Citat:
Ursprungligen postat av
vardagsbekymmer
Såg att någon här (nyligen) var på väg att använda mtgox och vill bara skicka en fet varning.
Läs igenom på nätet/tråden ordentligt, det är i princip omöjligt att få ut pengar den vägen... även om det inte är det du vill idag så kan det vara bra att ha möjligheten framöver.
...och kundsupporten har folk sågat under fotknölarna flera gånger, de är helt bedrövligt hemska. Förstår verkligen inte att de fortfarande är så stora som de är. Personligen tror jag att de kör med "intern fakehandel" för att driva upp sina siffror då de i själva verket är på väg utför...
Så länge man bara vill handla så kan man väl göra det på det ställe man trivs bäst? Om man kan flytta bitcoins så kan man alltid byta marknad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yolololz
Ok såhär tänker jag, Bitcoin kan man ersätta med alla andra digitala identiska valutor t.ex litecoin,feathercoin och eventuellt digitala valutor som kan va bättre än Bitcoin.
Ja, men på vilket vis skulle detta göra Bitcoins värde mindre?
Citat:
Ursprungligen postat av
Yolololz
Folk kommer alltid vilja köpa fysiskt guld.
Det var ett djärvt antagande

Men jag fattar vad du menar, historiskt så har det ju varit så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yolololz
Vi använder Bitcoin och guld i huvudsak till samma ändamål och att under 0.5% används till att köpa saker med Bitcoin är det intressanta men frågan är hur länge det kommer vara så.
Nej, då har du inte förstått vad som folk tycker är intressant med Bitcoin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yolololz
Jag tror värdet på bitcoin kommer
droppa något enormt sedan får vi se om folk fortsätter använda dem till att betala med.
Jo detta kan hända redan nu i veckan

återstår att se men det borde börja klia lite i fingrarna på folk som äger en hel del Bitcoins att dumpa när de ligger högt innan de förlorar allt.
De enda som påverkas är ju spekulerare. Det går alldeles utmärkt att betala en macka med en bitcoinkurs på $10. Det går fortfarande bra att skicka hem $200 av lönen till familjen i hemlandet, osv...
Bitcoins funktionalitet, och därav värde, är inte direkt beroende av nivån kursen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clopaderian
Det är en vanlig missuppfattning att guld har ett instrinsiskt värde. Till viss del är det sant, men bara en liten del (10% ?) används inom industrin idag. Resten av värdet sätts genom efterfrågan som beror på att alla litar på dess värde som beror på efterfrågan.
Guldets inneboende värde kommer av dess finansiella
funktioner (garanterat globalt betalmedel, värdelagring, inflationsskydd osv), inte dess industriella användning. En kaffekopps inbyggda värde har med kaffedrickade att göra inte vad man skulle kunna göra med materialet.