Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Som jag har förstått det är han det. Har du någon annan kandidat till titeln? Väder-Per?
Hade du någrakonkreta invändningar mot innehållet?
Kan hålla med om att han är en framstående klimatforskare, fram till sin död skulle jag nog säga Bert Bolin, nu ser jag ingen självklar kandidat.
Min invändning här var att basera ett påstående om lögn på en utsaga, förutum då att själva innehållet i den bakomliggande publikationen togs fram av ett oseriöst institut. Min liksom de flestas tid är begränsad så man måste sålla i vad man lägger tid på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Nej, han är för optimistisk avseende effekterna av föreslagna åtgärder för att hindra att människor har en dräglig tillvaro med hjälp av fossila bränslen. Inte ens de mest långtgående nedmonteringarna av civilisationen ger en effekt som överstiger 1K, du kan ju kolla i ipcc:s skrifter.
Det är du som snackar om nedmontering av civilisationer. Skillnaden mellan RCP2.6 och 8.5 är potentiellt betydligt mer än 1 grad. Någon lögn ser jag oavsett inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Dessa scenarion bygger ju på omfattande tvångsåtgärder för att tvinga människor att inte använda den energi de behöver. I verkligheten är det ju så att vi helt utan sådana åtgärder inte är i närheten att av att nå två graders uppvärmning om IPCC:s fantasier skulle var rätt. lyckligtvis finns det ingenting som tyder på detta.
F n står temperaturen i atmosfären still och isarna växer.
Att du inte håller med IPCC:s prognoser är väl inget nytt, där får vi väl bara vara oense.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Det är en naturlig följd av de utsläppsmål han ser som önskvärda, självfallet talar han inte om detta.
Andra ekofascister är mer frispråkiga och talar om dessa befolkningsmål.
Enbart guilt by association igen då, check.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
En UNEP-rapport med data från 2008 motsger inte att NSF har gått över från biobränslesponsorer till vindkraftsponsorer, vilket var vad jag skrev. UNEP är f ö Maurice Strongs skapelse och kan inte tillmötas någon som helst auktoritet i vetenskapliga sammanhang.
Fast det det handlade om var ju om SNF/Axelsson ljög om något, och det har du tydligen inget alls att visa på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Hockeyteamet är den grupp aktivistforskare som med alla tillgängliga medel offentligt stött hockeyklubban, trots att de mycket väl visste att det inte var ett robust forskningsresultat. Att hoceyklubban visar temperaturutvecklingen.
Publikationer verifierar slutsatserna i Mann et al 1998, vissa andra har framfört sina tvivel, det har bemötts osv osv. Jag anser att den seriösa vetenskapen är på Manns sida i detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Nu var det ju inte detta det gällde utan att man just splitsade på termometerdata från 1960, 1980 och att detta inte angavs i IPCC-rapporten eller de många propagandatal och artiklar skrevs om saken.
Det är mycket underliggande forskning som inte går att finna direkt i IPCC rapporterna, är man intresserad får man gräva djupare, att all bakgrund inte kan presenteras är inte samma sak som en lögn.
Sen var det väl precis det det gällde i just det här fallet, mitt citat var den direkta fortsättningen på ditt, eller menar du att ditt citat inte handlade om rätt sak (nu börjar det bli krångligt)?
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Tänk dig tanken att Jimmie Åkesson skriver ett i ett email att han vill utvisa alla invandrare i Sverige och att aftonbladet får tag på detta. Skulle du då tro på partiprogrammet eller emailet?
Tack och lov bryr jag mig inte om Jimmie Åkesson, däremot har jag läst en hel del om det sk "Climate Gate" och jag liksom de oberoende granskningar som gjort är eniga i att det inte finns några direkta oegentligheter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Det handlar inte om att det skall förklaras på min nivå, det handlar om att det skall förklaras på Spencers, Lindzens, Michaels mfl nivå.
Menar du att dom måste förenkla det ännu mer då eller? Det finns ingen skyldighet för ett forskningsorgan att förklara allt dom gör så att alla fattar. Hur som helst finns en hel del skrivet runt det hela och kontaktuppgifter på GISS sida om någon vill veta mer, har herrarna ovan testat detta och fått nobben menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Cool the Past, Heat the Present. Q.E.D. (jag antar att du har skrivit fel)
Aha, jag skrev visst
"Medlet för årtiondet i sin helhet var efter homogenisering 2,464 grader (dit flyttar jag inte) och efter 2,446 grader", efter 2 gånger, my bad. Det skall vara 2,464 efter, 2,446 innan. Så ja det blev varmare för 30-talet
efter homogenisering
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Det är långt ifrån heltäckande, vilket var vad jag anmärkte på.
Och du fick en förklaring till varför det är så. Vem gör det till lögnare, nationella meteorologiska instituten?
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Då kan du säkert visa vad hon har fel om..
Du har fel om du tror att allmänt pladdrande i en blogg är bevis på att någon är en lögnare, och det var återigen vad det hela handlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Klimatflykting
Ja, självklart. Vad skulle jag annars ha menat?
Ja det kan man ju undra. Det verkar ju inte som att dom i så fall inte vet om det riktigt själva eftersom han klart och tydligt anges vara Co-chair sedan 2013 enligt deras egen hemsida.
http://www.wbgu.de/en/council-members/