2013-12-03, 12:54
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Någon verkar ha snott 92,000 BTC, men borde väl vara nästan omöjligt att få över dom till vanliga bankkonton utan att åka fast? http://www.newstatesman.com/future-proof/2013/12/theres-%C2%A360m-bitcoin-heist-going-down-right-now-and-you-can-watch-real-time

Söket efter honom visar att bitcoin inte är så anonymt som många tror

Undrar ens om polisen tar upp såna här anmälningar
Citera
2013-12-03, 13:07
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
LOL, det går nog dock inte att tag fast han.

Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Söket efter honom visar att bitcoin inte är så anonymt som många tror

Undrar ens om polisen tar upp såna här anmälningar

Nä som jag förstår artikeln så kan han väl studsa runt pengarna inom "bitcoin-nätet" bäst han vill, men så fort han försöker omvandla dom till "riktiga pengar" så är risken stor att han blir tagen. Har jag förstått rätt/fel?
Citera
2013-12-03, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Dröm? Vad får dig att tro att jag analyserar Bitcoin baserat på känslomässiga grunder? Det är ju fullt möjligt att ogilla utvecklingen men ändå agera för att dra nytta. Tror du individer som köper guld som försäkring mot petrodollarns förestående kollaps vill ha en global ekonomisk kris?
.
Ja faktiskt för det verkar ju vara ännu en av era våta drömmar men sorry dollarn kommer inte kollapsa och bitcoin snarare förstärker dollarn än försvagar den.

Sen är det klart att din liksom många andras bitcoinanalyser bygger till stor del på känslonässiga grunder därav hysterin.
Citera
2013-12-03, 13:16
Medlem
Zycombs avatar
Citat:
Nä som jag förstår artikeln så kan han väl studsa runt pengarna inom "bitcoin-nätet" bäst han vill, men så fort han försöker omvandla dom till "riktiga pengar" så är risken stor att han blir tagen. Har jag förstått rätt/fel?
Stämmer bra det. Men det känns ändå som att det måste gå att komma undan med såna där summor också även fast det kommer innebära massor av arbete. Dela upp allt i mindre summor, till kanske 0,5-15 btc per plånbok. Tumbla allt en gång till och sälj dessa offline?
Citera
2013-12-03, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isimagen
Va mumlar du om? vad har export och import med detta att göra?

Dagens valutor är uppbackade av precis ingenting. Det enda som gör att de går att handla med dom är att förtroendet är starkt. INget annat. Förr i tiden var sedlarna uppbackade av guld men inte idag. Det försvann redan 1971
Dagens valutor är uppbackade utav tillgångar , vi handlar och byter varor med våra valutor. Det är tänkt att Bitcoin också ska implementeras mer i det systemet, det är så valutan kommer att stiga. För att människor ska få ett förtroende så krävs det att man kan handla med valutan . Göm dig under täcket i pojkrummet nu.
Citera
2013-12-03, 13:43
Medlem
nvm läste fe
Senast redigerad av thedarkenemy 2013-12-03 kl. 13:51.
Citera
2013-12-03, 13:49
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja faktiskt för det verkar ju vara ännu en av era våta drömmar men sorry dollarn kommer inte kollapsa och bitcoin snarare förstärker dollarn än försvagar den.

Sen är det klart att din liksom många andras bitcoinanalyser bygger till stor del på känslonässiga grunder därav hysterin.
Om det är någon som verkar vara lite känslomässigt förblindad så är det nog du min vän.
Citera
2013-12-03, 13:53
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Är det värt att köpa de väldigt billiga valutorna? De som i princip kostar 0,0008dollar/styck, t.ex. nmc?
Man förlorar ju inget direkt om den faller men om den går upp ens till en halv procent så har man stort plus.
Personligen tror jag inte att någon av dem kommer överleva på sikt, men det betyder ju inte att somliga av dem inte kommer uppleva bubblor som man kan utnyttja om man vill. Det hela kräver nog både en hel del tur och konstant övervakning.

Namecoin är den enda som hittills tillför någon annan funktion än Bitcoin, det är väl tveksamt om det ens ska klassas som en valuta eftersom det inte är det som är meningen med det.
Citera
2013-12-03, 13:53
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:

Jag tror dock polisen inte riktigt bryr sig. dom har fyllt upp med annat.
Tror dock chansen är väldigt liten.
Citera
2013-12-03, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Personligen tror jag inte att någon av dem kommer överleva på sikt, men det betyder ju inte att somliga av dem inte kommer uppleva bubblor som man kan utnyttja om man vill. Det hela kräver nog både en hel del tur och konstant övervakning.

Namecoin är den enda som hittills tillför någon annan funktion än Bitcoin, det är väl tveksamt om det ens ska klassas som en valuta eftersom det inte är det som är meningen med det.

Okej. Men är btc-e en bra sida att tradea på?
Citera
2013-12-03, 14:20
Medlem
Isildurrrrs avatar
Är det någon här som har erfarenhet av att sälja sina Bitcoins på Ebay? Jag har sett att vissa får ganska mycket där, plus att det är ganska smidigt att få sina pengar insatta på kontot från Ebay jämfört med ex BTC-e.
Citera
2013-12-03, 14:40
Medlem
bananasvennes avatar
Fiatmaffian varnar för Bitcoin, då vet man att bitcoin börjar utgöra en risk mot fiat valutor

http://www.zerohedge.com/news/2013-12-03/another-central-bank-warns-bitcoin-risks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in