2013-12-14, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Du har väl ett Withdrawal? Eller är det tomt där eftersom du inte skickat in ID?

Det enda som står under den menyn numera är "Identity verification required. Please verify your account to proceed."

Förut kunde jag flytta bitcoins till min wallet som jag har i datorn, men kan inte det längre.
Citera
2013-12-14, 10:23
Medlem
Esteems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dygsyins
LOL. Du kan inte göra uttag ifrån EmptyGox.

Du kan registrera dig på Bitstamp och skicka in ID och en scannad räkning. Sen kan du sälja dina BTC på Bitstamp. Överför ut ifrån Bitstamp med SEPA så har du dina pengar på konto dagen efter eller dagen efter det (brukar stå på konto dagen efter, men en gång tog det två dagar).

M T Gox = EmptyGox. Om du vill giva bort dina BTC ock hoppas du ser dina pengar innan ett år eller två så kan du självklart sälja där.

Om du fortfarande tycker MtGox hörs ut som ett bra alternativ och du vill giva bort dina BTC utan å få något tillbaks så kan du spara dig bryderiet med å registrera dig på EmptyGox och i stället skicka dina BTC till 16p2J7xEtsKWmcbe9rMkgVhxGRzAxhrRJr

Kolla https://bitcointalk.org/index.php?topic=179586.0 .. vi som handlar BTC/USD och BTC/andra par aktivt har varit medvetna om att EmptyGox inte är en börs men en scamsite som säljer BTC till överpris sedan APRIL i år.

Då kör jag via bitstamp, tack för det.

Är det stora fees genom SEPA?
Citera
2013-12-14, 11:10
Medlem
bananasvennes avatar
Fiatmaffians krig mot kryptovalutor har börjat på allvar

Samtliga världens riksbanker som styrs av samma gäng går ut och varnar för kryptovalutor

http://www.coindesk.com/central-bank-new-zealand-australia-bitcoin-warning/

http://www.coindesk.com/eu-banking-regulator-warning-virtual-currencies/

http://www.coindesk.com/swiss-federal-council-agrees-write-report-dangers-bitcoin/

Nästa steg blir att kriminalisera innehav av kryptovalutor och stänga alla exchanges
Citera
2013-12-14, 12:13
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Har du kvar att sälja, vad fan håller du på med!!

Hehe aa jag sparade några
Citera
2013-12-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Nästa steg blir att kriminalisera innehav av kryptovalutor och stänga alla exchanges
Varför skulle någon stat vilja kriminalisera innehav? Möjligtvis kan diktatoriska stater göra det, men jag tror inte att demokratier kan.

Skall man kriminalisera något måste man kunna bevisa brott. Men hur skall du göra det med bitcoin? Bara för att någon person har en nyckel så är det inte ett bevis på att det är denna personen som "äger" dessa bitcoin. Det bevisar bara att han har access till dem.

Eventuellt går det att kriminalisera att man använder bitcoin. Till viss del har detta redan gjorts i vissa länder, där köp och sälj av bitcoin måste följa vissa regler för att förhindra penningtvätt. Men det är ju ingen nyhet.
Citera
2013-12-14, 13:33
Avslutad
Citat:
Fiatmaffians krig mot kryptovalutor har börjat på allvar

Samtliga världens riksbanker som styrs av samma gäng går ut och varnar för kryptovalutor

http://www.coindesk.com/central-bank-new-zealand-australia-bitcoin-warning/

http://www.coindesk.com/eu-banking-regulator-warning-virtual-currencies/

http://www.coindesk.com/swiss-federal-council-agrees-write-report-dangers-bitcoin/

Oavsett om man skulle stänga av exchanges så skulle det inte stoppa folk från att handla med valutan.
Citera
2013-12-14, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clopaderian
Varför skulle någon stat vilja kriminalisera innehav? Möjligtvis kan diktatoriska stater göra det, men jag tror inte att demokratier kan.

Skall man kriminalisera något måste man kunna bevisa brott. Men hur skall du göra det med bitcoin? Bara för att någon person har en nyckel så är det inte ett bevis på att det är denna personen som "äger" dessa bitcoin. Det bevisar bara att han har access till dem.

Eventuellt går det att kriminalisera att man använder bitcoin. Till viss del har detta redan gjorts i vissa länder, där köp och sälj av bitcoin måste följa vissa regler för att förhindra penningtvätt. Men det är ju ingen nyhet.

Stänger exchanges så är det kört iallafall eftersom bitcoin inte är värt mer än luft i verkligheten.

