Citat:
Ursprungligen postat av
Radichal
Sheepmarket har stängt ned. 5400 Bitcoins som fanns på hemsidan har försvunnit till en och samma BTC-adress. Därav raset. Hände samma sak när SR stängde, då tog dock FBI hand om de BTC som fanns.
BULLSHIT.
Sheep Market Place var en SCAM ifrån början. Dom bakom sidan valde å löpa iväg med ungefär 96000 BTC. Det där över är vad deras historia, det är inte sant. Vi så alla att dom började överföra pengar ut ifrån Sheep Market Place över en vecka för dom la ner OCH VI VARNADE på reddit och andra platser
över en vecka för dom stängde ner och placerade det ett meddelande om en BS "ops hacked" historia på sin sida.
Och så rekommenderar Sheep New alternative Marketplace:
http://tormarkozaegyvco.onion/
Fool me once, shame on you. Fool me trice, shame on me.
Citat:
Ursprungligen postat av
thedarkenemy
Så om man tänker ur ett vinst perspektiv med sälja/köpa så mska man försöka köpa när priset är lågt och sen sälja när är högt? Är det allt eller?
http://www.coindesk.com/kid-sells-apple-shares-buys-bitcoin/
"He told me that he had an idea, that he could sell bitcoin when it goes up [in price] and buy it again when it goes down.
I told him it was a great idea, but costly and a gamble even with the right knowledge, and told him sticking to buy and hold is a much better choice right now. He agreed," said Steve.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
En sak man kan fundera är om varför en värdeenhet som påstår sig vilja lösa vissa problem med det ekonomiska system vi har nu och med en klar vilja att vara decentraliserad inte gjorde det rätta nämligen att de borde givit ut betydligt fler coins än de som nu sägs ska minas fram och hade ett förenklat miningsystemet för nu är bitcoin verkligen upplagt som en jättescam byggt nästan bara på spekulation, spekulation byggd på en konstgjord tillgång.
Jag ser du förstår ekonomia frågor och har undersökt vad för ekosystem Bitcoin faktiskt har idag. Får du i det minsta betalad för å trolle här på forumet ifrån en arbetsgivare som en bank eller är det A-kassan som finansierer kalaset?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hank1337
Dagens valutor är uppbackade utav tillgångar , vi handlar och byter varor med våra valutor. Det är tänkt att Bitcoin också ska implementeras mer i det systemet, det är så valutan kommer att stiga. För att människor ska få ett förtroende så krävs det att man kan handla med valutan . Göm dig under täcket i pojkrummet nu.
Nej, fiat valutor är inte "uppbackade utav tillgångar". Dom är uppbackade av lag och hot om vold (USD är uppbackad av NATO).
BTC är uppbackad av alla som har interess av BTC. Tror du BTC kommer stanna kvar under $300 mer än någon bars på 30 minut chartet om BTC/USD går så lågt? don't think so, jag och ##BTCPro står då klara till å köpa med summar du bara kan drömma om. Flertalet av oss som gick all-in med margin på $66-90 som nu har snittat oss ut över $1000 är noll problem med å köpa tillbaks om en månad eller två.
BTC används idag primärt till å överföra värde ifrån A till B.
Bitcoin är nu en mastervalua som du kan använda för å snabbt vaxla mellan olika fiat valutor, primärt USD/CNY. Det är inte något nytt, priset på BTC har varit styrad av Kina i många månader nu. Om du fortfarande inte förstår att BTC har blivit en "mastervalua" / supervaluta så är det helt okej för mig.
Jag behöver aldrig kle mig i klovn-kostym och slava 8-16 för mindre än jag nu har i räntor på mina dollar igen. Thank you BTC.
Citat:
Ursprungligen postat av
72mm
Det är den jag använde när jag köpte lite Litecoins och lite Namecoins. Skulle jag handla fram och tillbaka med många olika valutor skulle jag nog använda den, men jag har ingen erfarenhet av andra sidor.
Oh yeah <3 Litecoins. Protip: Om handlar i LTC så är det Kina du måste följe nöga med på.
http://bitcoinwisdom.com/markets/okcoin/ltccny
Det är i Kina det är volym & action. Och den volatiliteten i LTC nu, vad? That's the volatility I need in my portifolio!
"One does not simply short Litecoin" men vad profitabelt det har varit dom senaste dagarne..