2012-01-03, 12:21
Medlem
d0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Har testat att föra över en del pengar på Swedbank till Mt. Gox via international wire. Tar tydligen flera dagar med Swedbank och Nordea enligt uppgift. Någon som har andra banker som kan berätta hur snabbt det går för er?
Kanske 4-5 bankdagar eller nåt? Du skulle valt SEPA (Europeisk överföring) :P
Citera
2012-01-03, 12:33
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0
Kanske 4-5 bankdagar eller nåt? Du skulle valt SEPA (Europeisk överföring) :P

Du menar alternativet "Euro Bank Transfer"? Problemet där är att jag skulle vart tvungen att verifiera kontot genom att skicka dom en bild av mitt ID-kort eller någon typ av räkning. Dvs. krångel.

Visst hade jag vetat att överföringen hade tagit ca 7 bankdagar så hade jag nog inte brytt mig.
Citera
2012-01-07, 16:35
Medlem
Dreamwings avatar
Hur långt tid tar det normalt att göra en överföring av btc från mtgox till en annan wallet?
Citera
2012-01-07, 18:13
Medlem
d0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamwing
Hur långt tid tar det normalt att göra en överföring av btc från mtgox till en annan wallet?
Circa 60 minuter (6 bekräftelser).
Citera
2012-01-09, 02:41
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Jag måste tipsa om en ny klient Elektrum. Den löser mycket krångel för användare och har några riktigt eleganta funktioner.

Features:

Lättvikt - Den behöver inte ladda ner blockkedjan. Den sparar de privata nycklarna på datorn men ansluter till en server för att ta reda på exempelvis saldo. Transaktioner signeras lokalt och delas sedan till servern som skickar vidare dem till bitcoinnätverket. Det värsta servern kan göra är alltså att ljuga om saldo och transaktioner för dig. Servern är dessutom öppen källkod och kan köras av vem som helst, vilket dock tydligen ska vara ganska krångligt att konfigurera för tillfället.

Krypterad walletfil - Självförklarande. Du behöver skriva in ett lösenord för att dekryptera de privata nycklarna och skicka bitcoins. Det ger lite mer säkerhet, men om en hackare har tillgång till din dator är det mycket möjligt att han kan installera en key-logger också.

Deterministisk nyckelgenerering - Varje nyckel är en funktion av föregående. Genom att använda en Master key så går det alltså att generera alla framtida nycklar. Man behöver alltså bara backa upp en gång och den back-upen kommer ändå innehålla alla dina framtida transaktioner.

Mnemonisk kod - Master keyn går att "översätta" till 12 slumpmässiga engelska ord. Detta ger användare fler alternativ för att säkerhetskopiera bitcoins. Man kan skriva ner dessa ord på ett papper eller till och med memorera dem. Nu är det alltså både möjligt och enkelt att spara hur mycket pengar som helst i sitt eget huvud.
Se: https://bitcointalk.org/index.php?topic=51397.0
Senast redigerad av 2_Thumbs_Up 2012-01-09 kl. 02:43.
Citera
2012-01-11, 17:15
Medlem
Bitcoins verkar växa lite i värde sen kraschen. Synd att man inte köpte när det var under dollarn.. Men så tänker man iofs alltid.

Jag har använt den här tjänsten för att växla till mig Bitcoins: https://www.bitinstant.com/ så den får grönt ljus av mig.
Dom tar emot flera olika e-valutor och även "Bank Cash Deposit" och sen får man välja om man vill ha in pengarna till mtgox, tradehill eller CryptoXChange.
Citera
2012-01-12, 06:59
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Innovation

http://www.youtube.com/watch?v=3UmynaPg8hw
Citera
2012-01-13, 15:49
Medlem
Har fortfarande svårt att hitta ett ställe där man kan köpa bitcoins med en vanlig internetbank/betalningskort. Finns det inget sådan hemsida med den servicen?
Citera
2012-01-13, 15:57
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenolov
Har fortfarande svårt att hitta ett ställe där man kan köpa bitcoins med en vanlig internetbank/betalningskort. Finns det inget sådan hemsida med den servicen?

Tror inte det. Sedan skulle jag vara försiktig med att använda sådana tjänster via BitCoin sidor, finns en hel del skumma fiskar fortfarande.
Citera
2012-01-13, 17:05
Medlem
d0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenolov
Isåfall http://www.switchpoker.com, satte in dollar med kort, växlade och tog sedan ut. Jag fick dock ett mail där han ville ha en lite högre avgift (nånstans 2-3% bara) för att jag inte spelat något.
Citera
2012-01-13, 19:18
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0
Isåfall http://www.switchpoker.com, satte in dollar med kort, växlade och tog sedan ut. Jag fick dock ett mail där han ville ha en lite högre avgift (nånstans 2-3% bara) för att jag inte spelat något.

Cool lösning. Hur lång tid tog det att få dina BitCoin?
Citera
2012-01-13, 22:10
Medlem
d0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Cool lösning. Hur lång tid tog det att få dina BitCoin?
Tog bara till dagen efter mer eller mindre. Han bekräftade uttaget på eftermiddagen dagen efter, efter jag bekräftade att det var okej att ta ut avgiften. Kollade mailet nu, det var 5% avgift. Dessutom måste det vara mer än €50 annars kan man inte ta ut alls.
Senast redigerad av d0 2012-01-13 kl. 22:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in