adressen till Goes hus i Montecito, lägg in i google earth (var så god att testa själv, väldigt lätt att hitta)och vad finner man?

Hans hus ligger ca 3 kilometer från kusten och ca 150 meter över havet. Om vi ser till IPCCs prognoser så säger det mer pessimistiska (inte mest sannolika) en havsnivåhöjning på maximalt ca 60cm from till nästa århundrade. Låt oss säga en medelhöjning på 7mm/år så tar vi i riktigt ordentligt. IPCC prognoserna sträcker sig ju egentligen inte längre så vi får väl helt enkelt se utifrån detta när paret Gore börjar bli blöta om fötterna. Det dröjer således strax över 21 000 år innan dom riskerar sin egendom. En del personer fattar uppenbarligen inte skillnaden mellan "Ocean front", och "Ocean View".

Så om du inte kan visa på något annat hus som Gore nyligen köpt,kan man tolka ditt uttalde "Varför skulle annars Al Gore köpa en fastighet som enligt IPCC snart kommer att befinna sig under vatten?" som något annan än en...lögn?

Bra jobbat!
Citera
2013-12-20, 13:08
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Det finns massor av tillräckliga bevis som övertygar tusentals klimatforskare världen över och miljontals andra människor, som värnar om livet på planeten. Vi har gått igenom detta många gånger här i tråden och genomgående förkastar ni allt, ofta med helt bisarra argument och direkta lögner.
Flera av er uttrycker dessutom en stor nonchalans inför miljöproblem och mänskliga problem överhuvudtaget.
Ni är en grupp individer, som har helt andra problem än kvalitén på klimatforskningens resultat, som är trovärdiga, vad NI än påstår.
Problemen finns hos er själva, det är bara ni som kan lösa era personliga problem.
Det där svaret, precis som i stort sett alla dina inlägg, hör bättre hemma i konspirationstråden. Du försöker inte ens ta en vetenskaplig ansats i dina inlägg och du tynger tråden något oerhört med dina trosprofetior.
Citera
2013-12-20, 13:31
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det där svaret, precis som i stort sett alla dina inlägg, hör bättre hemma i konspirationstråden. Du försöker inte ens ta en vetenskaplig ansats i dina inlägg och du tynger tråden något oerhört med dina trosprofetior.
Jag hade inte väntat mig ett vettigt svar.
Men jag måste säga att din tro antagligen är starkare än min.

Jag tänker så här att om det skulle visa sig att forskningen har fel (vilket ju har hänt förr) så gör det ingenting, det är ju bara bra. Vi har kanske minskat utsläppen och byggt vallar osv. Men det är ju ingen skada skedd.
Värre vore det om AGW visar sig stämma och vi inte har gjort något alls. Försiktighetsprincipen, du vet. Vi skaffar försäkringar ifall olyckor inträffar. Vi skyddar oss mot saker som vi kan förutse så gott vi kan och det skall vi naturligtvis också göra när det gäller ett sådant hot som ett varmare klimat.
Det finns ingen anledning att TRO att AGW är påhittat. Om det är några som misstänker konspirationer här, så är det ju ni. Och ni är ju bara några stollar, som ingen bryr sig om.
Citera
2013-12-20, 15:29
Medlem
Aliennas avatar
Citat:

Jag tänker så här att om det skulle visa sig att forskningen har fel (vilket ju har hänt förr) så gör det ingenting, det är ju bara bra.
1) I vilka inlägg finns dessa bevis? (# nummer)

2) Hur skulle "forskningen" kunna ha fel, när det finns "massor med bevis" för att dom har rätt?
Citera
2013-12-20, 16:03
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
1) I vilka inlägg finns dessa bevis? (# nummer)

2) Hur skulle "forskningen" kunna ha fel, när det finns "massor med bevis" för att dom har rätt?

1) Det finns massor, det är bara att läsa.

2) Det är inget konstigt alls. Ibland dyker det upp nya fakta som gör att man måste revidera tidigare slutsatser. Och vad gäller klimatforskningen så är det ju en relativt ny vetenskap, mycket har varit okänt och antagligen fortsatt att vara okänt om inte misstankarna om AGW hade visat på behovet av mer kunskap och forskning. Det betonas ju ideligen från t ex IPCC att slutsatserna vilar på nuvarande kunskapsläge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in