2013-12-02, 21:46
Medlem
timetoendits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Offline wallet = exportera privata nycklar från ditt walletprogram och skriv ut på papper eller lägg på USB. Inte svårare än så.

Har du något tips på en offline wallet? Tack på förhand
Citera
2013-12-02, 21:48
Medlem
Ni som diskuterar med Nibiru2011 måste inse att detta är en person som aldrig någonsin har haft fel, vet allt om framtiden och kommer därmed alltid ha rätt i all evighet.
Nibiru2011 visste givetvis att en bitcoin idag skulle kosta $1000 redan när de handlades för $100 och avrådde oss alla från att investera. Detta är något ni alla bör vara evigt tacksamma för.

Om någon till exempel menar att både USD och bitcoin saknar backning i en fysisk tillgång hävdar Nibiru2011 att USD faktiskt backas av "infrastruktur". Ha! Ännu ett rätt till Nibiru2011.
Citera
2013-12-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timetoendit

Denna tycker jag fungerar klockrent.
https://multibit.org/
Citera
2013-12-02, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timetoendit
Kolla upp Armory. Tanken är att installera två varianter - en offline som innehåller de privata nycklarna, och en online watch-only där du kan se saldo och hantera skapandet av nya adresser och ta emot nya bitcoin.

Du kan alltid ta emot bitcoin, även med din wallet offline.

För att skicka bitcoin börjar du med en "Offline Transaction" från datorn som är online. Här skapas ett transaktionsjobb som kopieras till t.ex. USB och flyttas till offline-datorn där jobbet signeras med hjälp av de privata nycklarna. Flytta sedan tillbaka USB-minnet och skicka ut transaktionen på nätverket. Dina privata nycklar har aldrig kontakt med internet.

Du kan göra både en digital- och en pappers-backup som dessutom gäller för nya adresser skapade senare i samma wallet.
Citera
2013-12-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Ni som diskuterar med Nibiru2011 måste inse att detta är en person som aldrig någonsin har haft fel, vet allt om framtiden och kommer därmed alltid ha rätt i all evighet.
Nibiru2011 visste givetvis att en bitcoin idag skulle kosta $1000 redan när de handlades för $100 och avrådde oss alla från att investera. Detta är något ni alla bör vara evigt tacksamma för.

Om någon till exempel menar att både USD och bitcoin saknar backning i en fysisk tillgång hävdar Nibiru2011 att USD faktiskt backas av "infrastruktur". Ha! Ännu ett rätt till Nibiru2011.

Jag har aldrig påstått att jag alltid har rätt även om så oftast är fallet. USD backas av USA och dess tillgångar vilket självklart inbegriper infrastruktur du vet sådant som behövs i ett samhälle för att det ska fungera. Investeringar i infrastruktur görs sällan med Bitcoins..

Sen gör du ett jättefel om du tror att bitcoin generellt är värda så mycket som de upppumpade börserna nu påstår.
Senast redigerad av Nibiru2011 2013-12-02 kl. 22:31.
Citera
2013-12-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Kan du utveckla?
Bitcoin är drömprojektet för CIA och NSA perfekt att locka fram kriminella och terrorister som frivlligt lämnar spår efter varenda transaktion i tron att bitcoin är säkert för dom att använda.

"Implications
An interesting issue is In-Q-Tel’s involvement. In-Q-Tel is the ‘not for profit’ investment arm of the CIA. Undoubtedly just another control mechanism. In-Q-Tel is investing or planning on investing in Bitcoin, presumably by buying some of them. The CIA has been involved in an extensive dialogue with Bitcoin people. It is unclear as to what this ‘dialogue’ amounts to, but obviously, combined with this shocking NSA paper, the whole thing looks pretty suspect."

http://realcurrencies.wordpress.com/2013/06/21/is-the-national-security-agency-behind-bitcoin/
Citera
2013-12-02, 22:27
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullgnome
Dina inlägg drar onödig energi jämfört med inlägg som faktiskt tillför något till diskussionen.
Citera
2013-12-02, 22:29
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii

Jo, jag är medveten om att Nibiru2011 alltid kommer att ha rätt, aldrig skämmas för att påstå saker som bevisligen är fel och alltid kommer utgå från sin egna, obändliga, uppfattning och således aldrig kommer att bidraga konstruktivt till en diskussion. Jag tycker bara inte om när han/hon/den/det anklagar meningsmotståndare för att vara ohederliga, för att medvetet försöka lura folk.
Citera
2013-12-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Jo, jag är medveten om att Nibiru2011 alltid kommer att ha rätt, aldrig skämmas för att påstå saker som bevisligen är fel
Vad har jag påstått som är bevisligen fel?
Citera
2013-12-02, 22:52
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Med riktig expert så förstår jag
En sak har du varit väldigt tydlig med, det finns ingenting här du förstår.
Citera
2013-12-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
En sak har du varit väldigt tydlig med, det finns ingenting här du förstår.
Ännu något mer du har fel om snarare.
Citera
2013-12-02, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ännu något mer du har fel om snarare.
Gå och lägg dig nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto