2013-12-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Fiatmaffian varnar för Bitcoin, då vet man att bitcoin börjar utgöra en risk mot fiat valutor

http://www.zerohedge.com/news/2013-12-03/another-central-bank-warns-bitcoin-risks
De varnar mest för riskerna med bitcoin.
Citera
2013-12-03, 15:00
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Okej. Men är btc-e en bra sida att tradea på?
Det är den jag använde när jag köpte lite Litecoins och lite Namecoins. Skulle jag handla fram och tillbaka med många olika valutor skulle jag nog använda den, men jag har ingen erfarenhet av andra sidor.
Citera
2013-12-03, 15:13
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radichal
Sheepmarket har stängt ned. 5400 Bitcoins som fanns på hemsidan har försvunnit till en och samma BTC-adress. Därav raset. Hände samma sak när SR stängde, då tog dock FBI hand om de BTC som fanns.

BULLSHIT.

Sheep Market Place var en SCAM ifrån början. Dom bakom sidan valde å löpa iväg med ungefär 96000 BTC. Det där över är vad deras historia, det är inte sant. Vi så alla att dom började överföra pengar ut ifrån Sheep Market Place över en vecka för dom la ner OCH VI VARNADE på reddit och andra platser över en vecka för dom stängde ner och placerade det ett meddelande om en BS "ops hacked" historia på sin sida.

Och så rekommenderar Sheep New alternative Marketplace: http://tormarkozaegyvco.onion/

Fool me once, shame on you. Fool me trice, shame on me.

Citat:
Så om man tänker ur ett vinst perspektiv med sälja/köpa så mska man försöka köpa när priset är lågt och sen sälja när är högt? Är det allt eller?

http://www.coindesk.com/kid-sells-apple-shares-buys-bitcoin/

"He told me that he had an idea, that he could sell bitcoin when it goes up [in price] and buy it again when it goes down. I told him it was a great idea, but costly and a gamble even with the right knowledge, and told him sticking to buy and hold is a much better choice right now. He agreed," said Steve.

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
En sak man kan fundera är om varför en värdeenhet som påstår sig vilja lösa vissa problem med det ekonomiska system vi har nu och med en klar vilja att vara decentraliserad inte gjorde det rätta nämligen att de borde givit ut betydligt fler coins än de som nu sägs ska minas fram och hade ett förenklat miningsystemet för nu är bitcoin verkligen upplagt som en jättescam byggt nästan bara på spekulation, spekulation byggd på en konstgjord tillgång.

Jag ser du förstår ekonomia frågor och har undersökt vad för ekosystem Bitcoin faktiskt har idag. Får du i det minsta betalad för å trolle här på forumet ifrån en arbetsgivare som en bank eller är det A-kassan som finansierer kalaset?

Citat:
Ursprungligen postat av Hank1337
Dagens valutor är uppbackade utav tillgångar , vi handlar och byter varor med våra valutor. Det är tänkt att Bitcoin också ska implementeras mer i det systemet, det är så valutan kommer att stiga. För att människor ska få ett förtroende så krävs det att man kan handla med valutan . Göm dig under täcket i pojkrummet nu.

Nej, fiat valutor är inte "uppbackade utav tillgångar". Dom är uppbackade av lag och hot om vold (USD är uppbackad av NATO).

BTC är uppbackad av alla som har interess av BTC. Tror du BTC kommer stanna kvar under $300 mer än någon bars på 30 minut chartet om BTC/USD går så lågt? don't think so, jag och ##BTCPro står då klara till å köpa med summar du bara kan drömma om. Flertalet av oss som gick all-in med margin på $66-90 som nu har snittat oss ut över $1000 är noll problem med å köpa tillbaks om en månad eller två.

BTC används idag primärt till å överföra värde ifrån A till B. Bitcoin är nu en mastervalua som du kan använda för å snabbt vaxla mellan olika fiat valutor, primärt USD/CNY. Det är inte något nytt, priset på BTC har varit styrad av Kina i många månader nu. Om du fortfarande inte förstår att BTC har blivit en "mastervalua" / supervaluta så är det helt okej för mig. Jag behöver aldrig kle mig i klovn-kostym och slava 8-16 för mindre än jag nu har i räntor på mina dollar igen. Thank you BTC.

Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Det är den jag använde när jag köpte lite Litecoins och lite Namecoins. Skulle jag handla fram och tillbaka med många olika valutor skulle jag nog använda den, men jag har ingen erfarenhet av andra sidor.