Är det idag lätt att få ut BTC till riktiga pengar eller börjar flera sidor krångla med sånt nu?
Citera
2013-12-14, 14:49
Medlem
dygsyinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteem
Då kör jag via bitstamp, tack för det.

Är det stora fees genom SEPA?

Bitstamp sin officiella avgift på SEPA är inte något, det är en EUR eller någon småpengar som det.

I praktiken har dom en avgift som jag brukar räkna på totalt 0.1%: Du säljer i USD på Bitstamp och när dom skickar till din bank som gör dom om dina bitstampUSD om till EUR (som min bank sen gör om till SEK).

Totalt brukar det kosta mig 0.1% i "avgift" jämfört med USD/SEK innan jag har mina BitstampUSD överfört till SkandiabankenSEK.

Jag vet inte hur mycket det är Bitstamp som snor och hur mycket det är Skandiabanken som snor, men totalt så kan du i alla fall räkna med å förlora 0.1% jämfört med USD/SEK spot innan du har dina pengar. Exakt hur mycket det blir beror kanske lite på din bank och vad för konto du har där. En kompis använder alltid Danska Bank där han har EUR konto när kan gör uttag ifrån Bitstamp och enligt honom kommer han då lite bättre ut av det. Kanske något för dig om du tycker det är bättre å ha EUR än SEK. Själv brukar jag endast göra uttag när jag behöver pengar till mjölk och fina dressar och så, så jag fördrar å få SEK.
Senast redigerad av dygsyins 2013-12-14 kl. 14:54.
Citera
2013-12-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Stänger exchanges så är det kört iallafall eftersom bitcoin inte är värt mer än luft i verkligheten.
Bitcoin finns i verkligheten och har flera unika egenskaper som ger den dess värde. Även luft kan vara enormt värdefullt om du t.ex. befinner dig på Internationella rymdstationen.

Hur kan en virtuell rymdstation vara värd 635 000 USD? Tydligen kan människor se ett värde i detta utan att stationen behöver finnas fysiskt.

En stor del av Bitcoins värde ligger i dess betalsystem som ägs gemensamt av alla i nätverket och att det är öppet för vem som helst att delta. Ingen ansökan eller godkännande behövs. Läs mer om Bitcoins värde i Mihalys svar till Greenspan om du är intresserad.
Citera
2013-12-14, 16:02
Medlem
dygsyinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz

Är det idag lätt att få ut BTC till riktiga pengar eller börjar flera sidor krångla med sånt nu?

1) Vi som inte fick höra om Bitcoin i går vet att OTC-marknaden var där handel började och OTC-marknaden är fortfarande en stor drivare (kolla vad för volym som faktiskt blir handlat där). Jag kan byta mina SEK mot dina BTC utan å gå via en börs. När jag åker på semester är det så jag gör det. Tack till BTC kan jag åka till Australien utan kreditkort. Det är bara å byta BTC med AUD när du kommer och sen byta det du har kvar av AUD när du åker.

2) Det är extremt lätt å byta BTC till "riktiga" jämt värde-förlorande fiat toapapper som f.eks SEK.
Citera
2013-12-14, 16:06
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dygsyins
1) Vi som inte fick höra om Bitcoin i går vet att OTC-marknaden var där handel började och OTC-marknaden är fortfarande en stor drivare (kolla vad för volym som faktiskt blir handlat där). Jag kan byta mina SEK mot dina BTC utan å gå via en börs. När jag åker på semester är det så jag gör det. Tack till BTC kan jag åka till Australien utan kreditkort. Det är bara å byta BTC med AUD när du kommer och sen byta det du har kvar av AUD när du åker.

2) Det är extremt lätt å byta BTC till "riktiga" jämt värde-förlorande fiat toapapper som f.eks SEK.

Tycker att du verkar vara ganska crazy men du har helt klart rätt i att börserna är väääldigt överskattade. Saknar #bitcoin-otc som hur det var för nåt år sedan. Hursomhelst, bitcoin står verkligen inte och faller med gox och dess likar.
Citera
2013-12-14, 16:55
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Det vore ju såklart tråkigt och onödigt om det blir så, men det stoppar ju inte krypto. Men trist om ingen lärt sig något av senaste 15-20 årens IT-utveckling.

Går man tillbaka ett tiotal år i tiden kan vi hitta ett pyttelitet och godtyckligt urval som fick sina liv förstörda när det skulle statueras exempel på piratmarknaden. Vad har då dessa punktinsatser åstadkommit sedan dess? Att de förstörde de där stackars människors liv. Typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in