Citat:
Ursprungligen postat av
Esteem
Då kör jag via bitstamp, tack för det.
Är det stora fees genom SEPA?
Bitstamp sin officiella avgift på SEPA är inte något, det är en EUR eller någon småpengar som det.
I praktiken har dom en avgift som jag brukar räkna på totalt 0.1%: Du säljer i USD på Bitstamp och när dom skickar till din bank som gör dom om dina bitstampUSD om till EUR (som min bank sen gör om till SEK).
Totalt brukar det kosta mig 0.1% i "avgift" jämfört med USD/SEK innan jag har mina BitstampUSD överfört till SkandiabankenSEK.
Jag vet inte hur mycket det är Bitstamp som snor och hur mycket det är Skandiabanken som snor, men totalt så kan du i alla fall räkna med å förlora 0.1% jämfört med USD/SEK spot innan du har dina pengar. Exakt hur mycket det blir beror kanske lite på din bank och vad för konto du har där. En kompis använder alltid Danska Bank där han har EUR konto när kan gör uttag ifrån Bitstamp och enligt honom kommer han då lite bättre ut av det. Kanske något för dig om du tycker det är bättre å ha EUR än SEK. Själv brukar jag endast göra uttag när jag behöver pengar till mjölk och fina dressar och så, så jag fördrar å få SEK.