Oh yeah <3 Litecoins. Protip: Om handlar i LTC så är det Kina du måste följe nöga med på. http://bitcoinwisdom.com/markets/okcoin/ltccny

Det är i Kina det är volym & action. Och den volatiliteten i LTC nu, vad? That's the volatility I need in my portifolio!

"One does not simply short Litecoin" men vad profitabelt det har varit dom senaste dagarne..
Citera
2013-12-03, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm

Okej, sparas dina mynt på hemsidan eller måste man ladda ner någon plånbok?
Citera
2013-12-03, 15:22
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De varnar mest för riskerna med bitcoin.

De borde ha fullt upp med att varna för sig själva!
Citera
2013-12-03, 15:29
Medlem
The Crashs avatar
Var rekommenderar ni att köpa bitcoins?
Citera
2013-12-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank1337
Dagens valutor är uppbackade utav tillgångar , vi handlar och byter varor med våra valutor. Det är tänkt att Bitcoin också ska implementeras mer i det systemet, det är så valutan kommer att stiga. För att människor ska få ett förtroende så krävs det att man kan handla med valutan . Göm dig under täcket i pojkrummet nu.

Sätt på dig foliehatten nu ELiTE hank. Dollarn är INTE uppbackat av några tillgångar. Om det nu stämmer, lägg fram en källa på det! Vakna upp grabben
Citera
2013-12-03, 15:58
Medlem
Jag köpte Bitcoins för 11000 kr i april då kursen låg på runt $250, idag kan jag sälja för 45000 kr.

Hade ni sålt i dagens läge på över $1000? Det värsta som kan hända är om man sitter här om ett år igen och kursen står i $10.000 det gör att jag drar mig lite för det. Mycket olika synsätt på detta, på Bitcointalk snackas det mycket om $100.000 - $1m och andra sidan säger att det kommer ligga på noll inom 5 år. Vad tror Flashback?
Citera
2013-12-03, 16:08
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skytt
Jag köpte Bitcoins för 11000 kr i april då kursen låg på runt $250, idag kan jag sälja för 45000 kr.

Hade ni sålt i dagens läge på över $1000? Det värsta som kan hända är om man sitter här om ett år igen och kursen står i $10.000 det gör att jag drar mig lite för det. Mycket olika synsätt på detta, på Bitcointalk snackas det mycket om $100.000 - $1m och andra sidan säger att det kommer ligga på noll inom 5 år. Vad tror Flashback?
Sälj nu och köp in dig igen när kursen har rasat. Det finns inte en chans att kursen håller sig såhär högt en längre period.
Min största ångest i livet är att jag inte sålde mina bitcoins i April när kursen låg så högt som den gjorde.
Senast redigerad av The Crash 2013-12-03 kl. 16:13.
Citera
2013-12-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Sälj nu och köp in dig igen när kursen har rasat. Det finns inte en chans att kursen håller sig såhär högt en längre period.
Min största ångest i livet är att jag inte sålde mina bitcoins i April när kursen låg så högt som den gjorde.

För att jag skulle tjäna på detta så måste kursen rasa under $250 vilket inte är särskilt troligt i dagens läge då kineserna har gett sig in i leken, är det inte alldeles för mycket kapital inblandat i dagens läge? Och att du inte sålde i April var väl bra då kursen ligger på $1000 idag eller menar du att du sålde av efter kraschen som kom?
Citera
2013-12-03, 16:24
Medlem
svulles avatar
Problemet är alltjämt att valutan är så fruktansvärt volatil och i synnerhet just används för att köpa och sälja med förhoppning om att göra sig en hacka. Sinom tid måste valutan få fotfäste på den kommersiella marknaden. Allt fler butiker erbjuder möjligheten att handla med Bitcoin, men det intressanta är väl hur många som faktiskt realiserar sina Bitcoins till en vara eller tjänst?

Som jag har skrivit tidigare så kan det bli totalkrasch men likväl stigande kurser. Problemet ligger i att valutan är abnormt spekulativ och ingen vet vad den egentligen är värd. Nästan surrealistiskt när man tänker på det.

Nu vet jag inte vilken substans det ligger i att folk har blivit bestulna på Bitcoins via hackerattacker, men visst är det så att en anonym och helt elektronisk valuta är ett drömscenario för folk som vill roffa åt sig en del av kakan mha tvivelaktiga metoder.
Citera
2013-12-03, 16:26
Medlem
72mms avatar
Citat:
Okej, sparas dina mynt på hemsidan eller måste man ladda ner någon plånbok?
Samtliga valutor sparas på sidan. Jag antar att du kan föra över BTC/LTCs till en egen wallet om du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in