2013-11-24, 16:28
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck

Kommentar om makan. Nu kan inte jag thailändska men av bilderna att döma så tycker jag att hon både ser ut och beter sig som en fjortis. Inte riktigt vad man förväntar sig av makan till en höginkomsttagande akademiker i 40-årsåldern. De har bara ett barn tillsammans vad jag kan se.

Frågan är om hon ens kan svenska? Tror inte att hon skrivit ett enda ord på annat än thai på sin FB.
Citera
2013-11-24, 16:30
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Frågan är om hon ens kan svenska? Tror inte att hon skrivit ett enda ord på annat än thai på sin FB.
Du kan ju ringa intervjuande journalist och fråga om de använde tolk om du nu är så jävla intresserad av hans fru. Idiot.
Citera
2013-11-24, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Eller på måndag, som jag påpekat tidigare. När personer anhålls en torsdag efter lunch är det inte ovanligt att häktningsförhandlingen hålls på måndag, så slipper jourhavande åklagare och jourhavande rätt hantera häktningen under helgen.

Nej, du gissade fel igen.

Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Jag är fullständigt övertygad om att det var fler än BO och GM där.

Jag tittade på programmet där GW uttalar sig och jag tror att det kommer visa sig att GW har totalt fel. .

Du tar alldeles för stora ord i mun med tanke på att det mesta du skriver är rent dynga.

Det är helt häpnadsväckande att du kan vara " fullständigt övertygad" över fler gärningsmän såvida du inte var där själv.

Det kommer förmodligen att visa sig att GW har rätt återigen.
Citera
2013-11-24, 16:33
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Du kan ju ringa intervjuande journalist och fråga om de använde tolk om du nu är så jävla intresserad av hans fru. Idiot.

Hon kan väl ha intervjuats på engelska. Idiot.
Citera
2013-11-24, 16:36
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Hon kan väl ha intervjuats på engelska. Idiot.
Så hon kan engelska men inte svenska trots att hon bott i Sverige sedan i vart fall 2007? Har du några källor på det? Har du några källor på att de INTE träffades i Stockholm 2007 som motbevisar hennes uppgift om just detta?

Varför bedriver du någon form av häxjakt på hans fru? Vad har hon gjort dig? Och framförallt, hur driver det tråden framåt?
Citera
2013-11-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Ja, det är så jag också uppfattar definitionen på kriminell. Alltså har LGW fel.

Vittne skulle det kunna vara. Men frågan är då vad vittnet nu uppgett och varför detta inte framkommit tidigare? Är det så att någon känt igen hans röst från SOS-samtalet helt enkelt? Kanske ett vittne (gammal kompis, skolkompis) som har lämnat in någon gammal ljudupptagning som visar hur 39-åringen lät i slutet på 90-talet?

Visst kan bra indicier räcka för häktning på sannolika skäl. När det nu har gått 17 år så skulle det kännas lite märkligt om det blev en indiciehäktning på sannolika skäl där det saknades teknisk bevisning. Men frågan är kanske vad försvararen menar med teknisk bevisning.

Det är det man funderar över. Någon form av vittne. Var dom alltså två?
Eller har 39-åringen erkänt gärningen för en kompis?

Är nog ganska nära sanningen, några har känt till hemligheten och så har person klivit ur garderoben och talat.

Finner fruns deltagande i expr. artikel som lite märklig, varför ställer man upp på en sådan artikel när ens make är inplockad. Är det så att hon också känt till den gamla historien långt före de träffas.

Jag tycker iaf det är ett märkligt beteende men hon kanske kände till hemligheten.. ??

Edit: http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mannens-fru-jag-ar-chockad/
Senast redigerad av ToZon 2013-11-24 kl. 16:41.
Citera
2013-11-24, 16:40
Medlem
LeonVances avatar
Aftonslasken: Ridskolemordet!

Kan det vara så att mördaren tog något mer från Per och att nu någon hittat detta som lätt kan kopplas till Per?
Citera
2013-11-24, 16:41
Medlem
rigbos avatar
Fyra veckors häktningstid istället för de vanliga två. Vad kan det bero på?

http://www.dn.se/sthlm/39-arig-man-haktad-for-17-ar-gammalt-mord/
Citat:
Åklagaren ska väcka åtal senast den 20 december. Den ovanligt långa häktningstiden beror enligt honom på att ”många utredningsåtgärder ska vidtas”.
Citera
2013-11-24, 16:41
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Aftonslasken: Ridskolemordet!

Kan det vara så att mördaren tog något mer från Per och att nu någon hittat detta som lätt kan kopplas till Per?
Det var väl så det kallades på löpen när det begav sig om jag inte minns fel.
Citera
2013-11-24, 16:46
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Det var väl så det kallades på löpen när det begav sig om jag inte minns fel.

Ja, det är väl klart, slaskpressen har alltid varit slaskpressen. Blev de aldrig stämda av Swartlings?
Citera
2013-11-24, 16:46
Medlem
Citat:
Så hon kan engelska men inte svenska trots att hon bott i Sverige sedan i vart fall 2007? Har du några källor på det? Har du några källor på att de INTE träffades i Stockholm 2007 som motbevisar hennes uppgift om just detta?

Varför bedriver du någon form av häxjakt på hans fru? Vad har hon gjort dig? Och framförallt, hur driver det tråden framåt?

Hon har en utbildning i turism ifrån Thailand så att hon kan engelska känns troligt.
Citera
2013-11-24, 16:48
Medlem
Formsvackas avatar
Hur vanligt är det att folk döms för mord såhär lång tid efteråt? Känns ju osäkert nu eftersom bevisningen de har uppenbarligen inte är teknisk vilket antagligen gör det svårt att få snubben dömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in