Citat:
Ursprungligen postat av
gurkmajja
Så hon kan engelska men inte svenska trots att hon bott i Sverige sedan i vart fall 2007? Har du några källor på det? Har du några källor på att de INTE träffades i Stockholm 2007 som motbevisar hennes uppgift om just detta?
Varför bedriver du någon form av häxjakt på hans fru? Vad har hon gjort dig? Och framförallt, hur driver det tråden framåt?
Nu riktade du dig inte till mig men jag svarar ändå, trots att jag håller med dig. Jag tvivlar nämligen på att hon inte kan svenska med tanke på vilka resurser det svenska samhället sätter in på invandrare med betalda studier i svenska, pengar i bonus om man klarar ett enkelt prov osv. Thailändare överlag brukar försöka integrera sig snabbt, särskilt de som gifter sig in i landet. Nog om hans fru, hon bör verkligen lämnas ifred.
Citat:
Ursprungligen postat av
korean
Nej, du gissade fel igen.
Du tar stora ord i din mun. Brottsfall gissade inte utan redogjorde bara för när häktning kan komma att ske utifrån hur lagen ser ut. Sluta läs fortare än du hinner begripa.
Citat:
Ursprungligen postat av
korean
Du tar alldeles för stora ord i mun med tanke på att det mesta du skriver är rent dynga.
Det är helt häpnadsväckande att du kan vara " fullständigt övertygad" över fler gärningsmän såvida du inte var där själv.
Det kommer förmodligen att visa sig att GW har rätt återigen.
Med tanke på att du inte bidragit med ett skit i tråden så har du stor mun själv. Jag har bidragit med studieutdrag (se mitt tidigare inlägg) och annan fakta, tex lagrum och juridisk utredning kring olika tänkbara scenarion.
Och ja, jag är fullständigt övertygad om att fler var på platsen, därmed inte sagt att det var fler gärningsmän. Och med platsen menar jag inte mordplatsen (då hade jag skrivit det) utan platsen där offret och gm först träffades. Om det var som tex GW spekulerar så var det vid korvgrillen och då är ju min övertygelse inte särskilt märkvärdig, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
...vilket ånyo lär oss att försvarsadvokatens roll inte är att ge en objektiv bild av bevisläget.
Nej och även om åklagarens roll är formellt sett att vara objektiv så lär vi oss ånyo att så faktiskt aldrig är fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
LeonVance
Aftonslasken: Ridskolemordet!
Kan det vara så att mördaren tog något mer från Per och att nu någon hittat detta som lätt kan kopplas till Per?
Finns inte en chans att en person av den här sorten skulle behålla något alls från brottet. Snarare har han antagligen varit fullständigt livrädd att bli tagen och försökt sopa igen alla spår som finns, om det nu ens har funnits spår som varit möjliga att sopa igen.
Intressant spekulation är ju, om RO är den skyldige, om han skadat sig vid dådet. Då borde familjen ha reagerat över skadorna. Nu tvivlar jag på detta då advokat Sangborn sagt att det inte finns DNA...samtidigt har Leif GW sagt att han inte vill uttala sig om det finns DNA säkrat eller ej men att "det finns en anledning att kniven återgått till SKL" och inte fanns i TV-programmet.