2013-12-12, 11:51
Medlem
BTCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yah00
Någon som kan tipsa om en wallet där jag kan bara spara/förvara mina bitcoins? Alltså inte som varken kapiton eller fybse där man även kan casha till deg. Bara tryggt förvara dem.
Tack på förhand grabbar
BTCX rekommenderar Blockchains wallet som finns på www.blockchain.info
Citera
2013-12-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Jag anser dock att ett system som utmanar och överträffar det nuvarande ekonomiska systemen som finns på plats och skimmar enorma vinster på värdetransferans besitter ett enormt värde i sig. Jag menar det är ju helt revolutionerande ffs!

Möjligtvis, ett monetärt värde dock? Nej.
Citera
2013-12-12, 12:51
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
Möjligtvis, ett monetärt värde dock? Nej.
Skulle du säga att guld har ett monetärt värde?
Citera
2013-12-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Tydligen. Förut så var det om man handlade under en viss summa så behövdes inte ID-kort, men nu kan jag inte föra över mina pengar någonstans eller ens mina bitcoins. De är låsta.
Jag kan fortfarande köpa o sälja men inte föra värdet ut från Bitstamp till min wallet eller till mitt riktiga bankkonto.

Du har väl ett Withdrawal? Eller är det tomt där eftersom du inte skickat in ID?
Senast redigerad av Sunfire 2013-12-12 kl. 15:48.
Citera
2013-12-12, 20:16
Medlem
k4d9s avatar
Tjena!

Jag använder Bitcoin-Qt och håller på att synka/ladda ner alla tidigare transaktioner.. jag har aldrig låtit den synka klart nån gång.

Först står det typ 51234 80% är klart, sen när jag kollar efter ett tag står det plötsligt att det är 61234 block 70 % kvar . Vad beror det här på? Dessutom laddade jag ner plånboken för väldigt länge sen, är det värt att ladda ner den igen (nyare version)

Andra wallets som man inte behöver synka vill jag inte ha tipps om, de känner jag redan till.
Citera
2013-12-12, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av k4d9
Tjena!

Jag använder Bitcoin-Qt och håller på att synka/ladda ner alla tidigare transaktioner.. jag har aldrig låtit den synka klart nån gång.

Först står det typ 51234 80% är klart, sen när jag kollar efter ett tag står det plötsligt att det är 61234 block 70 % kvar . Vad beror det här på? Dessutom laddade jag ner plånboken för väldigt länge sen, är det värt att ladda ner den igen (nyare version)

Andra wallets som man inte behöver synka vill jag inte ha tipps om, de känner jag redan till.
I och med trafiken på nätverket så läggs det på fler block efter hand
Citera
2013-12-12, 20:30
Medlem
Beställde just ett par Pizzor till familjen från Pizza24.se. Förutom en ovanligt lång konfirmationstid (jag glömde lägga till en liten miner-avgift) så gick det hela väldigt smidigt och jag kommer absolut göra om det i framtiden.
Citera
2013-12-12, 20:48
Medlem
KlingKlongKlangs avatar
ska byta sida att handla på men detta verkar ju vara en djungel.
har köpt på Kapiton men det verkar ju strula som fan och jag är orolig över att förlora mina investeringar. så jag vill ha en sida som man snabt kan skapa ett konto på och som är säker.

jag har skapat ett konto på btc-e.com är den bra. var jag förstår så skall det från deras håll bara ta ett par dagar att få över sina bitcoins dit. jag har även ett konto på mtgox, men jag fatar inte om jag är autoriserad även att jag skickade in mitt id och så för hur långe sen som helst (dryga månaden), men vad jag förstod dör så tar det ett par veckor att få sina bicoins dit.

jag är en väldig novis i detta, men vill bara inte förlora mina investeringar.
Citera
2013-12-12, 21:32
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
I och med trafiken på nätverket så läggs det på fler block efter hand
Jo men inte så mycket eller... det stod 90% för nån timma sen och nu ligger den på 77% igen..

Är det vara jag som laddar ner väldigt långsamt för så här svårt ska det väl inte vara...

edit: Det stod att "last received block was generated 366 days ago" sen låg den på 400+ dagar så jag tror inte det är där problemet ligger.

edit2: nu raderade jag hela skiten och laddar ned en nyare version så får jag se hur det går.

Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
Bara för mig både BTCe och Cryptsy är nere?

edit; btce funkade visst
Jag rekommenderar den här nästa gång du vill kolla om en sida är nere bara för dig eller för alla --> www.downforeveryoneorjustme.com
Senast redigerad av k4d9 2013-12-12 kl. 21:49.
Citera
2013-12-12, 21:41
Medlem
Bara för mig både BTCe och Cryptsy är nere?

edit; btce funkade visst
Citera
2013-12-13, 09:11
Medlem
Esteems avatar
Är det några större avgifter att föra över bitcoins till mtgox och sedan plocka ut det till mitt bankkonto?
Citera
2013-12-13, 09:46
Medlem
dygsyinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteem
Är det några större avgifter att föra över bitcoins till mtgox och sedan plocka ut det till mitt bankkonto?

LOL. Du kan inte göra uttag ifrån EmptyGox.

Du kan registrera dig på Bitstamp och skicka in ID och en scannad räkning. Sen kan du sälja dina BTC på Bitstamp. Överför ut ifrån Bitstamp med SEPA så har du dina pengar på konto dagen efter eller dagen efter det (brukar stå på konto dagen efter, men en gång tog det två dagar).

M T Gox = EmptyGox. Om du vill giva bort dina BTC ock hoppas du ser dina pengar innan ett år eller två så kan du självklart sälja där.

Om du fortfarande tycker MtGox hörs ut som ett bra alternativ och du vill giva bort dina BTC utan å få något tillbaks så kan du spara dig bryderiet med å registrera dig på EmptyGox och i stället skicka dina BTC till 16p2J7xEtsKWmcbe9rMkgVhxGRzAxhrRJr

Kolla https://bitcointalk.org/index.php?topic=179586.0 .. vi som handlar BTC/USD och BTC/andra par aktivt har varit medvetna om att EmptyGox inte är en börs men en scamsite som säljer BTC till överpris sedan APRIL i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in