2013-11-15, 16:31
Medlem
sprutbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80-talist
Fler än jag som väntar på utbetalningar från Kapiton?

Japp väntar sedan den 7:e

Funderar på när jag ska göra en stämningsansökan
Citera
2013-11-15, 16:42
Medlem
80-talists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprutbajs

Aj då, det lät ju mindre bra. De verkar ju ha stora problem med förseningar, som trots allt verkar påverka uttag. Aja, får ha lite is i magen ett tag till innan paniken är ett faktum.
Citera
2013-11-15, 16:54
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Har kontaktat dom för jag hade en annan fråga men har inte fått svar än pga det är så stort tryck där nu. Men jag antar då att du inte använder swedbank?
Stämmer bra, ber om ursäkt , läste lite mer på sidan nu och förstod först nu att "pengarna dras men kommer inte in på btcx". Trodde detta endast gällde förseningar med bankgiro osv.

Då en Swish betalning sker på sekunden.
Citera
2013-11-15, 17:21
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Peter Thiel, en av grundarna av PayPal, uppskattar att Bitcoin har 20% chans att förändra världen.

http://www.coindesk.com/peter-thiel-claims-bitcoin-potential-change-world/

Citat:
Speaking at the Thiel Foundation Under 20 Summit, last weekend, Thiel said he gave a talk back in 1999 that mentioned the end of monetary sovereignty and how encrypted money was going to “change the world”.

“I do think bitcoin is the first one of these that has the potential to do something like that,” he added.

The investor addressed the anti-bitcoin arguments that digital currency is “fake”, a temporary “bubble” and “doesn’t represent anything real” by stating that a lot of these arguments actually apply to the US dollar too.

“It is worth thinking about money as the bubble that never ends. There is this sort of potential that bitcoin could become this new phenomenon,” he continued.

Dags för matematik.

Om "förändra världen" innebär en market cap för bitcoins på ca 500 miljarder USD. Då kommer en bitcoin vara värd:

500 miljarder/21 miljoner = 23809 USD

Bitcoins väntevärde i dagsläget blir då:
23809*0,2 = 4761 USD

Jag antar att Peter Thiel själv äger en del bitcoins.
Citera
2013-11-15, 20:56
Medlem
Får detta medelande när jag försöker skicka mina bitcoins ifrån min strongcoin plånbok.

Processing the first 200 outputs we only retrieved 0.00 BTC

WTF?

Mvh
Citera
2013-11-15, 23:10
Medlem
Ankanins avatar
Priset sjönk kraftigt nu! Antar att det bara är en correction och inte en bubbla som sprack.
Citera
2013-11-16, 01:03
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Peter Thiel, en av grundarna av PayPal, uppskattar att Bitcoin har 20% chans att förändra världen.

http://www.coindesk.com/peter-thiel-claims-bitcoin-potential-change-world/

Dags för matematik.

Om "förändra världen" innebär en market cap för bitcoins på ca 500 miljarder USD. Då kommer en bitcoin vara värd:

500 miljarder/21 miljoner = 23809 USD

Bitcoins väntevärde i dagsläget blir då:
23809*0,2 = 4761 USD

Jag antar att Peter Thiel själv äger en del bitcoins.
Varifrån tog du siffran $500 miljarder? Är inte det lite lågt räknat för att "förändra världen"?
Citera
2013-11-16, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankanin
Priset sjönk kraftigt nu! Antar att det bara är en correction och inte en bubbla som sprack.

Sjönk kraftigt? Den sjönk typ 20 dollar inte så mycket med tanke på att det har skett iprincip varenda natt och sedan när man vaknar på eftermiddagen har den höjts med 40 dollar. BTC har åkt i ett ganska högt tempo nu och jag kan nästan garantera att den är på 430+ imorgon. Men med tanke på att förra helgen så var det lite knackigt så kan det hända igen, helger brukar det inte riktigt rulla på som det brukar.
Citera
2013-11-16, 02:18
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freeblaze
Sjönk kraftigt? Den sjönk typ 20 dollar inte så mycket med tanke på att det har skett iprincip varenda natt och sedan när man vaknar på eftermiddagen har den höjts med 40 dollar. BTC har åkt i ett ganska högt tempo nu och jag kan nästan garantera att den är på 430+ imorgon. Men med tanke på att förra helgen så var det lite knackigt så kan det hända igen, helger brukar det inte riktigt rulla på som det brukar.
Kan ha menat mtGox. Där sålde någon 1k BTC och kursen gick från 440 till 415. Nu är den väl tillbaka på 440.
Citera
2013-11-16, 08:37
Medlem
Ankanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freeblaze
Vid tidpunkten jag skrev hade den endast sjunkit 20 dollar, den fortsatte lite till sedan. Den hade lika gärna kunna fortsatt ännu mer. Andra nätter har det inte varit ett stup rakt ned.
Citera
2013-11-16, 11:27
Medlem
Citat:

Är det uttag i sek som är problemmet för dig?
Jag har nämligen problem med uttag av btc från kapiton.
gjorde överföring av btc till en annan wallet men har fortfarande inte fått dem.
verkar riktigt skumt.
Någon här som haft samma problem?
Citera
2013-11-16, 11:35
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:

Det har bara gått 6 arbets/bankdagar sedan den 7e.

Jag fick ut mina pengar från Kapiton för ett par dagar sedan och det tog 8 veckodagar totalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in